Ik vond deze op marktplaats. Is misschien iets voor mijn broertje, maar voor ik hem lekker maak met een goedkoop autotje heb ik eerst even een vraagje.
"Renault 5 GTS, in redelijke staat.
Bouwjaar 02-01-1987
APK gekeurd tot 27-09-2002
Na verbrander is stuk plus elektr.raam bestuurder gaat niet open."
Met naverbrander zullen ze wel katalysator bedoelen? Moet deze voor de APK vervangen worden of mag hij ook zonder? Was toch iets van dat als de auto van voor een bepaald jaar is dat hij er dan niet op hoeft te zitten? En als hij vervangen moet worden, waar moet ik dan op rekenen qua kosten?
APK vraagje R5 GTS
-
Ik denk dat ze hiermee de einddemper bedoelen, in 1987 zat er nog geen katalysator onder een Vijfje. Dus dat valt wel mee, vraag em eerder maar eens of de dorpels niet rot zijn enzo.
Rare naam voor een uitlaat 
Dan ga ik toch maar eens even bellen...
Dank.

Dan ga ik toch maar eens even bellen...
Dank.
-
Die GTE`s van ons hebben injektiemotoren en ook de kat idd. Maar volgens mij heeft een GTS van 87 nog een carburateur en dus geen kat, als ik me niet vergis. Kun je ook in het kentekenbewijs zien,U9 of K6. In deze auto mischien k6, maar dan kan de kat er toch tussen uit. Wat vreems is, is dat bij mijn eerste GTE U9 stond en bij de huidige GTE staat niets. Bij de laatste heb ik de kat dus leeg gemaakt, merk je wel iets van.Wat staat er in jouw papieren Riel?Riël schreef:Kan dat echt de kat niet zijn?? Mijne is van 88 en heeft ook een kat. Als het de kat is kun je hem gewoon eronderuit halen, maakt nix voor de apk.