Welke dumpvalve ?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jeroen V
Contacteer:

Ik ben eind deze week jarig :) , en nu vraag ik een dumpvalve voor mijn verjaardag, nu is alleen de vraag welke ? Ik wil zoiezo een zuigerdumpvalve, het samengeraapt budget ligt rond de 150 euro. Voor de rest moet de dumpvalve natuurlijk betrouwbaar zijn en een lekker hard "the fast and the furious" geluidje maken.
Ik zelf heb er al eentje op het oog, deze van forge het is een piston ram dump valve closed bij http://www.biesheuvel.nl

[img]http://nl.magnashop.com/rally2000/image ... MDV006.jpg[/img]

Doe een suggestie met de dumpvalve die jou goed bevallen is !
Michel S.
Contacteer:

lekker hard geluid en closed loop is dus iets je kunt vergeten. Lekker hard geluid is altijd een open dumpvalve.

meer en sneller druk na een schakelpartij is closed loop.

Persoonlijk raad ik de bailey aan. Lekker hard geluid en als je 1 keer per maand het ding eten geeft zul je geen problemen ermee hebben.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jeroen V
Contacteer:

wat versta jij onder eten?, bailey verkopen ze toch alleen bij improve? en wat is de beste bailey?
Michel S.
Contacteer:

Jeroen V schreef:wat versta jij onder eten?, bailey verkopen ze toch alleen bij improve? en wat is de beste bailey?
eten voor dumpvalve is een beetje vet. eventueel om het kwartaal helemaal uit elkaar halen en schoon maken en weer in elkaar. half uur tot een uur werk.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Anonymous

Michel S. schreef:lekker hard geluid en closed loop is dus iets je kunt vergeten. Lekker hard geluid is altijd een open dumpvalve.

meer en sneller druk na een schakelpartij is closed loop.

Persoonlijk raad ik de bailey aan. Lekker hard geluid en als je 1 keer per maand het ding eten geeft zul je geen problemen ermee hebben.
Nou ik dacht het niet hoorrrrrrrrrrrrrr. Een closed loop hoor je wel degelijk goed, zit ook op de Saab van m'n ouders en die hoor je echt ZEER goed sissen :D Verder vind ik een Bailey's ABSOLUUT niet de beste. Ik kan ook group A of N achter de naam van het ding zetten, maar dat maakt hem nog niet de beste ;)

Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Jeroen... Mail mij ff en ik geef je een adresje met wie je ff moet gaan praten :D

Gr maik.
Jeroen V
Contacteer:

zie profile
Michel S.
Contacteer:

Matthijs schreef: Nou ik dacht het niet hoorrrrrrrrrrrrrr. Een closed loop hoor je wel degelijk goed, zit ook op de Saab van m'n ouders en die hoor je echt ZEER goed sissen :D Verder vind ik een Bailey's ABSOLUUT niet de beste. Ik kan ook group A of N achter de naam van het ding zetten, maar dat maakt hem nog niet de beste ;)

Een closed Loop zal nooit en te nimmmer het geluid kunnen produceren wat een open maakt. Daar hoef je geen expert voor te zijn om dat te begrijpen. Ik zeg niet dat je ze niet hoort, maar een open is toch net wat heftiger qua geluid.
Verder heb ik niet gezegd dat baileys de beste zijn. Ik heb hem die alleen aangeraden aamgezien ik met die dumpvalves ervaring heb, goede ervaringen wel te verstaan.
Chrisv

Dit vind ik wel een interessant topic, ik zit namelijk met ongeveer hetzelfde.

Ik wil ook een zuiger-dumpvalve aanschaffen een keer, en wil ook een flink sis geluid hebben.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Mark G
Contacteer:

Ik kan enkel m'n mening geven over mijn Dump.
Wil je een harde tssssssssssssssssssss...?

Koop een Dump van BBPerformance... (GRP.A)
Het ding maakt volgens mij meer lawaai dan de andere die ik al gehoord heb.

Kwaliteit ligt hoog, en prijs lijkt me laag..

