Playstation in auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Nick (germanstyle)

Ik heb weer een nieuw idee voor de Arosa....

Ik wil graag een Playstation in mijn arosa.
Nu weet ik dat ik dit al nodig heb:
- Radio met TFT scherm
- Playstion :wink:

Maar wat heb je nog meer nodig om zoiets in te bouwen? Playstation past toch niet zomaar in een auto?

Kosten van zoiets? Kan het wel laten inbouwen door een bedrijf met korting.
Mark coupe16v
Contacteer:

Ik heb een PSone met tft scherm,
kan heel makkelijk zelf gedaan worden hoor,
beetje prutsen met stroom en klaar :lol:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

- Stabiele Voeding
- Goede verzekering
- Gamez

Voor de rest is het niet zo spectaculair. Die stabiele voeding is errug belangrijk.
.:: TurboPowerr ::.
Matijs
Contacteer:

Waarom zou het niet zomaar kunnen, je hebt toch alleen maar voeding nodig?
Tijn
Contacteer:

zou dat bedrijf waar je het laat inbouwen het niet weten dan?

mijn gok is dat je een controller (dual shok?) nodig hebt en een car-adapter voor de stroom.
een beugeltje hier en daar zal wel maatwerk zijn.
Een auto met een beetje flink dashboardkastje helpt ook wel trouwens.

Natuurlijk neem je in deze tijd geen psone meer, maar een ps2 . een psone heeft iedereen al in zijn auto zitten, en is ook wel een beetje achterhaalde techniek.
there is no spoon.
Mark coupe16v
Contacteer:

Tijn schreef:Natuurlijk neem je in deze tijd geen psone meer, maar een ps2 . een psone heeft iedereen al in zijn auto zitten, en is ook wel een beetje achterhaalde techniek.
:lol:
Nick (germanstyle)

Er was toch ook iets dat er 1 op 220V draait en de ander op 12V???

Dat bedrijf heeft geen ervaring met PSX inbouwen. Voor de rest doen ze wel alles op het gebied van HIFI-inbouw.

Kan die kerel met die zwarte CRX die op automaxx stond ook nog ff vragen... komt bij mij uit de buurt.
Tijn
Contacteer:

bij iedere free record shop ofzo kan je car adapters kopen. Dat is echt geen probleem.
there is no spoon.
Nick (germanstyle)

Ja moet je die dan in je aansteker stoppen? Zoiets moet ik niet hebben. wil het rechtstreeks op de accu hebben aangesloten.

Ik moet alles wel goed en professioneel ingebouwd hebben.
Roy
Moderator

Ja niet met zo'n stekker. Want dan moet je de stekker eraf halen en je draad verlengen naar je accu :wink:

Lijkt me niet zo moeilijk om het in te bouwen. Ben voor mijn 5 ook al een heel eind :D Zit nig te wachten op het beeldscherm.
5 GT Turbo '88 GT5
Dirk (CRX)

het gaat heel simpel met een stroom omvormen 12v -> 220v en dan van gelijkstroom naar wisselstroom.. alleen heb je wel een stevige accu (lees, optima yellowtop 60a/h of nog veel zwaardere monsters) wil je niet stil komen te staan na een uurtje GT3.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Roy (Signaalkabel) schreef:Ja niet met zo'n stekker. Want dan moet je de stekker eraf halen en je draad verlengen naar je accu :wink:

Lijkt me niet zo moeilijk om het in te bouwen. Ben voor mijn 5 ook al een heel eind :D Zit nig te wachten op het beeldscherm.
Bij mij thuis had ik het draaiend liggen moest alleen nog effe ingebouwd worden. Maar nog steeds niet gedaan.
.:: TurboPowerr ::.
Jeroen
Contacteer:

Wat heb je nodig:

Een scherm, een playstation (doe het goed en neem een PS2), en een omvormer.

Ik heb alles maar moet het nog steeds netjes maken, nu dus de omvormer in de sigarettenaansteker, PS2 op de achterbank en gaan.

