K&N luchtfilter
-
- Contacteer:
Wat kost een K&N luchtfilter in huis. Voor een clio 16V of Williams.
Echt belachelijk veel geld, en dat alleen voor de naam. Ik ben vandaag bij een automaterialen zaak geweest die dealer is van auto style artikelen (was een tip van patrick) Daar verkopen ze ''universele'' open luchtfilters. Als je de maat weet zit je zo rond de 60 euro voor een open luchtfiltertje. Ik ga er ook 1 bestellen.
Greetz
Greetz
Kijk ff op http://www.gkb-import.nl/
Alleen dit is nie die site met die universele filters zie ik nu. Vaag want die gast van die winkel gaf me deze url. Alleen green staat erop, en die zijn ook vrij prijzig.
Alleen dit is nie die site met die universele filters zie ik nu. Vaag want die gast van die winkel gaf me deze url. Alleen green staat erop, en die zijn ook vrij prijzig.
-
K&N is het duurst, Green en J&R(zelfde fabrikant, andere kleur) valen wel mee in prijs. Voor een inlegfilter voor Clio 16V kosten deze 45 euro. Informeer bij Veban Rijswijk, verkoopt nu J&R.
Weet wel dat je bij een Clio met een probleem zit. Er zit een soort ovale opening. Een universele gaat niet passen.
-
- Contacteer:
Nou ik wou dit even weten. Want op de mrktplaats staat een K&N filter die in het huis moet voor 40 Euro. Ik was vergeten te kijken waar hij woonde. Het is voor mij 2 uur rijden veel te lang.
Ik kon laatst voor mn Clio aan een K&N komen voor E 25,-. Wel een gebruikte. Maar ik neem aan dat dat niks uitmaakt aangezien je die dingen zo weer schoon kan maken met zo'n vloeistof? Ik heb er nu een Jamex open luchtfilter op, met van dat spons-achtige materiaal aan de buitenkant. Iemand hier ervaring mee?
-
da`s toevallig, daar heb ik ook voor gebeld, hij zit ergens in Holland, filter is nog niet gebruikt zit in de doos, kostte nieuw ongeveer 190,- guldens zei hij(...)inlegfilter.Maar ik vond het te lastig met versturen en zo, ik bestel tzt wel een splinternieuwe bij Veban voor hetzelfde geld ,van J&R,weet ik zeker dat het goed gaat.J. Reekers schreef:Nou ik wou dit even weten. Want op de mrktplaats staat een K&N filter die in het huis moet voor 40 Euro. Ik was vergeten te kijken waar hij woonde. Het is voor mij 2 uur rijden veel te lang.
Ik heb bij Biesheuvel een inleg filter van pipercros gekocht voor 30 euro. Werkt net zo als K&N, maar maakt iets meer geluid (moet je wel heel goed luisteren.
http://www.biesheuvel.nl
http://www.biesheuvel.nl
-
Inlegfilter door 190 piek?!! Das wel errug duur!Patrick L. schreef:...filter is nog niet gebruikt zit in de doos, kostte nieuw ongeveer 190,- guldens zei hij(...)inlegfilter
-
Dat vond ik dus ook!Robert dB. schreef:Inlegfilter door 190 piek?!! Das wel errug duur!Patrick L. schreef:...filter is nog niet gebruikt zit in de doos, kostte nieuw ongeveer 190,- guldens zei hij(...)inlegfilter

