Poep!!! Ik zit zonder auto. Ik kan weer lekker rijden!!!!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Robke
Car: Lexus IS250

Wat ik nou weer meegemaakt heb!
Ik was aan het rijden en reed in Limburg in een of ander dorp.
Was er een omleiding omdat ze met de weg bezig waren, lekker veel van die rotdrempels dus.

Eindelijk voorbij die drempels, draai ik de gewone weg op en ik geen eens lekker veel gas, hoor ik een klap en opeens allerlei schurende geluiden! :(
Hij wilde dus niet meer vooruit, iets met de versnellingsbak. Aan de kant geduwd en de wegenwacht gebeld.
Komt die man van de wegenwacht, start hem en laat de koppeling 1 keertje op komen en weet al meteen genoeg, transport regelen.

De bergingswagen kwam en hij sleepte hem op de auto, maar goed dat m'n wagen in het gras stond want de uitlaat gleed tenminste wel beter over het gras dan de tegels die er lagen. :D

Thuis aangekomen, zo'n 90 km verderop, auto eraf gehaald en neergezet.

Even gediscussieerd over wat het kon zijn. Het kan dus een gebroken koppelingsplaat zijn, een kapotte aandrijfas, of het differentieel ligt in gruzelementen. :(

Als je hem in z'n 1 zet en je laat de koppeling opkomen hoor je allerlei schurende en schrapende geluiden uit de versnellingsbak voor zover als we konden horen. Het is net of er een aantal losse boutjes of iets in die geest los in de bak liggen. Als je hem opkrikt draait het wiel wel een beetje rond.

Wat kan dit zijn??? Enige ideeen??
Laatst gewijzigd door Robke op wo 31 jul 2002 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
martin rs

tandwielen in de bak afgebroken dus die moet je vervangen. heb ik ook gehad gelukkig past er een clio bak in een 5. die had ik nog. heb wel nog een andere van een 1400 clio liggen voor je evt. moet ff zoeken. als je olie uit je bak lat lopen kijk ff of er gruis in zit. verder zou ik het niet weten
Robke

ik heb al een bak van een grand prix liggen, dus da's niet zo'n punt. M'n versnellingsbak was al niet zo heel erg goed meer dus had ik er al een gekocht. Die moest binnenkort toch al vervangen worden en dus ook het hele motorblok eruit.
Ik vervang dus ook gelijk allerlei dingen, multiriem, distriebutieriem en spanrollen, ik laat de kop ook vlakken. Al dat soort dingetjes.
martin rs

het gaat toch om een 5je of niet
Robke

Eeehhh, als je naar m'n naam kijkt, zie je dat het om een Clio 16V gaat. :wink: 8)
Tom
Moderator
Car: MB

nee het gaat niet om een 5 (clio 16V), maar veel sterkte Rob. Wel klote dat helemaal in het buitenland moet gebeuren :lol: :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rory

ik denk dat zn naam genoeg zegt ;)

Maaruh Rob, klote man... hopelijk is je auto weer snel gemaakt en gaat dit geintje niet al te veel kosten!
martin rs

oh zo en dan nog in het buitenland das inderdaad minder. maar het zal allemaal wel oke komen hoop ik
Robke

Tom schreef:nee het gaat niet om een 5 (clio 16V), maar veel sterkte Rob. Wel klote dat helemaal in het buitenland moet gebeuren :lol: :lol: :lol:
Hahahaha, ik ben al lang blij dat ik de transportkosten niet hoef te betalen omdat ik lid ben van de ANWB. Soms toch wel handig zoiets.
Tom
Moderator
Car: MB

idd, moet ik ook eens over nadenken :wink: .Nu is er zeker ook geen kans dat jij vrijdag in niftrik kan zijn met je clio
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke

Tom schreef:idd, moet ik ook eens over nadenken :wink: .Nu is er zeker ook geen kans dat jij vrijdag in niftrik kan zijn met je clio
Dat is zeker inderdaad.
Steven
Car: M536

Zeg Rob, hoe zit het eigenlijk met je compressie? Heeft weinig hiermee te maken, maar misschien dat je em ietsje uitgebreider moet reviseren, als je blok er toch uitgaat. Hij had toch al meer dan 2 ton gelopen, toch?

Maargoed verder aardig naadje...

