ik heb dus de twee bijbehorende slangen verwijderd. eentje voor de koude luchttoevoer en dan nog die andere. Maar waar die voor was weet ik eigenlijk niet

Als je dat domme geluid mooi vind wel, als je voor max power gaat, zorg dan voor dikkere koude luchtaanvoer op je luchtfilterhuis en voor aangepast luchtfilter IN je filterhuis.Merijn schreef:Hoe zit het eigenlijk met open luchtfilters op een GTT? Is dat een aanrader of juist niet?
Neem een Vicks Blue, das pas frisse lucht!!Steven(ventieldopje) schreef:Gaan we weer, gebruik de searchfunctie.
Dit is net als olie een eindeloos topic...
Bij een GT kan het een beetje helpen, turbo komt sneller op toeren, alleen moet je dus zorgen dat ie VEEL frisse lucht krijgt, want als je em direct naast je turbohangt zuigt ie alleen maar warme lucht aan en heb je dus ook alleen maar vermogens verlies.
Zoek en gij zult vinden
hi Ollie,Ollie schreef:Nou nou, die Marinus16V kan zijn lol niet op!!IK vind het persoonlijk wel leuk klinken, maar het is natuurlijk geen 16V!!
Maar je moet roeien met de riemen die je hebt!!
Ik was voor de kit 97 euro (wel veel vind ik maar ja) kwijt. Bij Heuts, ligt hier bij mij in de buurt, maar hebben ook een internetsite: http://www.heuts.nl! Handige optie is trouwens dat je je kenteken kunt invullen op de startpagina en dan wordt alle onderdelen per categorie voor jouw auto opgezocht!
Bedankt voor het antwoord op de vraag waar de ene slang voor was, weer wat kennis erbij!!![]()
En de koude luchttoevoer slang zat er gewoon bij, zelfs inclusief de tie-wraps (schrijf je dat zo???) en tekeningen waar te bevestigen. Slang loopt nu vanaf grille tot zo'n 10 cm voor het filter, dus met de koude lucht zit het wel goed denk ik!
Maar nogmaals, ik ben er zeer tevreden mee! Nu nog een andere middendemper eronder (heb die van een 1.2 al liggen, is demperloos, maar dat wisten jullie vast al) en dan nog kijken voor een sportdemper...weet nog niet precies wat en hoe, zijn ook vrij prijzig voor mijn studentenbeursje!
marinus, doe eens niet zo vervelend. die jongen wil gewoon wat weten over zijn auto, en jij gaat de boel een beetje af lopen melken. niet iedereen kan zich een dure auto veroorloven dus laat die jongen in ze waarde. ik voel me namelijk ook aangesproken. argh.Marinus16V schreef:Volgens mij is het toch beter voor de power om koude lucht in je motor te krijgen....
Waarom zetten jullie niet zo'n K&N-vervangingsfilter in je orginele filterhuis en zorg dat je een DIKKERE koude luchtslang aansluit op je filterhuis.
Volgens mij heb je daar veel meer aan.
Heb je ook niet dat iritante geluid van een rochelend oudje onder je motorkapOwneej, dat vind je tof klinken
Sorry, maar moet je nou zo'n zeurkous uithangen (om het netjes te houden)? Ik geef ook niks om looks of sound, maar ieder zijn ding. En als je er echt zoveel vanaf weet, waarom rijden mensen dan op circuits en tijdens rally's rond met openlucht filters? Omdat het zo gaaf klinkt? Nee, omdat je er uiteindelijk het meeste uit kunt halen. Als je een goeie cone op de juiste plekken hangt, met veel koele, langzaam stromende lucht, haal je daar heus wel voordeel uit. Het vervanginsfilter in je luchtfiltershuis met wat aanpassingen is een prima goedkope oplossing (ik heb het ook zo in de integrale), maar als je echt dat klein beetje meer wilt pakken, ga je voor de cone op de juist plek. Is die plek er niet, dan maak je hem zelf heel simpel met wat alu plaat, klaar.... Je kunt het zelf bedenken, een cone laat meer lucht door. Meer lucht is goed, de temperatuur kun je echt wel goed krijgen, het is geen ruimtetechnologie....Marinus16V schreef:Als je dat domme geluid mooi vind wel, als je voor max power gaat, zorg dan voor dikkere koude luchtaanvoer op je luchtfilterhuis en voor aangepast luchtfilter IN je filterhuis.Merijn schreef:Hoe zit het eigenlijk met open luchtfilters op een GTT? Is dat een aanrader of juist niet?