Wil dus de omvormer aansluiten op de Accu, snoer doortrekken naar de achterbak.
Hier een PS2 standaard in zetten en daarin dan de PS2 zelf.

[img]http://www.leuke-dingen.com/dvd.jpg[/img]
Nick (germanstyle)

Oh ik lees het al wel weer .... de helft van de RTC is bezig om dit in te bouwen ... ff nadenken of ik dit nog wel wil :lol:

Maar wat ik dus nodig heb:
- TFT scherm
- Playstation
- Zware accu
- Omvormer 12V->220V
- Kabels
- diverse haakjes e.d. voor spul in te bouwen en op te hangen (controllers)
Dirk (CRX)

Ik bouw dat niet in, zie er niet direct het nut van in.. navigatie daarintegen :lol: maar dat heb ik ook niet nodig, ik weet de weg naar mijn werk stoned, leip en dronken nog vlekkeloos te rijden
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
mike16v

ik heb hem ook niet helemaal, maar voor in de file misschien?
lijkt me niet verstandig, best wel onveilig zelfs of ga je in plaats van op de bank thuis in de auto zitten om een spelletje te spelen... :lol:
jeroen.k

Wat is uberhaupt eigenlijk het idee van een PS2 in je auto? Ksnap dat niet helemaal! :p leuk op meetings ofzo?

En als je dan origineel wil zijn kun je volgens mij beter een Game-Cube, X-Box (dat ding van Microsoft of Nintendo, weet niet meer hoe die dingen heten) inbouwen :p
Matijs
Contacteer:

Is het met die DVD systemen niet zo dat die het alleen doen als je op de handrem staat ofzo? Lijkt me niet helemaal veilig als je een film aan het kijken bent onder het rijden... Om het over computerspellen spelen nog maar niet te hebben :p
Matijs
Contacteer:

jeroen.k schreef:Wat is uberhaupt eigenlijk het idee van een PS2 in je auto? Ksnap dat niet helemaal! :p leuk op meetings ofzo?

En als je dan origineel wil zijn kun je volgens mij beter een Game-Cube, X-Box (dat ding van Microsoft of Nintendo, weet niet meer hoe die dingen heten) inbouwen :p
Commodore 64! Amiga, MSX, NES... keuze genoeg :)
rasit..

jeroen.k schreef:Wat is uberhaupt eigenlijk het idee van een PS2 in je auto?
de dvd functie kan ook handig zijn :)
Jeroen
Contacteer:

Het is idd zo dat je niet onder het rijden een film gaat zitten kijken of een spelletje gaat doen.

Het is gewoon een leuk extraatje tijdens meetings enzo.

Ik heb een navisysteem en daar zit dan zo'n schermpje bij.

Ik heb voor thuis een PS2 gekocht en dan is het een kleine moeite om dat voor een meeting ff aan te sluiten in je auto.
Nick (germanstyle)

Zo'n playstation is alleen voor shows ... en voor de bijrijder die onderweg ff zit te playstationnen.

Da's toch net zoals DVD ..die kijk je toch ook niet als je aan het rijden bent. :lol:
Matijs
Contacteer:

Be original: bouw je C64 in je auto:

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/OnBoardC64.jpg[/img]
Anonymous

Tijn schreef:zou dat bedrijf waar je het laat inbouwen het niet weten dan?

mijn gok is dat je een controller (dual shok?) nodig hebt en een car-adapter voor de stroom.
een beugeltje hier en daar zal wel maatwerk zijn.
Een auto met een beetje flink dashboardkastje helpt ook wel trouwens.