Suc6 en ik help je hopen dat het niet al te prijzig wordt.
Robke

Compressie is absoluut niks mis mee, de auto heeft 2 ton gelopen alleen is er 2 jaar geleden een ander blok in gekomen.
Steven
Car: M536

Keej, ik zeg nix ;)
NielsN
Contacteer:

Das mooi klote.........nou ja, komt ook wel weer goed (hopelijk :lol: ). Veel suc6 met de reparatie, en ik zie je wel weer in v'hoven als ie weer klaar is!
Robke

Tuurlijk komt dat goed en dan loopt hij weer als een zonnetje. Als het goed is is hij dan ook weer een stukje sneller! :p
Anonymous

bij mij is de koppelingsplaat ook aan zijn einde gekomen, na een ritje van 250km (hengelo-dordrecht) wilde hij niet echt meer in de 1 en de achteruit, en de 2 ging moeilijk....goed, en dan nog naar huis en dan ook nog naar de McDonalds (ja we zijn eigenwijs)...nieuwe kop.plaat + druklager en nog wat kost 90,- opzich geen punt, mocht er meer kapot zijn dan hou ik mijn aanbevolen voor enig clio 1.4 bak die tekoop is...mits nog in goeie staat..
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Das erg kl@#te. gelukkig heb je al een andere bak liggen. Suc6 Rob.
canonballman

kan gebeuren. Heb toevallig hier ook een Clio 16 V staan waar ik de bak van moet reviseren. Ongeveer hetzelfde probleem. Sattelietwiel in diff is naar buiten geknald. Ook geen aandrijving meer.......

Moet ook gelijk koppeling en d-riem en m-riem mee vervangen. En wat zit het er krap in zon 16 V in een clio, ongelooflijk!!!!!!!

Deze heeft ook nog eens stuurbekr. en ABS. Zodoende heb je met het uittakelen eigenlijk GEEN speling, omdat ie er een beetje schuin uit moet.....
Robke

canonballman schreef:kan gebeuren. Heb toevallig hier ook een Clio 16 V staan waar ik de bak van moet reviseren. Ongeveer hetzelfde probleem. Sattelietwiel in diff is naar buiten geknald. Ook geen aandrijving meer.......

Moet ook gelijk koppeling en d-riem en m-riem mee vervangen. En wat zit het er krap in zon 16 V in een clio, ongelooflijk!!!!!!!

Deze heeft ook nog eens stuurbekr. en ABS. Zodoende heb je met het uittakelen eigenlijk GEEN speling, omdat ie er een beetje schuin uit moet.....
Ik weet het, ik heb ook ABS en stuurbekrachtiging. Als het goed is kun je toch net het blok eruit takelen, naar boven toe dus????
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

shit man rob. en inderdaad er is eruuug krap allemaal in een clio.
jacco 16v

robclio16V schreef: Ik vervang dus ook gelijk allerlei dingen, multiriem, distriebutieriem en spanrollen, ik laat de kop ook vlakken. Al dat soort dingetjes.
waarom laat je de kop ook vlakken?
heb je de koppaking ook lek?
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Robke

De koppakking is niet lek, ik denk alleen dat hij niet al te best meer zal zijn. Dus die vervang ik nu ook gelijk.
Als je de kop laat vlakken, krijg je meer compressie en dus ook wat meer trekkracht en vermogen.
Robke

:( Ik ben dus niet blij, m'n auto is echt precies op het verkeerde moment kapot gegaan. :(
De garage bij m'n neefje staat vol de komende 2 weken, dus kan er nog niks aan gedaan worden en hij krijgt morgen de sleutel van z'n nieuwe huis, dus heeft hij weinig tijd.

Zoals het er nu dus naar uitziet, ben ik zo'n 3 weken m'n auto kwijt! :evil: :( :evil:
K@$zooi daar baal ik wel gruwelijk van, zit zonder auto in m'n vakantie! :evil:
Robke

Ik ben er nu al een aantal dagen mee bezig samen met een maat van me en het schiet al aardig op aangezien we geen van beiden ooit een motorblok of iets dergelijks uit elkaar hebben gehaald.

Het blok was er binnen 1 dag uit en daarna konden we lekker op ons gemak de kop eraf schroeven, kop laten vlakken, ander vliegwiel erop geknald, nieuwe koppeling, nieuwe spanrollen en distriebutieriem erop, nieuwe startmotor en nog een aantal kleinere dingetjes.

Gisteren hebben we het blok er weer ingetakeld, dat was pas echt rottig! We zijn er denk ik zo'n 2,5-3 uur mee bezig geweest in die hitte, da's echt geen pretje.

