K&N luchtfilter
-
net vroeg je toch echt wat anders?!
-
heee......deze fotow heb ik gemaaktmartin rs schreef:Patrick L. schreef:wat een plaatje om een harde leuter van te krijgenTim B. schreef:[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=1763[/img]

-
- Moderator
- Car: Megane
Edit: Robert dB.
sorry Patbad, per ongeluk je bericht verwijderd.
Maar het antwoord op je vraag is:
Doe een search of vraag het aan Ray. Het is namelijk zo dat een 57i kit niet 'zomaar' past op een 1.4
sorry Patbad, per ongeluk je bericht verwijderd.
Maar het antwoord op je vraag is:
Doe een search of vraag het aan Ray. Het is namelijk zo dat een 57i kit niet 'zomaar' past op een 1.4
uhm, ik wil niet lullig doen of zo, maar denk je dat de lucht die een open filter tov een inlegfilter wezenlijk anders is als je stil staat? misshien als je tegenwind hebtVisscher schreef:En als je stil staat bij een verkeers licht? waar haalt je openlucht filter dan zijn koude lucht vandaan?

Zekersteweten te krijgen voor een 1.4....vorige week nog gehaald en erop gezet. Groot woord eigenlijk, zo'n 57i-kit. Wat je krijgt (bij de mijne dan):
* Open filter (duh)
* koude luchttoevoerslang
* twee tie-raps
* handleiding in nederlands en engels (met plaatjes)
* Grote doos
* sticker (woepie!)
* dat was het volgens mij
Filterhuis eraf, "kitje" erop....koude luchttoevoerslang bevestigen en vanaf grille naar zo'n 10 cm van je filter af vast maken...motorkap dicht en testen maar.....geluidje bij mijn 1.4s ....bwoaaaaap...bij diep intrappen van gaspedaal. En dat voor een originele demper enzo...
* Open filter (duh)
* koude luchttoevoerslang
* twee tie-raps
* handleiding in nederlands en engels (met plaatjes)
* Grote doos
* sticker (woepie!)
* dat was het volgens mij
Filterhuis eraf, "kitje" erop....koude luchttoevoerslang bevestigen en vanaf grille naar zo'n 10 cm van je filter af vast maken...motorkap dicht en testen maar.....geluidje bij mijn 1.4s ....bwoaaaaap...bij diep intrappen van gaspedaal. En dat voor een originele demper enzo...
Is niet veel bijzonders die slang, klinkt meer dan het is namelijk.....gewoon een uitrekbare slang, van buiten is ie plastic en van binnen metaal ofzo, principe van een drinkrietje!
Is volgens mij gewoon te kopen bij zowat iedere auto-onderdelen shop. Weet alleen niet hoe het heet, maar als je vertelt wat je bedoelt, snappen ze het vast wel!!
Is volgens mij gewoon te kopen bij zowat iedere auto-onderdelen shop. Weet alleen niet hoe het heet, maar als je vertelt wat je bedoelt, snappen ze het vast wel!!
je kijkt niet verder als je neus lang is of wel?Marijn schreef:uhm, ik wil niet lullig doen of zo, maar denk je dat de lucht die een open filter tov een inlegfilter wezenlijk anders is als je stil staat? misshien als je tegenwind hebtVisscher schreef:En als je stil staat bij een verkeers licht? waar haalt je openlucht filter dan zijn koude lucht vandaan?

