Renault 21 Turbo gekocht ( blok uitbouwen )

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Ik heb dus afgelopen woensdag een renault 21 Turbo phase 2 gekocht. Auto is in een zeer goede staat, Turbo lekt alleen lichtjes olie ( wordt volgende week geresiveerd ) , Leren intereur in echte nieuw staat, Een lage kilometer stand van 138000 , is ook te vertrouwen want zelf het schakelpatroon zit nog op de pookknop en de pedalen zijn nog als "nieuw".

We hebben vanmiddag een testrondje gemaakt, wat een trekkracht zeg, ongelooflijk.

Ik heb ook foto's maar heb zelf geen webspace, kan iemand ze ervoor mij misschien opzetten ? :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door Jeroen V op vr 19 jul 2002 9:36, 5 keer totaal gewijzigd.
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

He gefeliciteerd. Rijd wel lekker denk ik, zoŽn turbo :D
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

zekers.... blijft maar trekken, of je nu in 3 of in 5 zit, het blijft eraan sleuren.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

sehr schon , bedankt hé !
Laatst gewijzigd door Jeroen V op zo 7 jul 2002 8:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Netjes...!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Jeroen V schreef:sehr schon , bedanlt hé !
Graag gedaan... kleine moeite..
Véél plezier met de wagen trouwens...!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jeroen, topbak man! Zo'n auto wil ik ook nog wel eens in mijn bezit hebben :)

Erg stijlvol...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Het is niet het mooiste model dat uit de pen van ome Reno is gekomen, maar ik zou er toch graag 1 hebben :wink:
Mooi hoor, ziet er strak uit. Gefeliciteerd!
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

wel een die het mooiste hart van ome renault heeft gekregen :wink:
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

inderdaad een geil ding 8)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

zo'n 21 heeft toch wat he, mooi apparaat, zul je vast veel plezier aan beleven.

Alleen volgens mij blijf je tanken met zo'n ding.

Greetz
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bart V schreef:zo'n 21 heeft toch wat he, mooi apparaat, zul je vast veel plezier aan beleven.

Alleen volgens mij blijf je tanken met zo'n ding.

Greetz
Hij heeft wel een lichte drank verslaving, maar het valt mee en je kunt het op de boordcomputer in de gaten houden.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Haal die turbo eruit.. dat scheelt een stuk in verbruik :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Strakke bak man..

suc6 en veel rijplezier.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Haal die turbo eruit.. dat scheelt een stuk in verbruik :lol:
verhouding atmosferische en turbo, is de turbo normaal de zuinigste, kwestie zelfde pk's he.
Anonymous

Krijg nou wat, ik ken deze. Is een tijdje in onderhoud geweest in Essen, belgie.
Anonymous

Leuke is dat ik er weleens in mee heb mogen rijden.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Zeeuw schreef:Krijg nou wat, ik ken deze. Is een tijdje in onderhoud geweest in Essen, belgie.
klopt heb ikook eens me gereden komt in feite van de Bert van stabroek doorverkocht aan een Limburger zo tot bij jeroen
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ssssmmmoooookinnnnnn' 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Zo'n wagen rijd super wijs , hij blijft maar trekken en niet vanaf 4500 toeren zoals een 16v, maar continu, en voor dat je het weet heb je 200+ op de klok staan :D , Alleen die devil produceerd heel veel geluid en klappen , Ik zelf heb er op het industrie terrein in ulft mee gereden , later samen met mijn vader zijn we wat verder en harder gegaan.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Kan je trouwens zonder modificeer werk 17 inch met "45" banden kwijt onder deze auto, zo ja hoeveel kan je hem dan nog verlagen ( er komen Reiger schokbrekers op :) )
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Kewlll, mooie bak man!Zwart staat em goed, leuke wielen en natuurlijk die geile Devil. Proficiat! :D
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Mooie wagen! 8)
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Er kan maximaal 205-40-17 onder een 21.
Je hebt dan dezelfde omtrek als orgineel.
Weet je wel zeker dat je hem wilt verlagen??.
4 cm zal geen probleem zijn maar schaf wel een niergordel aan :D .
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Frank schreef:Er kan maximaal 205-40-17 onder een 21.
Je hebt dan dezelfde omtrek als orgineel.
Weet je wel zeker dat je hem wilt verlagen??.
4 cm zal geen probleem zijn maar schaf wel een niergordel aan :D .


Hij gaat dan 35 mm omlaag, maar ik wil 45 banden hebben , dat extreem platte rubber is niet mijn smaak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dan moet je weer je teller aanpassen....
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Strak bakkie man :)

Hou hem heel. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Nu heb ik dus een probleem, de turbo wordt morgen door Turboworld opgehaalt en dan wordt hij gelijk geresiveerd en een hybrid van gemaakt :) . Nu heb ik dus de olie en water slangetejs los, ik heb de downpipe van de uitlaat los, nu krijg ik de turbo dus niet los van het uitlaatspruitstuk die bouten zitten muurvast, de maat is 17 maar als ik te veel kracht zet voel ik dat ik er overheen ga schieten. Wie o wie weet raad, beetje genaait voor Jason als hij dat ruk eind rijd en dat dan de turbo er nog opzit :evil:

Alvast bedankt
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Flink wat kruipolie gebruiken, goed laten inwerken.
Als dat nog niet helpt, kijken of je er met een slijptol bij kunt om de bouten door te slijpen.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

heb een busje leeg gespoten en die bouten ga ik er dus niet afvrezen of er uitboren , die turbo moet er namelijk ook weer op. Toch bedankt voor je reactie 8)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wat je ook doet je moet die draadeinden die op je spuitstuk zitten NOOIT afzagen. Die dingen zijn echt onwijs duur bij Renault. Iets van 185 euro voor 4 draadeinden plus moeren :evil:

En ik vind persoonlijk dat je beter naar Turbo hoet kunt gaan in plaats van Turbo world maar dit zijn mijn ervaringen.
5 GT Turbo '88 GT5
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Roy (Signaalkabel) schreef:Wat je ook doet je moet die draadeinden die op je spuitstuk zitten NOOIT afzagen. Die dingen zijn echt onwijs duur bij Renault. Iets van 185 euro voor 4 draadeinden plus moeren :evil:

En ik vind persoonlijk dat je beter naar Turbo hoet kunt gaan in plaats van Turbo world maar dit zijn mijn ervaringen.
Kan daar weer tegenover zetten dat je eigenlijk ook [bold]NOOIT[/bold] naar Renault moet gaan. Dan weet je bij voorbaad al dat je genaaid wordt.

Gewoon lekker naar revisie bedrijf brengen, mits je het niet zelf kan. Renault is gewoon ontiechelijk duur bij heeeeeeel veel dingen waar het niet eens nodig is.

Maar ja, gewoon goed inspuiten en een goede sleutel erop zetten. Eventueel effe met een hamer eeen paar tikken ertegenaan geven. meestal springt het wel los.Kijk het het nog niet los. Spruitstuk eraf draaien en meegeven en zeggen dat je het niet los krijgen ofzo. kan ook.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Roy (Signaalkabel) schreef:Strak bakkie man :)

Hou hem heel. :)
moet toch wel lukken Jeroen? Of ga je er stiekem in rijden?? :D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

in ieder geval een ringsleutel gebruiken. Je kunt er kut bij, en moet ook een sleutel wat dunner maken voor 1 bout, maar dan heb je toch de meeste kans. Eventueel met een grote hamer en een staalbeiteltje proberen zo'n moer los te timmeren.
rev it like a rental
Plaats reactie