Maar als het een beetje meezit loopt hij morgen en kan ik eindelijk weer in m'n eigen vertrouwde wagentje rijden! :D
Haas
Car: Megane RS

robclio16V schreef:Ik ben er nu al een aantal dagen mee bezig samen met een maat van me en het schiet al aardig op aangezien we geen van beiden ooit een motorblok of iets dergelijks uit elkaar hebben gehaald.

Het blok was er binnen 1 dag uit en daarna konden we lekker op ons gemak de kop eraf schroeven, kop laten vlakken, ander vliegwiel erop geknald, nieuwe koppeling, nieuwe spanrollen en distriebutieriem erop, nieuwe startmotor en nog een aantal kleinere dingetjes.

Gisteren hebben we het blok er weer ingetakeld, dat was pas echt rottig! We zijn er denk ik zo'n 2,5-3 uur mee bezig geweest in die hitte, da's echt geen pretje.

Maar als het een beetje meezit loopt hij morgen en kan ik eindelijk weer in m'n eigen vertrouwde wagentje rijden! :D
WOW dude...morgen al? Dacht dat het veel langer ging duren...Maar als ik ff goed nadenk ben ik drie weken geleden bij jou geweest en toen was je m al kwijt, dus duurt het eigenlijk al weer veel te lang...Succes,en als het zover is: happy drivin'!!!
Marijn

beter man, dat ie het weer gaat doen. ik heb nu ook een blokkie dat gemaakt moet worden. ik weet het, het is geen renault (golf 1 uit 1980) maar genoeg aan te doen :D ga er denk ik meteen een 1800 motor inleggen ipv 1100 nu. ben nou audio aan het inslaan :D oei wat zal het hard gaan (ok, niet te vergelijken met jou woofer(tje :wink: )

anyway, suc6 met de laatste hand en ik zie je wel weer een keer op een meeting!!
Robke

Zoooooww, ik kan weer lekker rijden in m'n wagen. 8) :D
Nu eerst een paar honderd kilometer rustig aan doen vanwege de koppakking enzo en dan kan ik eindelijk weer lekker blazen tot dik 8000tpm!!!

Ik ga vanavond al gelijk zeker 200 km rijden, hoe eerder ik lekker door mag trekken hoe beter!! :D :) 8)
Matijs
Contacteer:

8)
-Ray-
Contacteer:

robclio16V schreef:Zoooooww, ik kan weer lekker rijden in m'n wagen. 8) :D
Nu eerst een paar honderd kilometer rustig aan doen vanwege de koppakking enzo en dan kan ik eindelijk weer lekker blazen tot dik 8000tpm!!!

Ik ga vanavond al gelijk zeker 200 km rijden, hoe eerder ik lekker door mag trekken hoe beter!! :D :) 8)
per uur? ;);) :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Robke

Ray (Zonnebril) schreef:
robclio16V schreef:Zoooooww, ik kan weer lekker rijden in m'n wagen. 8) :D

per uur? ;);) :p
Nee, niet per uur, dat doe ik straks pas als alles een tijdje goed draait.

Ik ben nu trouwens net terug, maar ik heb dus 340km gereden en dan nog eens 1op 12,5 gemiddeld rijden!! :lol: 8)
-Ray-
Contacteer:

1 op 12,5?? mooi das helemaal niet gek zeg!! en hoe voelt het aan??? oud en vertrouwd? :)
Robke

Tja, ik hem niet boven de 3500 tpm gehad, nog maar even rustig aan doen. Maar de wegligging is nog steeds super, lekker knallen door die bochten, dat heb ik wel heel erg gemist die 3 weken.

Hij loopt verder gewoon netjes 1000 tpm stationair ondanks het afgedraaide vliegwiel en ik heb het gevoel dat hij bij lagere toerentallen iets beter oppakt.
-Ray-
Contacteer:

[offtopic]

ik wil binnenkort toch nog maar eens babbelen over die achterbumper en skirts van je....

denk zomaar dat ik volgende week eens langskom. :)

[/offtopic]
Robke

Ray (Zonnebril) schreef:[offtopic]

ik wil binnenkort toch nog maar eens babbelen over die achterbumper en skirts van je....

denk zomaar dat ik volgende week eens langskom. :)

[/offtopic]
Als m'n goed blijft rijden (wat hij natuurlijk wel zal doen!!) kom ik vrijdag in Bodegraven langs, kunnen we dan even babbelen. :wink:
Plaats reactie