Voorbanden slijten aan in wielkas

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jasper16v

Heb wel ff gezocht, maar kon het niet vinden....(tijdgebrek)

Het volgende is het probleem:

Mijn voorwielen slijten aan in de wielkassen sinds de verlaging. Komen o.a. tegen remleidingen aan en die wil ik nie kapot hebben. Wat kan ik hier aan doen ?
robert

wat dacht je van weer verhogen?
slimmerik.
kijk eens onder je wagen en laat die grijze cellen zelf eens werken. 1+1=2 weet je wel.
Jasper16v

zo lekker offensief.....
dat snap ik ook, maar dan moet ik toch weer andere veren kopen...kan moeilijk die veren gaan verhogen....als er een andere oplossing is hoor ik dat graag
Anonymous

Mijn Clio 16V is ook maximaal verlaagd aan de voorkant en aangezien ik er 195/50/R15 onder heb liggen, moet ik hier dus ook enorm mee uitkijken.
Ik "kruip" danook altijd over de drempels heen...
Tja...verhogen zou wel een idee zijn, maar dat is ook zo wat :S
MyZ

spatborden: Uit laten kloppen bij een karosseriebedrijf

remlijding: stalen of verleggen.
Merijn.V
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:Heb wel ff gezocht, maar kon het niet vinden....(tijdgebrek)

Het volgende is het probleem:

Mijn voorwielen slijten aan in de wielkassen sinds de verlaging. Komen o.a. tegen remleidingen aan en die wil ik nie kapot hebben. Wat kan ik hier aan doen ?
Als ze aanlopen aan de binnenkant, wat dacht je dan van spacers?

Of is het alleen bij sturen, heb je juist te dikke spacers gebruikt?
Robke
Car: Lexus IS250

Kevin schreef:Mijn Clio 16V is ook maximaal verlaagd aan de voorkant en aangezien ik er 195/50/R15 onder heb liggen, moet ik hier dus ook enorm mee uitkijken.
Ik "kruip" danook altijd over de drempels heen...
Tja...verhogen zou wel een idee zijn, maar dat is ook zo wat :S
Hoe ver is jou Clio dan verlaagd??
De mijne moet ik binnenkort eens omlaag schroeven, ik denk dathij dan zo'n 6cm lager zal zitten. 8)
Robert dB.

robclio16V schreef:...De mijne moet ik binnenkort eens omlaag schroeven, ik denk dathij dan zo'n 6cm lager zal zitten. 8)
Nog lager?!?! :huh?:
Nick (germanstyle)

Een auto kan zo ver omlaag tot hij op de grond hangt .... dus naar beneden die auto's!!! :lol: :lol:

Maar wat ook een idee is : 14-inch eronder!! (kom ik weer aan met mijn duitse stijl :wink: )Heb MyZ ook onder zijn Clio Williams Turbo ... maar die heeft ze weer zo breed datde wielkasten wel aangepast worden.

Ik zou echt je wielkasten laten omrollen of iets laten verbreden. Beste oplossing. Als ze aan de binnenkant aanlopen en je gaat met spacers werken, dan kan het wel eens zo zijn dat ze dan aan de buitenkant gaan aanlopen.
Jasper16v

dat omrollen of verbreden, waar doe je dat ? schadeherstelbedrijf ?

spacers heb ik niet

en 14" (oid) is geen optie ;) niet mijn smaak
Robke
Car: Lexus IS250

Robert dB. schreef:
robclio16V schreef:...De mijne moet ik binnenkort eens omlaag schroeven, ik denk dathij dan zo'n 6cm lager zal zitten. 8)
Nog lager?!?! :huh?:
Yep nog lager! 8)
Kijk naar naar m'n signature. :D :)
Nick (germanstyle)

Jasper clio 16v schreef:dat omrollen of verbreden, waar doe je dat ? schadeherstelbedrijf ?

spacers heb ik niet

en 14" (oid) is geen optie ;) niet mijn smaak
Een goede tuner kan dit voor je doen (vraag ff eerst of ze foto's van het resultaat van andere auto's hebben, want veel tuners zeggen dat ze het kunnen en dan wordt heel lelijk.
Anders ga eens naar een oldtimerbedrijf of karrosseriebouwer ( http://www.karosserieschmiede-leppen.de ) . Schadeherstel kan het niet.
Plaats reactie