Turbo druk te hoog

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turborap

Zoals ik al eerder heb gemeld in het topic 'Turbo dood' heb ik een probleem met te hoog oplopende turbo druk.
Wat er precies aan de hand is:
Toen ik mijn GTT kocht viel me op dat hij pas laat (>4000rpm) druk begon op te bouwen.
Ik heb toen de actuator bekeken en gezien dat het asje zover naar buiten stond dat de wastegate in rust al open stond. Natuurlijk heb ik het asje korter afgesteld. Toen kreeg ie wel druk bij lagere toeren maar werd de druk veel te hoog (zo hoog dat ik niet durfde te kijken of die druk ergens boven de 1 bar toch begrensd werd)
Ik heb hem toen cup aangeloten en de slangen van het primaire actuator circuit vernieuwd. Helaas geen effect. Druk gezet op de actuator om hem te testen: asje komt mooi naar buiten. Toen nog een externe drukmeter aangesloten, misschien dat de meter in het dashbord gaar was, maar helaas geeft die meter ook een veel te hoge druk aan.
Als laatste heb ik de complete turbo+actuator vervangen maar tot mijn schrik loopt de druk nog te ver op :(
Nu weet ik het niet meer. Wat kan dit zijn? Kan misschien een verstopte uitlaat dit veroorzaken??

Suggesties welkom!!
Michel S.
Contacteer:

je hebt het stangetje te kort gemaakt misschien???
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Tijn
Contacteer:

verstopte aansluiting op de carborateur lijkt me "logischer".... er zijn weinig andere regelende slangen die het anders kunnen veroorzaken ... in cup-afstelling heb je maar 1 drukregelende slang.....

Zit je overdruksensor nog (werkend) aangesloten? die begrest als het goed is op 1.1 bar dus erg veel te hoog zou je dan niet moeten kunnen gaan ....
there is no spoon.
robert

Waarschijnlijk is er iets heel basaals mis.

je moet effe naar een meeting gaan en em vergelijken met een gtt met cupcirquit die het goed doet.

vergelijk de loop van de slangen, en hoe de kracht van het actuator stangetje met de hand aanvoelt.
Check lekkage van slangen en componenten.

edit: tijn: yep

trouwens: een asje draait, en een stangetje trekt/duwt.
RickGT TURBO
Contacteer:

turborap schreef:Zoals ik al eerder heb gemeld in het topic 'Turbo dood' heb ik een probleem met te hoog oplopende turbo druk.
Wat er precies aan de hand is:
Toen ik mijn GTT kocht viel me op dat hij pas laat (>4000rpm) druk begon op te bouwen.
Ik heb toen de actuator bekeken en gezien dat het asje zover naar buiten stond dat de wastegate in rust al open stond. Natuurlijk heb ik het asje korter afgesteld. Toen kreeg ie wel druk bij lagere toeren maar werd de druk veel te hoog (zo hoog dat ik niet durfde te kijken of die druk ergens boven de 1 bar toch begrensd werd)
Ik heb hem toen cup aangeloten en de slangen van het primaire actuator circuit vernieuwd. Helaas geen effect. Druk gezet op de actuator om hem te testen: asje komt mooi naar buiten. Toen nog een externe drukmeter aangesloten, misschien dat de meter in het dashbord gaar was, maar helaas geeft die meter ook een veel te hoge druk aan.
Als laatste heb ik de complete turbo+actuator vervangen maar tot mijn schrik loopt de druk nog te ver op :(
Nu weet ik het niet meer. Wat kan dit zijn? Kan misschien een verstopte uitlaat dit veroorzaken??

Suggesties welkom!!
Cas,

als we afspreken wil ik ook nog wel eens kijken naar de Turbo. Maar ik rij geen cup systeem. Het klinkt inderdaad als dat de actuator niet opengaat maar wel werkt. Dus geen druk krijgt door de slang naar de actuator.

Verstopte uitlaat kan niet want dan moet hij ergens onwijs lekken. En anders afslaan, zwaar klote lopen. En dan zal zeker je turbo druk niet zo hoog kunnen komen met een verstopte uitlaat. Want de het turbine wiel moet dan wel langzamer draaien.

Ik zou de slang nakijken en daarna de carb na kijken.
Drive it like you stole it
Plaats reactie