Natuurlijk neem je in deze tijd geen psone meer, maar een ps2 . een psone heeft iedereen al in zijn auto zitten, en is ook wel een beetje achterhaalde techniek.
Ik vermaak me er anders best mee, of zou dat komen omdat ik ook achterhaald ben?? :lol:
jacco 16v

Ik heb nog wel een oude REVS voor je waarin beschreven word hoe je een playstation in een corsa bouwt.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
RUBBERBURNER
Contacteer:

hmmm,aangezien ik er ook mee bezig ben...
Bij de kijkshop verkopen ze tegenwoordig al auto dvd spelers,en scherm voor 350E.
Volgens mij kan je daar zo een ps2 aanprikken ...
Als je 't nog goedkoper wilt moet je wat laten overkomen.In amerika is deze zooi misschien de helft van onze winkelprijzen ..
http://www.theautoaccessories.com/page706305.htm

Gr.Barry
TheFinz

RUBBERBURNER Posted: 08 Jul 2002 00:42 Post subject: hahaha!

--------------------------------------------------------------------------------

hmmm,aangezien ik er ook mee bezig ben...
Bij de kijkshop verkopen ze tegenwoordig al auto dvd spelers,en scherm voor 350E.
Volgens mij kan je daar zo een ps2 aanprikken ...
Als je 't nog goedkoper wilt moet je wat laten overkomen.In amerika is deze zooi misschien de helft van onze winkelprijzen ..
http://www.theautoaccessories.com/page706305.htm

Gr.Barry
Ik ben niet echt op de hoogte van de prijzen en het aanbod hier, maar shit zeg! Wat hebben die gasten veel op die site, en voor nette prijzen ook! Zeker als je bijv setje van 2 lcd's deelt heb je al zon schermpje voor 188 : 2 = 94 pleuro! :D (dollar = ongeveer pleuro)

Zal wel maar een tuner of aansluiting op zitten maar dan nog 111$ is ook niet duur! :)

er is trouwens een speciale ps2 voor in de auto. (volgens de gasten bij Correct in rotterdam, bouwen ze ook in trouwens)
Anonymous

ik hoorde laatst van een Engelse vriend van me dat hij op een cruise iemand had gezien die in zijn BMW een Xbox had gebouwd. En het schijnt dat er al mensen zijn die een Gamecube hebben ingebouwd.
Wisten jullie trouwens dat de eerste persoon in Engeland met een PS2 in de auto een vrouw was?
Ik zou zelf voor een Xbox gaan, als je die mooi verwerkt tussen je versterkers dan ziet dat er wel netjes uit.
Nick (germanstyle)

Dat bedrijf van Rubberburner doet niet aan Export. :(

Blijft toch link hoor. Iets helemaal uit Amerika halen terwijl je niet weet wat de kwaliteit is.
Nick (germanstyle)

Maar ik heb dus net op kijkshop gekeken, ding komt binnenkort wel in de schappen te liggen.

Maar wat krijg je voor dit geld? Is het wel goede kwaliteit? En dat spul uit Amerika, is dat wel goede kwaliteit?

Kan ik dit ook gewoon aansluiten om mijn huidige boxen e.d.??
Robke
Car: Lexus IS250

Dat zal waarschijnlijk wel van die Marquand zooi zijn denk ik.
Het staat helemaal los van je radio enzo, er zal wel een audio uitgang op de DVD speler zitten, dus als je een line in op je radio hebt zitten kan je hem zo aansluiten.

Maar ik heb alleen maar slechte ervaringen met Marquand/Superpech zooi.
Nick (germanstyle)

Laat dus maar weer. Kan beter even doorsparen en gelijk iets goed kopen, dan dat ik 1x iets slecht koop en dan nog iets goeds moet kopen.
catrinus

Wil je een echte goede monitor voor in je auto hebben dan moet je een clarion of een alpine kopen. Die zijn echt goed maar ook prijzig. Ik ga waarschijnlijk voor een clarion vrx928rvd. Dat is een radio met uitklapbaar monitor met mp3 functie, dvd speler, touch screen, 7 inch tft monitor en nog wat waar ik zo niet op kom.
There will be plenty of time to rest when your dead
rasit..

ik ga voor de kenwood kvt-m700
[img]http://www.kenwood.nl/grafika/products/ ... t-m700.gif[/img]
Robke
Car: Lexus IS250

Da's een goeie keus Rasit, hoe kom je er zo bij om die keus te maken!?? :lol: :wink: 8)
Plaats reactie