GTT: al die slangen bij de carburateur, uitleg gevraagd
Kan iemand een keer een schemaatje maken van waar welke slangen op/bij de carburateur zitten aangesloten, want het zijn er zoveel dat ik een beetje in de war begin te raken. Het zijn er geloof ik een stuk of acht: actuator (standaard 3), bezinedrukregelaar/drukmeter (2), carterontluchting, vacuumslang rembekrachtiger, ontsteking... Een aantal zitten op de inlaathoek, een aantal op de carb zelf en dan ook nog een paar op het inlaatspruitstuk. Als iemand deze wirwar van slangen in een tekeningetje of duidelijk verhaal aan mij uit kan leggen dan graag.
Het gaat mij er niet om dat ik het juiste slangetje op het juiste nippeltje krijg. Ik wil gewoon graag weten welk slangetje waar voor is.
Het werkt toch fijner als je weet hoe het in elkaar zit.
Het werkt toch fijner als je weet hoe het in elkaar zit.
opt forum zwerft ergens een tekening van het orginele wastegate cirquit. (en -cup en -robert
) ook ergens kan je de maten van de sproeiers vinden.
Das bij elkaar het ingewikkeldste gedeelte.
De rest is vrij recht toe- recht aan.
De aansluiting/werking van de carterontluchting kan iets ingewikkelder zijn, daar zit ook een sproeier in.

Das bij elkaar het ingewikkeldste gedeelte.
De rest is vrij recht toe- recht aan.
De aansluiting/werking van de carterontluchting kan iets ingewikkelder zijn, daar zit ook een sproeier in.
Haha, ja die plaatjes van het actuatorcircuit zijn mij zeer bekend
Waar het mij verder vooral om gaat is welke dingen nou boven de gasklep zitten en welke eronder.
Dit is wat ik zit te denken:
Actuator:
1 erboven, op carb (naar de drukzijde van de capsule)
1 erboven, op inlaathoek (naar drukzijde capsule, dichtmaken voor robert-circuit
)
1 erboven, op inlaathoek (naar veerzijde capsule)
Benzinedrukregelaar/drukmeter:
1 erboven, op inlaathoek
1 eronder???, op carb???
drukslang ontsteking:
eronder, op spruitstuk???
vacuumslang rembekrachtiger:
eronder, op spruitstuk (met terugslagklep)
carterontluchting
eronder, op spruitstuk (met terugslagklep)
Kan iemand dan op zijn minst even dit lijstje corrigeren?
Edit: voor de duidelijkheid nog maar weer even een plaatje erbij (in dit geval het plaatje van het Robert-actuatorcicuit)
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/cupcirc ... ircuit.jpg[/img]
Waar het mij verder vooral om gaat is welke dingen nou boven de gasklep zitten en welke eronder.
Dit is wat ik zit te denken:
Actuator:
1 erboven, op carb (naar de drukzijde van de capsule)
1 erboven, op inlaathoek (naar drukzijde capsule, dichtmaken voor robert-circuit
1 erboven, op inlaathoek (naar veerzijde capsule)
Benzinedrukregelaar/drukmeter:
1 erboven, op inlaathoek
1 eronder???, op carb???
drukslang ontsteking:
eronder, op spruitstuk???
vacuumslang rembekrachtiger:
eronder, op spruitstuk (met terugslagklep)
carterontluchting
eronder, op spruitstuk (met terugslagklep)
Kan iemand dan op zijn minst even dit lijstje corrigeren?
Edit: voor de duidelijkheid nog maar weer even een plaatje erbij (in dit geval het plaatje van het Robert-actuatorcicuit)
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/cupcirc ... ircuit.jpg[/img]
iemand?
Jij had zelf geen GT hé?
Maar och ben je onwijs bezig met die techniek, heb je geen geld voor een GT?
Afijn ik heb nu ff geen zin om onder het kappie te kijken maar uit me hoofd:
Op je carb heb je er 2 aan de linkerkant (vanachter stuur gezien) 1x vacuum en 1x drukregeling bij cup aansturing.
Aan de rechterkant heb je alleen benzine ingang dacht ik.
Op die elleboog op je carb heb je er rechts 1 zitten voor je benzinedruk etc. en aan de linkerkant 2 voor je drukregeling bij niet-cup.
Maar och ben je onwijs bezig met die techniek, heb je geen geld voor een GT?
Afijn ik heb nu ff geen zin om onder het kappie te kijken maar uit me hoofd:
Op je carb heb je er 2 aan de linkerkant (vanachter stuur gezien) 1x vacuum en 1x drukregeling bij cup aansturing.
Aan de rechterkant heb je alleen benzine ingang dacht ik.
Op die elleboog op je carb heb je er rechts 1 zitten voor je benzinedruk etc. en aan de linkerkant 2 voor je drukregeling bij niet-cup.
Steven(ventieldopje) schreef:Jij had zelf geen GT hé?
Maar och ben je onwijs bezig met die techniek, heb je geen geld voor een GT?





Maar ik ben wel zo'n mannetje die van alles wil weten hoe het werkt, vooral als het me interesseert. En als ik afgestudeerd ben koop ik natuurlijk meteen een GT Turbo om alle opgedane kennis in de praktijk te brengen

die vacuum is van de ontsteking?Steven(ventieldopje) schreef: Afijn ik heb nu ff geen zin om onder het kappie te kijken maar uit me hoofd:
Op je carb heb je er 2 aan de linkerkant (vanachter stuur gezien) 1x vacuum en 1x drukregeling bij cup aansturing.
Juist, die had ik al. Dat is op het plaatje goed te zien. Carterontluchting had ik in het werkplaatshandboek ook al een plaatje van gevonden, die zit op het spruitstuk. Blijven er nog een paar over waar ik dus vragen over had.Steven(ventieldopje) schreef: Aan de rechterkant heb je alleen benzine ingang dacht ik.
Op die elleboog op je carb heb je er rechts 1 zitten voor je benzinedruk etc. en aan de linkerkant 2 voor je drukregeling bij niet-cup.
Haha top secret!
Nee, om te beginnen wil ik dus begrijpen waarom welke slang waar zit, en verder is het voor mij even van belang zeker te weten welke aansluitingen nou op het spruitstuk zitten en welke op de carburateur, omdat ik met een kundige vriend binnenkort ga beginnen aan het bouwen van een Dellorto versie van Sanders Weber-conversion. (niet verder vertellen!) Natuurlijk niet logisch om zoiets te gaan maken als je niet eens een auto hebt, maar dat doet er even niet toe. Die vriend van mij heeft een kever 1303 opgevoerd tot 1900cc Turbo, en daar zitten dezelfde carburateurs op als die dan (ooit) op mijn GT Turbo komt (voorlopig maar eentje). Gewoon leuk hobbyen dus. Vandaar.

Nee, om te beginnen wil ik dus begrijpen waarom welke slang waar zit, en verder is het voor mij even van belang zeker te weten welke aansluitingen nou op het spruitstuk zitten en welke op de carburateur, omdat ik met een kundige vriend binnenkort ga beginnen aan het bouwen van een Dellorto versie van Sanders Weber-conversion. (niet verder vertellen!) Natuurlijk niet logisch om zoiets te gaan maken als je niet eens een auto hebt, maar dat doet er even niet toe. Die vriend van mij heeft een kever 1303 opgevoerd tot 1900cc Turbo, en daar zitten dezelfde carburateurs op als die dan (ooit) op mijn GT Turbo komt (voorlopig maar eentje). Gewoon leuk hobbyen dus. Vandaar.
dat is heel aardig van je, maar zoveel geld heb ik niet eens, en ik moet de huur nog betalen 
