turbodruk en zuinigheid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Matijs
Contacteer:

Kan iemand een keer een schemaatje maken van waar welke slangen op/bij de carburateur zitten aangesloten, want het zijn er zoveel dat ik een beetje in de war begin te raken. Het zijn er geloof ik een stuk of acht: actuator (standaard 3), bezinedrukregelaar/drukmeter (2), carterontluchting, vacuumslang rembekrachtiger, ontsteking... Een aantal zitten op de inlaathoek, een aantal op de carb zelf en dan ook nog een paar op het inlaatspruitstuk. Als iemand deze wirwar van slangen in een tekeningetje of duidelijk verhaal voor mij uit kan leggen dan graag.
robert

een kant en klare bleedvalve, moet wel kunnen.
want het is een instelbaar lek, een klein kraantje dus en moeten wel te vinden zijn. Let op je regelt met je lekje wel de druk, maar je moet geen instelbare drukregelaar of reduceerventiel hebben. die doen duidelijk wat anders.
Zon instelbaar-lek kraantje noemen ze een flow control valve geloof ik, maar daar zijn er natuurlijk weer heleboel van. Het gaat op flow range. Tuurlijk weer niet betaalbaar.

Nee je moet ergens een handig naald-kraantje vanaf slopen. Of je maakt em helemaal zelf. maarja das lastig. De CO naald met veertje uit een carb heeft ongeveer de goeie afmetingen en afdichting. Maar je wil natuurlijk een mooi knopje.
Merijn.V
Contacteer:

robert schreef:
Dirk (CRX) schreef:ik pis mijn broek hiero
honda rijders: niet zindelijk te krijgen
Van Meester(es) naar luierfetishist??? :D
robert

turborap schreef:Bleedvalve heet hier ook wel reduceer ventiel. Je kan gewoon een gaskraantje gebruiken van een lasapparaat o.i.d.
de gasdrukregelaar of ook genoemd (gasdruk-)reduceerventiel die boven op de fles zit moet je niet hebben.
De gas hoeveelheids kraan (hoeveelheid=flow) die op het handvat zit moet je weer wel hebben. Als zal de flowrange vermoedelijk wat groot zijn, tis een mooi naald-kraantje.
turborap

I stand corrected, maar het kraantje dat ik heb komt wel van een lasapparaat en is van het naaldtype. Zat niet op de fles, heeft 2 slang aansluitingen (10 jaar geleden heb ik er met inbouw nog 250,- voor betaald :( ).
Ik wil mijn druk ook gaan verhogen, maar dan wel gekoppeld aan het toerental van de moter. Ik heb in een ander topic gelezen dat je die extra boost het beste boven de 5000rpm kan inschakelen, maar omdat ik niet zo'n enorme jakkeraar ben dacht ik zelf aan extra boost bij zo'n 4000rpm. Weet iemand hoe het zit met de pingel gevoeligheid van standaard GTT's over het toerengebied? Of wat de maximale 'veilige' druk is bij bv. 3000/4000/5000rpm?
Plaats reactie