Ik was aan het rijden en reed in Limburg in een of ander dorp.
Was er een omleiding omdat ze met de weg bezig waren, lekker veel van die rotdrempels dus.
Eindelijk voorbij die drempels, draai ik de gewone weg op en ik geen eens lekker veel gas, hoor ik een klap en opeens allerlei schurende geluiden!

Hij wilde dus niet meer vooruit, iets met de versnellingsbak. Aan de kant geduwd en de wegenwacht gebeld.
Komt die man van de wegenwacht, start hem en laat de koppeling 1 keertje op komen en weet al meteen genoeg, transport regelen.
De bergingswagen kwam en hij sleepte hem op de auto, maar goed dat m'n wagen in het gras stond want de uitlaat gleed tenminste wel beter over het gras dan de tegels die er lagen.

Thuis aangekomen, zo'n 90 km verderop, auto eraf gehaald en neergezet.
Even gediscussieerd over wat het kon zijn. Het kan dus een gebroken koppelingsplaat zijn, een kapotte aandrijfas, of het differentieel ligt in gruzelementen.

Als je hem in z'n 1 zet en je laat de koppeling opkomen hoor je allerlei schurende en schrapende geluiden uit de versnellingsbak voor zover als we konden horen. Het is net of er een aantal losse boutjes of iets in die geest los in de bak liggen. Als je hem opkrikt draait het wiel wel een beetje rond.
Wat kan dit zijn??? Enige ideeen??