Als je stil staat komt er geen lucht in de motoruimte ( geen rijwind )hij krijgt dan geen koude lucht aangevoerd, je lucht filter zuigt dan allemaal warme lucht aan ( warme moleculen nemen meer ruimte dan koude moleculen , er komt dus minder zuurstof in ) Bij zijn 19 16v verzuipt hij een beetje hij trekt niet zo lekker weg. Bij een verevangingsfilter haalt het "luchtfilter huis "de lucht voor/onder de auto vandaan koude lucht dus.
Even tussendoor,Bart V schreef:Kijk ff op http://www.gkb-import.nl/
Alleen dit is nie die site met die universele filters zie ik nu. Vaag want die gast van die winkel gaf me deze url. Alleen green staat erop, en die zijn ook vrij prijzig.
leden van de Renault Tuning Club krijgen een hele leuke korting op de aanschaf van luchtfilters bij GKB.
Meer info daarover is te vinden op: http://www.renault-tuning.nl.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Nu wil ik niet lullig doen, maar ook bij een filterhuis krijg je toch geen koude lucht als je stilstaat. Tenminste....want bij mij liep ook daarbij een slang naar beneden toe. Bij de luchtslang die ik nu heb gelegd, krijgt hij rijdend in ieder geval wél meer lucht, daar deze direct achter de grille zijn lucht haalt. En noem maar gewoon de term dichtheid, snapt iedereen toch wel! Warme lucht heeft een lagere dichtheid dan koude, en hoe lager de dichtheid, hoe meer plaats het gas (lucht) inneemt.
ik ben niet slim maar wel dom, zeg ik altijd maarJeroen V schreef:je kijkt niet verder als je neus lang is of wel?Marijn schreef:uhm, ik wil niet lullig doen of zo, maar denk je dat de lucht die een open filter tov een inlegfilter wezenlijk anders is als je stil staat? misshien als je tegenwind hebtVisscher schreef:En als je stil staat bij een verkeers licht? waar haalt je openlucht filter dan zijn koude lucht vandaan?![]()
Als je stil staat komt er geen lucht in de motoruimte ( geen rijwind )hij krijgt dan geen koude lucht aangevoerd, je lucht filter zuigt dan allemaal warme lucht aan ( warme moleculen nemen meer ruimte dan koude moleculen , er komt dus minder zuurstof in ) Bij zijn 19 16v verzuipt hij een beetje hij trekt niet zo lekker weg. Bij een verevangingsfilter haalt het "luchtfilter huis "de lucht voor/onder de auto vandaan koude lucht dus.