Prijs is ongeveer 160 Euro inc. aansluit-set
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img]

ongveer 110 Euro zonder aansluit-set
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img190.jpg[/img]
robert

robert schreef: heb ik trouwens al gehad over:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 14#1116514

als een dumpvalve moet werken zoals het moet:
bosch 0280 142 103, brezan, Euro 32,73.

als het moet glimmen want het staat zo leuk en het klinkt machtig kewl, maar je weet niet eens waar het voor nodig is EN je hebt teveel poen: zie voorgaande posts
You made my day :lol:
Turbo-Peer

Ik ben ook nog op zoek naar een dumpvalve.
Moet een beetje fatsoenlijke kwaliteit zijn en vooral een flink sis geluidje geven!
Klinkt de dumpvalve van BBperformance Gr. A echt machtig tssssssssssssssss??
Of heeft iemand ervaring met een nog hardere TSSSSSSSSSSSSSSSSS? En die weet hoe die van Mark klinkt...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
kevinb
Contacteer:

de laatste week is het meer mark zelf die tssss zegt :lol:
--->zie het verloren ringetje topic 8)

Ik heb er ook een steken (week niet welk merk)
en die van mark hoor je wel iets harder.
Mark G
Contacteer:

kevinb schreef:de laatste week is het meer mark zelf die tssss zegt :lol:
--->zie het verloren ringetje topic 8)

Ik heb er ook een steken (week niet welk merk)
en die van mark hoor je wel iets harder.
Met minder druk..
Chrisv

Mark G schreef:Ik kan enkel m'n mening geven over mijn Dump.

Ok, voor mij is de keuze gemaakt denk ik. :)
Chrisje gaat sparen nu... :D
some people are alive only because it's illegal to kill them
Tijn
Contacteer:

ehm... een hele harde sis betekent toch alleen maar veel weerstand bij het afblazen? Gewoon een klein dumpvalvje zou hard genoeg moeten sissen..... de rest wordt bepaald door de druk die opgebouwd word ....
there is no spoon.
Heino

[quote="robert"][quote="robert"]als een dumpvalve moet werken zoals het moet:
bosch 0280 142 103, brezan, Euro 32,73.

Moi Robert,
ben effe bij de brezan hier in Groningen geweest en die kijken me aan alsof ik gek ben ofzo.
Bij welke brezan ben jij geweest en heb je eventueel ook een brezan onderdeel nummer?
twingoturbo

Mark G schreef:Ik kan enkel m'n mening geven over mijn Dump.

heb ik ook, en ben t helemaal met m eens!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb op mijn wagen sinds 2 dagen een Bailey Grp.A DV erop zitten en die doet het ook erg lekker, moet ik zeggen! Elke keer als je gas loslaat (en er is natuurlijk druk opgebouwd!) zit er weer iemand een fles cola open te draaien onder de kap! :) Erg vet! En je merkt het wel degelijk bij 'doortrappen'! :D
Tom
Moderator
Car: MB

hahaha, jammer van al die Cola. Dat plakt zo :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, klopt... Het is wel elke keer weer een troep rond mijn blok... Maar goed, met Cif wordt dat wel weer schoon! ;)
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ik had ook een Bailey Grp.A op mijn GT zitten, die deed t prima, lekker geluid ook.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
robert

yo heino,

ik ken geen enkele brezan die niet gewoon bosch onderdelen kan bestellen met een bosch onderdeelnummer.
Dat maakt de brezan to een brezan (serieuze club) en geen halfords (prutsclub)
Natuurlijk willen de brezans standaart eerst vragen voor welke auto dat is en dan in hun systeem tot een brezan nummer komen, maar dat moet je kunnen bypassen.

Anders pak je een dumpvalve van een saab turbo (geloofik), das dus dezelfde. Menno heeft wel eens gepost waar dit bosch ding allemaal standaart op zit.

Overigens heb ik dit nummer van folkert, die heeft onlangs deze gekocht. (bij de brezan, veenendaal gok ik zo)

Maar ook hier (brezan delft) heb ik meermalen bosch onderdelen zo besteld. hèrtstikke hèndig men, zie ik ergens een leuk onderdeel, staat er altijd een bosch nummer op, hebbe, hebbe :p
Heino

Oké Robert bedankt,ik zal eens wat meer aandringen bij die lui om eens beter te zoeken.
robert

nou das het mooie, ze hoeven niet te zoeken.
Want het bosch nummer hebben wij voor ze opgezocht.
ze moeten em gewoon even bij bosch bestellen.

