Welke dumpvalve ?
die dumpvalve heb ik dus ook te koop, wie bied?
hee gille,ben vandaag wezen kijken naar een 21,het virus slaat toegille 21TURBO schreef:sorry hoor, maar die zwarte dumpvalve's(standaard 21T) kosten en fortuin dus beter dan een groepA hoor die hoor je tenminsteBen schreef:Je kan hem ook uit een fiat uno turbo trekken daar komt die van mij uit is precies dezelfde als die in saab 9000 te vinden is.
Ik ben trouwens bereid t-stukken te lassen of solderen. Mijn tstuk is van koper en heb het gesoldeerd. We hadden op het dakteras een buis tegen het hek zitten waar me moeder d'r droogmolen in stak. Precies de maat die ik nodig had. Sluiptol gepakt en die buis van het hek gerukt

heb jij geen leuke link naar een site van iemand,liefst geen franse

btw die originele hoor je helemaal niet,vindt ik wel jammer.
opnemen man want geloof er de ballen van. mag je op aansluiten wat je wil psssshhhhhhhht doet dat ding nooitBen schreef:Moet ik het geleuid opnemen gille die zwarte bosch dingen [img]http://people.a2000.nl/gjansen/BYPASS.JPG[/img] maken best lawaai.
Dit is hem bij mij op de mat met de originele slang die op de fiat uno turbo zit [img]http://people.a2000.nl/gjansen/dump.jpg[/img]
Normaal op Saab of Fiat zitten ze in een gesloten kring en wordt de door de dumpvalve afgevoerde lucht weer terug gepomp en herbruikt. Zo hoor je hem dus niet. MAAR Sluit je hem aan op de THIS END CONNECTS THE TURBO INTAKE kant en het kleine tuutje gewoon op je vacuumvervr aansluit. Spuit hij bijna net zo hard als een bailey groep A.
En ze zijn niet duur ze kosten 32 euro.
Morgen maak ik wel wat pics en een filmpje tijdens het rijden.
Nu rijd ik met de gtt op 1,5 bar, naar mijn mening klinkt de bosch valve iets minder hard dan de gr. a dumpvalve. Ik weet hoe de bailey's klinken dus kan het vergelijken. Bij andere klingt het misschien zachter maar bij mij bijna niet.
P.s. hij klinkt iets luuier.
p.s.s. sorry als de zin gaar is maar ik ben stoned en aangeschoten
P.s. hij klinkt iets luuier.
p.s.s. sorry als de zin gaar is maar ik ben stoned en aangeschoten
nou ik heb folkert met zn r4at oren scheuren met zn verse bosch dumpvalve en ik kan je verzekeren dat daar een takke-pssst uit komt.
Ja, als je de psst niet naar buiten laat maar weer in het inlaat systeem terug stopt, dan hoor je em niet. slimpie.
Weet je wat?, op de uitlaat van de dumpvalve monteer je een dikke slang en laat die ergens buiten de motorkap uit steken. Ja dat kan niet met zon mooie alu valve, zit geen aansluiting op de uitgang.
Ja, als je de psst niet naar buiten laat maar weer in het inlaat systeem terug stopt, dan hoor je em niet. slimpie.
Weet je wat?, op de uitlaat van de dumpvalve monteer je een dikke slang en laat die ergens buiten de motorkap uit steken. Ja dat kan niet met zon mooie alu valve, zit geen aansluiting op de uitgang.
Ik heb een membraan-dumpvalve van Biesheuvel en daar komt echt een takkeherrie uit. Zeker het aanbevelen waard als het je om het "lawaai" gaat. Maakt volgens mij veel meer lawaai als al die zuigervalves, die btw ook nog wel eens vast willen gaan zitten.
Of die slang je interieur in laten lopen....
Ik vind dat gezeur over die dumpvalves een beetje irri worden. Waarom moet er nou persé het meeste geluid uit komen... Irriteerd alleen maar na een tijdje.
Ik heb er 1 die je closed loop kan maken die open staat, geeft niet zoveel geluid als anderen, maar ik ben er tevreden mee.
Ik vind dat gezeur over die dumpvalves een beetje irri worden. Waarom moet er nou persé het meeste geluid uit komen... Irriteerd alleen maar na een tijdje.
Ik heb er 1 die je closed loop kan maken die open staat, geeft niet zoveel geluid als anderen, maar ik ben er tevreden mee.
