filterhuis eruit -> K&N kit erin

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Ollie

Ik heb eergisteren in mijn clio 1.4 een k&n 57i-kitje gezeg...alles prima kunnen volgen met de handleiding erbij, geen probleem. En ook zéér zeker tevreden over het geluid!! Heel gaaf bij het diep intrappen van het pedaal...dus tot dusver geen probleem, alleen deze vraag:

ik heb dus de twee bijbehorende slangen verwijderd. eentje voor de koude luchttoevoer en dan nog die andere. Maar waar die voor was weet ik eigenlijk niet :p . Deze zat (als je voor de auto staat) rechts aangesloten op een buis. Heb ik dit nu goed gedaan en waar was die slang voor?
Merijn.V
Contacteer:

Volgens mij is het toch beter voor de power om koude lucht in je motor te krijgen....

Waarom zetten jullie niet zo'n K&N-vervangingsfilter in je orginele filterhuis en zorg dat je een DIKKERE koude luchtslang aansluit op je filterhuis.

Volgens mij heb je daar veel meer aan.

Heb je ook niet dat iritante geluid van een rochelend oudje onder je motorkap :D Owneej, dat vind je tof klinken :D
Bart V

Die andere slang is je warme lucht toevoer en komt vanaf het uitlaatspruitstuk, maar dit kost je alleen maar power omdat warme lucht nou eenmaal minder goed is dan koude lucht, maar het zit erop voor als het erg koud is. Je kan het er rustig afslopen. Het is inderdaad verstandig als je een koude luchttoevoer maakt, d.w.z een slang vanaf je luchtinlaat bij de grille naar je filter leiden, je hebt dan ook meteen meer luchttoevoer als je hard rijd. hoe meer en kouder hoe beter.

p.s wat was je kwijt voor dat filter?

Succes
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe zit het eigenlijk met open luchtfilters op een GTT? Is dat een aanrader of juist niet?
Steven
Car: M536

Gaan we weer, gebruik de searchfunctie.
Dit is net als olie een eindeloos topic...

Bij een GT kan het een beetje helpen, turbo komt sneller op toeren, alleen moet je dus zorgen dat ie VEEL frisse lucht krijgt, want als je em direct naast je turbohangt zuigt ie alleen maar warme lucht aan en heb je dus ook alleen maar vermogens verlies.

Zoek en gij zult vinden
Merijn.V
Contacteer:

Merijn schreef:Hoe zit het eigenlijk met open luchtfilters op een GTT? Is dat een aanrader of juist niet?
Als je dat domme geluid mooi vind wel, als je voor max power gaat, zorg dan voor dikkere koude luchtaanvoer op je luchtfilterhuis en voor aangepast luchtfilter IN je filterhuis.
Ollie

Nou nou, die Marinus16V kan zijn lol niet op!! :evil: IK vind het persoonlijk wel leuk klinken, maar het is natuurlijk geen 16V!! :( Maar je moet roeien met de riemen die je hebt!!
Ik was voor de kit 97 euro (wel veel vind ik maar ja) kwijt. Bij Heuts, ligt hier bij mij in de buurt, maar hebben ook een internetsite: http://www.heuts.nl! Handige optie is trouwens dat je je kenteken kunt invullen op de startpagina en dan wordt alle onderdelen per categorie voor jouw auto opgezocht!
Bedankt voor het antwoord op de vraag waar de ene slang voor was, weer wat kennis erbij!! :)
En de koude luchttoevoer slang zat er gewoon bij, zelfs inclusief de tie-wraps (schrijf je dat zo???) en tekeningen waar te bevestigen. Slang loopt nu vanaf grille tot zo'n 10 cm voor het filter, dus met de koude lucht zit het wel goed denk ik!

Maar nogmaals, ik ben er zeer tevreden mee! Nu nog een andere middendemper eronder (heb die van een 1.2 al liggen, is demperloos, maar dat wisten jullie vast al) en dan nog kijken voor een sportdemper...weet nog niet precies wat en hoe, zijn ook vrij prijzig voor mijn studentenbeursje!
Anonymous

Steven(ventieldopje) schreef:Gaan we weer, gebruik de searchfunctie.
Dit is net als olie een eindeloos topic...

Bij een GT kan het een beetje helpen, turbo komt sneller op toeren, alleen moet je dus zorgen dat ie VEEL frisse lucht krijgt, want als je em direct naast je turbohangt zuigt ie alleen maar warme lucht aan en heb je dus ook alleen maar vermogens verlies.

Zoek en gij zult vinden
Neem een Vicks Blue, das pas frisse lucht!! :lol:
Patrick L.

Ollie schreef:Nou nou, die Marinus16V kan zijn lol niet op!! :evil: IK vind het persoonlijk wel leuk klinken, maar het is natuurlijk geen 16V!! :( Maar je moet roeien met de riemen die je hebt!!
Ik was voor de kit 97 euro (wel veel vind ik maar ja) kwijt. Bij Heuts, ligt hier bij mij in de buurt, maar hebben ook een internetsite: http://www.heuts.nl! Handige optie is trouwens dat je je kenteken kunt invullen op de startpagina en dan wordt alle onderdelen per categorie voor jouw auto opgezocht!
Bedankt voor het antwoord op de vraag waar de ene slang voor was, weer wat kennis erbij!! :)
En de koude luchttoevoer slang zat er gewoon bij, zelfs inclusief de tie-wraps (schrijf je dat zo???) en tekeningen waar te bevestigen. Slang loopt nu vanaf grille tot zo'n 10 cm voor het filter, dus met de koude lucht zit het wel goed denk ik!