Nou we hadden het toch over een vervangingsfilter/kit ???????? Daar zat bij mij een buis bij tot in de bumper.... En bij het openluchtfilter had ik dat niet. En ik merk het verschil wel degelijk bij een verkeerslicht...
En was het ook niet zo dat achterberg ook een vervangingskit adviseert? Niet dat hij heilig is ofzo, maar hij heeft er toch wel veel verstand van..
En was het ook niet zo dat achterberg ook een vervangingskit adviseert? Niet dat hij heilig is ofzo, maar hij heeft er toch wel veel verstand van..
Laatst gewijzigd door Visscher op di 23 jul 2002 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb in ieder geval geen problemen met slecht wegkomen of afslaan vanuit stilstand. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring!
Ik kan alleen zeggen dat IK persoonlijk tevreden ben met het resultaat...ben in ieder geval onderweg naar een mooi geluidje! Nu nog midden- en einddemper vervangen. Vanmiddag trouwens geprobeerd middendemper eronderuit te halen, zijn maar 4 boutjes...maar is natuurlijk zwaar kl@te als die alle vier zo vast als maar wat zeten....gek word ik ervan, maar dat terzijde!
Ik kan alleen zeggen dat IK persoonlijk tevreden ben met het resultaat...ben in ieder geval onderweg naar een mooi geluidje! Nu nog midden- en einddemper vervangen. Vanmiddag trouwens geprobeerd middendemper eronderuit te halen, zijn maar 4 boutjes...maar is natuurlijk zwaar kl@te als die alle vier zo vast als maar wat zeten....gek word ik ervan, maar dat terzijde!
je kan altijd een keer proberen met je orginele filterhuis en een vervangings filter. En reden de cupclio's ook niet met een vervangingfilter en een luchtfilterhuis inplaats van een openluchtfilter?!Ollie schreef:Nu wil ik niet lullig doen, maar ook bij een filterhuis krijg je toch geen koude lucht als je stilstaat. Tenminste....want bij mij liep ook daarbij een slang naar beneden toe. Bij de luchtslang die ik nu heb gelegd, krijgt hij rijdend in ieder geval wél meer lucht, daar deze direct achter de grille zijn lucht haalt. En noem maar gewoon de term dichtheid, snapt iedereen toch wel! Warme lucht heeft een lagere dichtheid dan koude, en hoe lager de dichtheid, hoe meer plaats het gas (lucht) inneemt.
ik ga hem nu pas goed bekijken en ik zie dat dit een renault 5 is. is dit een 2liter 16klepper en een turbo ervoor???? zo ja wat kost dat ombouwen als ik dat blok heb en moet ie opnieuw rdw??? het zier er supergaaf uit en zal ook wel snel zijn. ben je er lang mee bezig geweest???Robert dB. schreef:martin rs schreef:heee......deze fotow heb ik gemaaktPatrick L. schreef:wat een plaatje om een harde leuter van te krijgenTim B. schreef:[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=1763[/img]
Het is heel simpel:
Geil je op het geluidje: meteen een open filter erin rammen. Veel snelwegkilometers: open filter. Veel in de stad: origineel filterhuis met eventueel een K&N filter erin.
En het probleem dat Visscher heeft, heb ik ook. Bij veel stadskilometers/ erg warme motor pakt de motor van mijn 19 16v niet zo mooi op bij het wegrijden.
Geil je op het geluidje: meteen een open filter erin rammen. Veel snelwegkilometers: open filter. Veel in de stad: origineel filterhuis met eventueel een K&N filter erin.
En het probleem dat Visscher heeft, heb ik ook. Bij veel stadskilometers/ erg warme motor pakt de motor van mijn 19 16v niet zo mooi op bij het wegrijden.
Ik zie geen turbo ....martin rs schreef:Robert dB. schreef:ik ga hem nu pas goed bekijken en ik zie dat dit een renault 5 is. is dit een 2liter 16klepper en een turbo ervoor???? zo ja wat kost dat ombouwen als ik dat blok heb en moet ie opnieuw rdw??? het zier er supergaaf uit en zal ook wel snel zijn. ben je er lang mee bezig geweest???martin rs schreef:heee......deze fotow heb ik gemaaktPatrick L. schreef:wat een plaatje om een harde leuter van te krijgenTim B. schreef:[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=1763[/img]
Om effe op het verhaal hierboven van Arjen terug te komen....ik rijd bijna alleen in de stad en heb dus toch gekozen voor het openlucht filter! Waarom zou je volgens jou dan moeten gaan voor het filterhuis met sportluchtfilter?
En inderdaad, ik geil wel op het geluidje ja, je moet toch wat
!
En om effe terug te komen op de originele vraag in dit topic....een 1.8i 16v/williams heeft de 57i-kit met type 57-0045 en vervangingsfilter met type E-9138...dit van http://www.kn-filter.de. Prijzen volgens site respectievelijk 128 en 77 pleuro's. Kijk ook eens op http://www.heuts.nl en dan bij online-winkel. Type eenvoudigweg je kenteken rechts in en via filters kijk je effe wat het kitje/filter hier in Nederland ongeveer kost. Kan zijn dat nog niet alles is bijgewerkt op die site.
En inderdaad, ik geil wel op het geluidje ja, je moet toch wat

En om effe terug te komen op de originele vraag in dit topic....een 1.8i 16v/williams heeft de 57i-kit met type 57-0045 en vervangingsfilter met type E-9138...dit van http://www.kn-filter.de. Prijzen volgens site respectievelijk 128 en 77 pleuro's. Kijk ook eens op http://www.heuts.nl en dan bij online-winkel. Type eenvoudigweg je kenteken rechts in en via filters kijk je effe wat het kitje/filter hier in Nederland ongeveer kost. Kan zijn dat nog niet alles is bijgewerkt op die site.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARIS-IE WEEEEEEEEER!!!
De "Luchtfilter-duscussie"!!
Ik ga niets meer zeggen.
kijk en huiver....
http://spiral.esmartdesign.com/car.html
mazzl.
De "Luchtfilter-duscussie"!!