Ik vind het echt super klinken, maar wanneer hij in een auto zit waar je dagelijks mee op de weg bent, wil het zeker gaan vervelen en irri worden. Ik heb hem eigenlijk vooral omdat zo'n ding, naar ik het begrepen heb, beter is voor de turbo.
Precies, wil je je dump-valve harder laten klinken sluit hem dan aan op je luchthoornSteven(ventieldopje) schreef:Gewoon een luchthoorn op je dumpvalve aansluiten als je em niet hard genoeg hoort, hè Catrinus?

Enne ik hoef geen dump-valve meer. Altijd gekloot met die k@t dingen. Zuiger dump-valve kan gaan vast zitten en een membraam kan gaan scheuren. Ik zou zeggen investeer je geld in andere dingen. Het is bewezen dat je zonder dump-valve best 3 ton kan rijden met dezelfde turbo.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
Bedoel jij deze: ?Arjen schreef:Ik heb een membraan-dumpvalve van Biesheuvel en daar komt echt een takkeherrie uit. Zeker het aanbevelen waard als het je om het "lawaai" gaat. Maakt volgens mij veel meer lawaai als al die zuigervalves, die btw ook nog wel eens vast willen gaan zitten.
[img]http://nl.magnashop.com/rally2000/image ... MDV001.jpg[/img]
Fast road dump valve Prijs 116,00
some people are alive only because it's illegal to kill them
Hij lijkt er wel op, maar als ik het goed bekijk is hij toch net iets anders. De hoogte van de aansluiting van het slangetje tot aan het membraan is volgens mij anders. Ik heb hem denk ik al 2 jaar. Het is er 1 met een kevlar-membraan.
[img]http://home-1.tiscali.nl/~ahmerts/Hqj.jpg[/img]
[img]http://home-1.tiscali.nl/~ahmerts/Hqj.jpg[/img]
Het is in theorie zo dat een turbocompressor langer meegaat door een dumpvalve (mooi verkoopargument) :-*
Wat ze er meestal niet bijvertellen is de MOGELIJKHEID van vuldrukverlies en overtoeren van de turbo !!! Dat dit de levensduur en de motorprestaties verminderd spreekt voor zich. Hierbij moet ik wel aantekenen dat hoe dichter de levering bij het maximum te leveren debiet komt hoe groter dit risico !!!
Verder wil ik vragen ofdat iemand bekend is met vuldrukverhoging dmv "boost-jets" (simpelweg carb.sproeier van bepaalde maat in actuatorleiding waste-gate
) !?
Wat ze er meestal niet bijvertellen is de MOGELIJKHEID van vuldrukverlies en overtoeren van de turbo !!! Dat dit de levensduur en de motorprestaties verminderd spreekt voor zich. Hierbij moet ik wel aantekenen dat hoe dichter de levering bij het maximum te leveren debiet komt hoe groter dit risico !!!
Verder wil ik vragen ofdat iemand bekend is met vuldrukverhoging dmv "boost-jets" (simpelweg carb.sproeier van bepaalde maat in actuatorleiding waste-gate

met sproeiers kan je natuurlijk een drukdeler maken,
das ondertussen bekend.
maar een door klein sproeiertje kan de wastegate aktuator door zijn volume ook nog eens vertraagd reageren op een drukstijging. Hierdoor kan je een korte overboost realiseren.
das ondertussen bekend.
maar een door klein sproeiertje kan de wastegate aktuator door zijn volume ook nog eens vertraagd reageren op een drukstijging. Hierdoor kan je een korte overboost realiseren.
-
robert schreef:You made my dayrobert schreef: heb ik trouwens al gehad over:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 14#1116514
als een dumpvalve moet werken zoals het moet:
bosch 0280 142 103, brezan, Euro 32,73.
als het moet glimmen want het staat zo leuk en het klinkt machtig kewl, maar je weet niet eens waar het voor nodig is EN je hebt teveel poen: zie voorgaande posts
Als deze Dump één met een membraan is, zou die voor mij wel interessant zijn.
Wie o wie kan mij hier info over geven?
Het kan aan mij liggen, maar wat bedoel je precies???speedline schreef:Wat ze er meestal niet bijvertellen is de MOGELIJKHEID van vuldrukverlies en overtoeren van de turbo !!! Dat dit de levensduur en de motorprestaties verminderd spreekt voor zich. Hierbij moet ik wel aantekenen dat hoe dichter de levering bij het maximum te leveren debiet komt hoe groter dit risico !!!
