Ik zit met een vraag en daarop weer een vraag.
Ik ben bezig met de motor van die gele te maken. Ik heb al contact gehad met fastchip omdat er later ook injectie op komt. Aangezien ik niet gebonden wil zijn aan maximaal 1 bar wil ik het systeem iets heftiger aanpakken. Max druk om te rijden wordt 1.3 bar. Het systeem zal tot 1.5 gebouwd worden denk ik, maar 1.3 is meer als genoeg.
Nu moet ik, om die druk te kunnen halen de compressie ietsjes verlagen.
Tevens wil ik natuurlijk het blok een beetje opleuken zodat de betrouwbaarheid hoger wordt, en ook het reactievermogen en het koppel en paardenstallerij.
Dit is wat tot nu toe is gedaan.
Motorblok helemaal schoongemaakt en gespoten.
Bussen gemonteerd en zuigers.
drijfstangen en krukas(helemaal opnieuw geslepen by the way) uitgebalanceerd.
Vliegwiel 1.2 kilo verlicht.
zuigerbodemspray gemaakt
poorten van de kop schoon gemaakt en beetje smooth gemaakt(ben toch van mening dat het bijdrage leverd aan de reactie tijd enzo)
Nu is de kop dus klaar voor revisie.
Deze wordt:
Gestraald
gevlakt
LPG geschikte klepzittingen erin
kleppen opnieuw geslepen
zittingen opnieuw geslepen
nieuwe klepsteelhoedjes
nieuwe klepgeleiders
Tevens komen er schijfjes onder de veren voor meer spanning. Meer toeren

In principe een nieuwe kop.
Omdat het al de zoveelste keer is dat ik daar kom wil hij best iets extra's doen voor mij.
Ik heb hier een stage x(geloof 4) kop liggen van achterbergen. Daar hebben zij hun magic op los gelaten.
Wat je b.v. kan zien is dat de verbrandingskamer mooi is aangepast. Een de spruitstuk kant loopt het namelijk niet mooi rond, maar gewoon recht. Hier hebben zij een klein beetje uitgefreesd. Dit zorgt voor betere zuigerdruk. Zie foto.
[img]http://212.120.120.12/cillkop.jpg[/img]
Nu is mijn gedachte van, wat is als ik dat pocket wat recht is nu helemaal rond maak zodat het overeenkomt met de zuiger. Dan heb ik een hele goede zuigerdruk denk ik zelf, en ik heb meteen een stukje minder compressie waardoor ik eventueel met een versterkte orginele dikte pakking vooruit kan.
Wat is jullie visie hierop. Iemand een idee.
Of zeggen jullie van, dat gaat nooit werken, maak maar gewoon dezelfde pockets als achterbergen en ga dan lekker een 2.4mm pakking halen.
ik hoor graag iets meer over jullie