Ik ga niets meer zeggen.
kijk en huiver....

http://spiral.esmartdesign.com/car.html
mazzl.
Laatst gewijzigd door spir@l op di 23 jul 2002 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Yep!
Maar het dumpvalve "gesprekje" is ondertussen ook al een mini-serie geworden...
de foto is geedit.
Nu laat t nog net iets beter zien waar ik op doel.
Mocht er nog enige twijfel bestaan.
mazzl.
confusing ain't it?!

Maar het dumpvalve "gesprekje" is ondertussen ook al een mini-serie geworden...

de foto is geedit.
Nu laat t nog net iets beter zien waar ik op doel.
Mocht er nog enige twijfel bestaan.
mazzl.
confusing ain't it?!

Ollie schreef:Om effe op het verhaal hierboven van Arjen terug te komen....ik rijd bijna alleen in de stad en heb dus toch gekozen voor het openlucht filter! Waarom zou je volgens jou dan moeten gaan voor het filterhuis met sportluchtfilter?
En inderdaad, ik geil wel op het geluidje ja, je moet toch wat!
Omdat, bij een 19 16v, de motor bij veel in de stad rijden, minder mooi oppakt door de warme lucht onder de kap. En ja, hitteschildjes/aanzuigbuizen voor koude lucht heb ik allemaal al geprobeerd, maar dat helpt zo weinig als je bij het stoplicht staat !!!!
Het luchtfilterhuis pakt, bij een 19, zijn lucht uit een gat in de voorbumper, oftewel: koude lucht. Het verschil is echt duidelijk merkbaar.
Jah precies, volgens mij was ik die eerste paar meters bij een verkeerslicht (met openlucht filter) de helft van het vermogen kwijt!!!Arjen schreef:Ollie schreef:Om effe op het verhaal hierboven van Arjen terug te komen....ik rijd bijna alleen in de stad en heb dus toch gekozen voor het openlucht filter! Waarom zou je volgens jou dan moeten gaan voor het filterhuis met sportluchtfilter?
En inderdaad, ik geil wel op het geluidje ja, je moet toch wat!
Omdat, bij een 19 16v, de motor bij veel in de stad rijden, minder mooi oppakt door de warme lucht onder de kap. En ja, hitteschildjes/aanzuigbuizen voor koude lucht heb ik allemaal al geprobeerd, maar dat helpt zo weinig als je bij het stoplicht staat !!!!
Het luchtfilterhuis pakt, bij een 19, zijn lucht uit een gat in de voorbumper, oftewel: koude lucht. Het verschil is echt duidelijk merkbaar.
op de snelweg zal het wel schelen, vooral als je lekker gaat planken, want dan heeft je motor VEEL lucht nodig.Ollie schreef:Nou ja, goed dan. Maar ik merk er niks van moet ik zeggen, maar ja, wat heb ik dan ook aan vermogen in mijn 1.4.
okee, ik heb dus ff een universeel open filtertje op mn auto geknald en dit zijn mijn bevindingen:
auto trekt voelbaar beter in het lage toerengebied, maar doordat ik hem op een totaal verkeerde plek heb hangen (tijdelijk ff) namelijk links tussen de radiator en de motor waar de luchtinlaatslang ophoud, oftewel hij hang lekker in de warme luchtstroom en ik heb nog geen koude luchttoevoer wat tot (voelbaar) vermogensverlies lijd in de hoge toerentallen en vooral op de snelweg merk je het (rijwind dus nog meer warme lucht) als je ff van 120 naar 140 gaat. Als ik de juiste slangen heb komt hij op een gunstige plek en komt er ook een koude luchttoevoer op, ik hoop dat het filter dan optimaal functioneert.
motor maakt wel een beter geluidje :-D
auto trekt voelbaar beter in het lage toerengebied, maar doordat ik hem op een totaal verkeerde plek heb hangen (tijdelijk ff) namelijk links tussen de radiator en de motor waar de luchtinlaatslang ophoud, oftewel hij hang lekker in de warme luchtstroom en ik heb nog geen koude luchttoevoer wat tot (voelbaar) vermogensverlies lijd in de hoge toerentallen en vooral op de snelweg merk je het (rijwind dus nog meer warme lucht) als je ff van 120 naar 140 gaat. Als ik de juiste slangen heb komt hij op een gunstige plek en komt er ook een koude luchttoevoer op, ik hoop dat het filter dan optimaal functioneert.
motor maakt wel een beter geluidje :-D
genoeg om een hoop lol mee te hebben. Kom op zeg, in zo ongeveer elke post die ik van je lees vermeld je wel dat je zo zielig bent met je 1.4. Nou ik heb er zelf ook een, een S, en als je geen 1.4 wil, had je m niet moeten kopen. Je bent als het goed is trots op je bakkie, dus je hoeft je niet groot te houden ofzo hoor. Er zijn hier meer mensen die iets minder onder de kap hebben en met evenveel plezier op het forum zitten en evenveel plezier aan hun auto beleven als de mensen met een 16V of willi.Ollie schreef:Nou ja, goed dan. Maar ik merk er niks van moet ik zeggen, maar ja, wat heb ik dan ook aan vermogen in mijn 1.4.