Maar nogmaals, ik ben er zeer tevreden mee! Nu nog een andere middendemper eronder (heb die van een 1.2 al liggen, is demperloos, maar dat wisten jullie vast al) en dan nog kijken voor een sportdemper...weet nog niet precies wat en hoe, zijn ook vrij prijzig voor mijn studentenbeursje!
hi Ollie,
Kom jij ook een keer naar Mac Geusselt Maastricht, elke donderdagavond rond 20.00u komen daar een aantal RTC-ers bij elkaar, dusss als je eens niets te doen hebt..... :)
-Ray-
Contacteer:

Marinus16V schreef:Volgens mij is het toch beter voor de power om koude lucht in je motor te krijgen....

Waarom zetten jullie niet zo'n K&N-vervangingsfilter in je orginele filterhuis en zorg dat je een DIKKERE koude luchtslang aansluit op je filterhuis.

Volgens mij heb je daar veel meer aan.

Heb je ook niet dat iritante geluid van een rochelend oudje onder je motorkap :D Owneej, dat vind je tof klinken :D
marinus, doe eens niet zo vervelend. die jongen wil gewoon wat weten over zijn auto, en jij gaat de boel een beetje af lopen melken. niet iedereen kan zich een dure auto veroorloven dus laat die jongen in ze waarde. ik voel me namelijk ook aangesproken. argh. :(

jammer want je kan best een aardig ventje wezen.
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Onthoud nog eens, een open filter op een turbo geeft een heel ander geluid dan een open filter op een atmosferische motor.

Bij de turbo hoor je alleen de schoepen, een heel hard zuig geluid dus (luister: Hakkûhbar - dat zuigt) en op een atmosferische motor hoor je een donker 'Bwoaaaaaap' geluid.

Totaal verschillend dus, en op een atmosferische motor heeft het met goeie koude luchtaanvoer meer effect dan op een turbo. Bij de turbo komt ie alleen wat sneller op toeren, dus een iets kleiner turbogat.
Verder zul je er niet merkbaar meer vermogen door krijgen.

Is in het algemeen zo dat je door meer geluid denkt meer vermogen te hebben, dus verwacht er nou niet teveel van...
clio_rally
Contacteer:

Marinus16V schreef:
Merijn schreef:Hoe zit het eigenlijk met open luchtfilters op een GTT? Is dat een aanrader of juist niet?
Als je dat domme geluid mooi vind wel, als je voor max power gaat, zorg dan voor dikkere koude luchtaanvoer op je luchtfilterhuis en voor aangepast luchtfilter IN je filterhuis.
Sorry, maar moet je nou zo'n zeurkous uithangen (om het netjes te houden)? Ik geef ook niks om looks of sound, maar ieder zijn ding. En als je er echt zoveel vanaf weet, waarom rijden mensen dan op circuits en tijdens rally's rond met openlucht filters? Omdat het zo gaaf klinkt? Nee, omdat je er uiteindelijk het meeste uit kunt halen. Als je een goeie cone op de juiste plekken hangt, met veel koele, langzaam stromende lucht, haal je daar heus wel voordeel uit. Het vervanginsfilter in je luchtfiltershuis met wat aanpassingen is een prima goedkope oplossing (ik heb het ook zo in de integrale), maar als je echt dat klein beetje meer wilt pakken, ga je voor de cone op de juist plek. Is die plek er niet, dan maak je hem zelf heel simpel met wat alu plaat, klaar.... Je kunt het zelf bedenken, een cone laat meer lucht door. Meer lucht is goed, de temperatuur kun je echt wel goed krijgen, het is geen ruimtetechnologie....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ollie

Ray, bedankt voor de bescherming, de 1.4-ers stick together :D !
En Patrick, heb eventueel volgende week donderdag tijd om te komen, daarna ben ik op vakantie (Spain, here I come!! :) ). Maar ik ben een beginnende renault-rijder, dus verwacht niet veel van mijn auto!
Maar aan de andere kant, renault is renault!! 8)
En dat bwoaaaaap geluid vind ik wel lekker!
Merijn.V
Contacteer:

[quote="clio_rally]

Sorry, maar moet je nou zo'n zeurkous uithangen (om het netjes te houden)? Ik geef ook niks om looks of sound, maar ieder zijn ding. En als je er echt zoveel vanaf weet, waarom rijden mensen dan op circuits en tijdens rally's rond met openlucht filters? Omdat het zo gaaf klinkt? Nee, omdat je er uiteindelijk het meeste uit kunt halen. Als je een goeie cone op de juiste plekken hangt, met veel koele, langzaam stromende lucht, haal je daar heus wel voordeel uit. Het vervanginsfilter in je luchtfiltershuis met wat aanpassingen is een prima goedkope oplossing (ik heb het ook zo in de integrale), maar als je echt dat klein beetje meer wilt pakken, ga je voor de cone op de juist plek. Is die plek er niet, dan maak je hem zelf heel simpel met wat alu plaat, klaar.... Je kunt het zelf bedenken, een cone laat meer lucht door. Meer lucht is goed, de temperatuur kun je echt wel goed krijgen, het is geen ruimtetechnologie....

Gijs[/quote]

Joh, relax, als ik niet eens een beetje mag pesten.
Ik vind het geluid zelf storend, maar da's persoonlijk. Mijn katvervanger had een vreemde resonantie bij een bepaald toerentaal, vond IK fantastisch en andere mensen zwaar irritant.

Mijn boodschap was vooral, een dergelijk vervangings filter werkt alleen goed als je voldoende koudelucht hebt. Daarom (en dat geldt niet voor jou, want jij hebt een nieuwere)voor de clio die ik reed destemeer, modificeer orginele filterhuis met geforceerde koude lucht en een 3x zo dikke slang en een K&N filter, maar in het orginele huis.

Bij mijn willi :( *is niet meer van mij* werkte dat bizar goed.
Plaats reactie