Anders ga je naar een auto-electronika zaak. van dynamo en startmotorrevisie bedoel ik. dat zijn allemaal bosch onderdelen, en die gasten bestellen ook gewoon bij bosch.
Heino

Dat soort zaken zijn hier ook genoeg,dus niet via de één dan wel via een ander,thanks.
Ben

Je kan hem ook uit een fiat uno turbo trekken daar komt die van mij uit is precies dezelfde als die in saab 9000 te vinden is.

Ik ben trouwens bereid t-stukken te lassen of solderen. Mijn tstuk is van koper en heb het gesoldeerd. We hadden op het dakteras een buis tegen het hek zitten waar me moeder d'r droogmolen in stak. Precies de maat die ik nodig had. Sluiptol gepakt en die buis van het hek gerukt :)
robert

strakke aktie!

no mercy, waar gehakt wordt vallen spaanders.
Ben

P.s. ik heb hem er net in gezet en werkt perfect. Je hoort hem best goed. Vooral bij flinke acceleratie. Vergeleken met een bailey groep a klinkt hij iets zachter.

Mochten mensen t-stukken nodig hebben ik verkoop ze voor 20 eurotjes het is eigen fabrikaat :).

Ik keek vandaag ff op de brug onder me auto en werd al weer sjaggie. op bijde aandrijfassen zit flink wat speling en me rubbers zijn spontaan gescheurd. Vorige week nix aan de hand. Aankomde zaterdag de boel maar weer vervangen :evil:
Laatst gewijzigd door Ben op za 20 jul 2002 16:56, 4 keer totaal gewijzigd.
gille
Contacteer:

Ben schreef:Je kan hem ook uit een fiat uno turbo trekken daar komt die van mij uit is precies dezelfde als die in saab 9000 te vinden is.

Ik ben trouwens bereid t-stukken te lassen of solderen. Mijn tstuk is van koper en heb het gesoldeerd. We hadden op het dakteras een buis tegen het hek zitten waar me moeder d'r droogmolen in stak. Precies de maat die ik nodig had. Sluiptol gepakt en die buis van het hek gerukt :)
sorry hoor, maar die zwarte dumpvalve's(standaard 21T) kosten en fortuin dus beter dan een groepA hoor die hoor je tenminste
Ben

Ik snap je reactie niet :) misschien ligt het aan mij?
gille
Contacteer:

Ben schreef:Ik snap je reactie niet :) misschien ligt het aan mij?
awel, het gaat toch over die standaard dump-valve's van bosch,die je in veel auto's vind (21T, saab turbo enzo...) daar heb je geen pssssshhhhh geluid mee hoor.en ze kosten nog veel ook ,kun je beter een groepA bailey dumpvalve kopen
Jeroen V
Contacteer:

de gen die zo'n bosch dumpvalve wil hebben, ik heb er nog een ( die gaat eraf voor en bailey groep A ). :) , dus wie wil er een???
Ben

Moet ik het geleuid opnemen gille die zwarte bosch dingen [img]http://people.a2000.nl/gjansen/BYPASS.JPG[/img] maken best lawaai.

Dit is hem bij mij op de mat met de originele slang die op de fiat uno turbo zit [img]http://people.a2000.nl/gjansen/dump.jpg[/img]

Normaal op Saab of Fiat zitten ze in een gesloten kring en wordt de door de dumpvalve afgevoerde lucht weer terug gepomp en herbruikt. Zo hoor je hem dus niet. MAAR Sluit je hem aan op de THIS END CONNECTS THE TURBO INTAKE kant en het kleine tuutje gewoon op je vacuumvervr aansluit. Spuit hij bijna net zo hard als een bailey groep A.
En ze zijn niet duur ze kosten 32 euro.

Morgen maak ik wel wat pics en een filmpje tijdens het rijden.
Marius

Heino schreef:Dat soort zaken zijn hier ook genoeg,dus niet via de één dan wel via een ander,thanks.
Heino,

heb je hem al?

En zo ja, bij welke winkel hier in Grun of omstreken. Dan zal ik ze ook eens even een bezoekje brengen.
Plaats reactie