Je hebt helemaal gelijk...en iedereen uit mijn omgeving die mij persoonlijk kent, weet ook dat ik hartstikke trots en blij met mijn auto ben! En ik heb dus ook een S!genoeg om een hoop lol mee te hebben. Kom op zeg, in zo ongeveer elke post die ik van je lees vermeld je wel dat je zo zielig bent met je 1.4. Nou ik heb er zelf ook een, een S, en als je geen 1.4 wil, had je m niet moeten kopen. Je bent als het goed is trots op je bakkie, dus je hoeft je niet groot te houden ofzo hoor. Er zijn hier meer mensen die iets minder onder de kap hebben en met evenveel plezier op het forum zitten en evenveel plezier aan hun auto beleven als de mensen met een 16V of willi.
Kep ook een S!!!
Waar staat ie eigenlijk voor??
Sport?
(nou ja, het interieur misschien)
Niet slecht bedoeld hoor, rijdt prima en rap zat.
Koop wel een echte snelle als ik de boetes kan betalen. (like thats ever going to happen, boetes kunnen betalen bedoel ik)
L8R!
Waar staat ie eigenlijk voor??
Sport?

Niet slecht bedoeld hoor, rijdt prima en rap zat.
Koop wel een echte snelle als ik de boetes kan betalen. (like thats ever going to happen, boetes kunnen betalen bedoel ik)
L8R!
schijfjes achter?Steven(ventieldopje) Posted: 25 Jul 2002 20:21 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Nou je hebt met je clio S wel schijfjes achter en een kortere bak.
rest klopt als een bus!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Bumpers in kleur weet je dat wel zeker??
Heb hier in de buurt ook een paar S-jes gezien en zonder bumpers in kleur. Wel met mistlampen.
In de bumpers zitten ook van die groene strepen van een RN dus is het niet een veredeldere RN? met inderdaad een uitgebreider dash en andere stoelen?
Frits
Heb hier in de buurt ook een paar S-jes gezien en zonder bumpers in kleur. Wel met mistlampen.
In de bumpers zitten ook van die groene strepen van een RN dus is het niet een veredeldere RN? met inderdaad een uitgebreider dash en andere stoelen?
Frits
Project: GTT Blue Sport