-
Ik vat m ook niet echt.....Merijn schreef:Het kan aan mij liggen, maar wat bedoel je precies???speedline schreef:Wat ze er meestal niet bijvertellen is de MOGELIJKHEID van vuldrukverlies en overtoeren van de turbo !!! Dat dit de levensduur en de motorprestaties verminderd spreekt voor zich. Hierbij moet ik wel aantekenen dat hoe dichter de levering bij het maximum te leveren debiet komt hoe groter dit risico !!!
some people are alive only because it's illegal to kill them
als de dumpvalve lek raakt of niet afdicht natuurlijk. Niet helemaal open gescheurd of geklemd, maar een leuk lekje zodat er nog wel druk opgebouwd kan worden.
Bij vollast ontsnapt er dan ook veel lucht door het lek, dus de turbo staat zich wezeloos te draaien om dit allemaal aan te voeren. Redelijke kans dat het turbo toerental nu te hoog wordt.
Maar zon lek hoor je meteen aan het gesis. dus dont worry.
Bij vollast ontsnapt er dan ook veel lucht door het lek, dus de turbo staat zich wezeloos te draaien om dit allemaal aan te voeren. Redelijke kans dat het turbo toerental nu te hoog wordt.
Maar zon lek hoor je meteen aan het gesis. dus dont worry.
dus toen heb je natuurlijk meteen het nummer opgeschreven.....staat op ieder bosch onderdeel...Ben schreef:Ik moest vandaag wat aan een audi tt versleutelen en kwam daar ook een bosch dumpvalve in tegen in gesloten kring.
Of presies het type auto genoteerd zodat je volgens het brezan systeem het ding weer terug kan vinden. of alleen maar eens vragen naar de prijs...
Is het normaal als wanneer ik redelijk zacht optrek, maar de turbo wel gebruik, dat de dumpvalve dan de druk ook afblaast (continu)? Dus bij minimale acceleratie met turbo-gebruik sist ie toch. Is dat wel normaal??
-
- Contacteer:
Nee
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
bij een zuigerdumpvalve met lage veerspanning (?) kan dat wel ja, doen die van GTTuning ook.
there is no spoon.
-
- Contacteer:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit gebeurt. Dan is je dumpvalve op een te lage druk ingesteld of hij is lek. Hierdoor moet je turbo harder werken om aan de druk te komen, en dit is niet helemaal juist. Kijk op je dumpvalve instelbaar is en schroef hem op, anders moet je gaan kijken of hij kapot is of wellicht een dumpvalve nemen die wel de juiste druk heeft...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
ff een tussenkomst man, zelfs bij een lagere acceleratie blaast ie iets af das toch normaal. je hebt toch druk opgebouwd, ik heb dat ook en had dat met mijn celica rallybak vroeger ook was volgens de monteurs geen probleem.clio_rally schreef:Nee
-
- Contacteer:
Hij zegt zelf dat hij langzaam accelereert, dan zou hij niet moeten afblazen. Wel als hij bijvoorbeeld druk opbouwt in zijn een en dan schakelt naar de twee en dan langzaam optrekt, dan mag hij misschien nog wat druk afblazen, maar lijkt me sterk dat hij na het schakelenv nog zoveel druk heeft...gille 21TURBO schreef:ff een tussenkomst man, zelfs bij een lagere acceleratie blaast ie iets af das toch normaal. je hebt toch druk opgebouwd, ik heb dat ook en had dat met mijn celica rallybak vroeger ook was volgens de monteurs geen probleem.clio_rally schreef:Nee
Gijs
Bezemer Rally Team
ik weet nu niet hoe dat zich bij hem opbouwt, maar ik kan toch kalmpjes optrekken met wat turbodruk bij (chip)dus sneller turbodruk,en dan blaast ie zachtjes af.clio_rally schreef:Hij zegt zelf dat hij langzaam accelereert, dan zou hij niet moeten afblazen. Wel als hij bijvoorbeeld druk opbouwt in zijn een en dan schakelt naar de twee en dan langzaam optrekt, dan mag hij misschien nog wat druk afblazen, maar lijkt me sterk dat hij na het schakelenv nog zoveel druk heeft...gille 21TURBO schreef:ff een tussenkomst man, zelfs bij een lagere acceleratie blaast ie iets af das toch normaal. je hebt toch druk opgebouwd, ik heb dat ook en had dat met mijn celica rallybak vroeger ook was volgens de monteurs geen probleem.clio_rally schreef:Nee
Gijs