-
Om even op die inlegfiltertjes terug te komen...
Bij een gtt, hoor je duidelijk verschil? of moet je gewoon voor een open gaan?
Bij een gtt, hoor je duidelijk verschil? of moet je gewoon voor een open gaan?
some people are alive only because it's illegal to kill them
tja het blijft een eeuwige discussie, zowel open als inleg hebben hun voor en nadelen
open:
- motor krijgt meer lucht, dus beter mengsel en meer rendament
- motor krijgt meer warme (motorruimte) lucht omdat er geen goede koude lucht toevoer opzit waar minder zuurstof inzit en dus een minder goede verbranding tot gevolg heeft.
Inleg:
- motor krijgt iets meer lucht dat met een gewoon filter
motor krijgt alleen koude lucht omdat deze aanzuigt bij je grille ergens via de slang van je luchtinlaat (r19)
- motor krijgt minder lucht dan bij een open filter omdat deze niet maximaal kan aanzuigen i.v.m weerstand luchtfilterhuis.
Conclusie: Een open luchtfilter is beter als je hem op de juiste plek monteert (zo ver mogelijk van de motor af) en een slang met koude lucht toevoer (rijwind) in er tegen aan hangt. Een openluchtfilter zonder koude lucht toevoer zal niet bepaald vermogenwinst gaan opleveren.
Ik ga er binnenkort ook een open filter in hangen, maar dan wel met een goede koude lucht toevoer.
Mazzel
open:
- motor krijgt meer lucht, dus beter mengsel en meer rendament
- motor krijgt meer warme (motorruimte) lucht omdat er geen goede koude lucht toevoer opzit waar minder zuurstof inzit en dus een minder goede verbranding tot gevolg heeft.
Inleg:
- motor krijgt iets meer lucht dat met een gewoon filter
motor krijgt alleen koude lucht omdat deze aanzuigt bij je grille ergens via de slang van je luchtinlaat (r19)
- motor krijgt minder lucht dan bij een open filter omdat deze niet maximaal kan aanzuigen i.v.m weerstand luchtfilterhuis.
Conclusie: Een open luchtfilter is beter als je hem op de juiste plek monteert (zo ver mogelijk van de motor af) en een slang met koude lucht toevoer (rijwind) in er tegen aan hangt. Een openluchtfilter zonder koude lucht toevoer zal niet bepaald vermogenwinst gaan opleveren.
Ik ga er binnenkort ook een open filter in hangen, maar dan wel met een goede koude lucht toevoer.
Mazzel
En als je stil staat bij een verkeers licht? waar haalt je openlucht filter dan zijn koude lucht vandaan?
je er is dan inderdaad geen instromende lucht door rijwind, maar je kan nog steeds voor een gedeelte koude lucht aanzuigen via je luchtinlaat bij de grille als je een koude lucht toevoer hebt, dan haal je inelkgeval lucht van buiten de motorruimte wat kouder is, alleen maar een klein beetje omdat het filter onder de motorruimte ook aanzuigt. Optimaal krijg je het nooit, of je zou dat filter buiten je auto moeten hangen.
Volgens mij heb ik nog wel een aansluiting liggen voor een clio 16V open filter.... dus het ovale gedeelte (van gepolijst materiaal) verlopend naar een universele aansluiting onder een hoek van ongeveer 80 graden.Zeeuw schreef:Weet wel dat je bij een Clio met een probleem zit. Er zit een soort ovale opening. Een universele gaat niet passen.
there is no spoon.
-
ok, maar waarom zou ik over gaan stappen op een inlegfilter? wat zijn de voordelen t.o.v. het originele filter? (bij een gtt)
Het Open-luchtfilter verhaal heb ik al gevolgd alleen de inlegfiltertjes zijn me niet echt duidelijk.
Het Open-luchtfilter verhaal heb ik al gevolgd alleen de inlegfiltertjes zijn me niet echt duidelijk.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=1763[/img]
En wie weet waar je zo'n rubberen "slang" kan krijgen om je luchtfilter wat lager te plaatsen?
En wie weet waar je zo'n rubberen "slang" kan krijgen om je luchtfilter wat lager te plaatsen?
zulke slangen zie ik wel eens op vw's en audi's zitten (k-jetronic systemen) misschien komt het daar vanaf. een type 2 golf ofzo....
there is no spoon.
Volgens mij krijg je bij een 57i kit een hitteschild bij. Je moet dan zelf een koude lucht aanvoer maken. Maar ik weet niet zeker of dit zo is. Heb geen ervaring met open lucht filters(straks wel)
There will be plenty of time to rest when your dead
k&n is wle degelijk betere kwaliteit dan die van autostyle hoor...
ze leveren niet voor niks aan rally en f1 piloten
in leg is idd rond 100 pleuro's
auto style is rapper rot en met en k&n trekt hij beter (eigen ervaring in een gtt)
auto style is rapper rot en met en k&n trekt hij beter (eigen ervaring in een gtt)
-
kun jij mijn voorgaande vraag beantwoorden?maurice (blitz) schreef:k&n is wle degelijk betere kwaliteit dan die van autostyle hoor...
rally & f1 -> sponsoringmaurice (blitz) schreef:k&n is wle degelijk betere kwaliteit dan die van autostyle hoor...
100 pleuro's -> sponsoring betaalt de klant dus?
de inleg filters zijn de zelfde dimensies als het origine rond dus an langwerpigChrisv (pookie) schreef:ok, maar waarom zou ik over gaan stappen op een inlegfilter? wat zijn de voordelen t.o.v. het originele filter? (bij een gtt)

de inlegfilters zullen een betere beademing verzorgen (wel op tijd reiningen) hij zal hier door beter stationair draaien en beter optrekken
de open luchtfilter is het beste als er idd gezorgd word voor veel frisse lucht
beide zijn optimaal als je ook sportbougies gebruikt (betere verbranding)
er word gezegd dat ze bij beide zuiniger worden (nog nooit iet van gemerkt)
-
Dit is de originele slang van een 19 16v, daar is het heel makkelijk bij om een openfilter te monteren, luchfilterhuis eraf, openfiltertje erop.Bij de Clio16v gaat dat helaas niet zo makkelijk, moet je zo`n adapter hebben.Tim B. schreef:[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=1763[/img]
Dus als ik zo'n slang van een 19 16V afhaal hoef ik alleen nog maar zo'n adapterje te hebben en dan klaar is Kees? Waar haal je zo'n adapter dan?Patrick L. schreef:Dit is de originele slang van een 19 16v, daar is het heel makkelijk bij om een openfilter te monteren, luchfilterhuis eraf, openfiltertje erop.Bij de Clio16v gaat dat helaas niet zo makkelijk, moet je zo`n adapter hebben.

-
hier...Tijn schreef:Volgens mij heb ik nog wel een aansluiting liggen voor een clio 16V open filter.... dus het ovale gedeelte (van gepolijst materiaal) verlopend naar een universele aansluiting onder een hoek van ongeveer 80 graden.Zeeuw schreef:Weet wel dat je bij een Clio met een probleem zit. Er zit een soort ovale opening. Een universele gaat niet passen.
wat een plaatje om een harde leuter van te krijgenPatrick L. schreef:Tim B. schreef:[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... hp?id=1763[/img]
Euh..ok. Maar ik heb er dus al een K&N opzitten nu, geen universele maar 1 voor een Clio, met ovale aansluiting dus. Daar heb ik dus geen adapter voor nodig. Het enige wat ik zoek is nu dus een buis/pijp/slang om hem net zoals op bovenstaande foto wat verder naar onder te plaatsen. Mijn idee was dus om 1 van een 19 16V af te plukken....maar dat past dus ook weer niet?Robert dB. schreef:hier...Tijn schreef:Volgens mij heb ik nog wel een aansluiting liggen voor een clio 16V open filter.... dus het ovale gedeelte (van gepolijst materiaal) verlopend naar een universele aansluiting onder een hoek van ongeveer 80 graden.Zeeuw schreef:Weet wel dat je bij een Clio met een probleem zit. Er zit een soort ovale opening. Een universele gaat niet passen.