Ok.
Ik weet dat er al duizenden topics over open- en niet-openluchtfilters geplaatst zijn.
Maar telkens komt er dan weer een eeuwige discussie op gang over de voor- en nadelen van beide.
Ik weet ondertussen een klein beetje wat de voor en nadelen zijn, maar ik kan maar niet tot een beslissing komen.
Bij een open filter moet dus weer goed gedacht worden over de aanvoer van koele lucht.(buizen e.d.)
Maar het geeft natuurlijk ook weer een mooier geluidje.
Anderen raden het gebruik van een open filter weer af vanwegen aanzuiging van warme lucht.(o.a. Improve-tuning!)
en zo heeft iedereen wel weer zn eigen idee over het hele luchtfilter gedoe...
Daarom even deze poll!
De vraag is dus: Open of niet??
Begin nu dus AUB NIET weer een hele discussie over dit onderwerp!
Het gaat me erom wat je zelf NU aanraad.
Hoeft verder helemaal niet per se een beargumentering bij.
Maar dat MAG natuurlijk wel!
Please alle 5 rijders, stem effies!
Dan hebben we een beetje een beeld van wat nu het meest aanbevolen/gebruikt is.
alvast bedankt!
[5gtt] Luchtfilter: "Open" of niet.
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Warme lucht aanzuigen valt eerlijk gezegt wel wat mee.
Ja het wordt wel rete warm. Maar het effect op de motor merk je niet zo heel erg. (maar is er vast wel)
Ik reed eerst een vervangings filter van K&N. En nu met openfilter merk ik dat de turbo ietsjes makelijker (ook minimaal) op toeren blijft.
Ik persoonlijk zou dus voor een openlucht filter gaan en dan als tuning daaraan een buizen/hitte schild constructie te maken.
Ja het wordt wel rete warm. Maar het effect op de motor merk je niet zo heel erg. (maar is er vast wel)
Ik reed eerst een vervangings filter van K&N. En nu met openfilter merk ik dat de turbo ietsjes makelijker (ook minimaal) op toeren blijft.
Ik persoonlijk zou dus voor een openlucht filter gaan en dan als tuning daaraan een buizen/hitte schild constructie te maken.
Drive it like you stole it
Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
there is no spoon.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
hmmm....ok
dit lijkt mij al en beetje een beeld geven van de voorkeuren van de gtt rijders hier.
bedankt voor de medewerking mensen!
Nou haalde ik gisteravond mn luchtfilterhuis er kompleet uit.
En toen zag ik dat filter wat erin zit.
Maar nou vraag ik me af...
hoe ziet het STANDAARD filter eruit??
-Kleur???
Die van mij zag er namenlijk NIEt echt standaard uit voor mijn gevoel...
Hij had de kleur van een K&N filter....(beetje paarsachtig)
Maar het is dus zo'n cilindervormig filter dat gewoon in het standaard huis zit.
Is dit dan misschien al een filterkit???
en..
Wat houd zo'n "kit" nou precies in dan?!
dit lijkt mij al en beetje een beeld geven van de voorkeuren van de gtt rijders hier.
bedankt voor de medewerking mensen!
Nou haalde ik gisteravond mn luchtfilterhuis er kompleet uit.
En toen zag ik dat filter wat erin zit.
Maar nou vraag ik me af...
hoe ziet het STANDAARD filter eruit??
-Kleur???
Die van mij zag er namenlijk NIEt echt standaard uit voor mijn gevoel...
Hij had de kleur van een K&N filter....(beetje paarsachtig)
Maar het is dus zo'n cilindervormig filter dat gewoon in het standaard huis zit.
Is dit dan misschien al een filterkit???
en..
Wat houd zo'n "kit" nou precies in dan?!
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
Het originele heeft een oranje rand en heeft een papierlook, dit kan best al een vervangingskit zijn hoor.
Je originele luchtfilterhuis met aanpassingen om meer koude lucht er in te krijgen en een sportluchtfilter er in ...spir@l schreef:Sorry??Tijn schreef:Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
Dit houdt in??
leg maar uit tijn.
there is no spoon.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ja, ik dacht dus ook al dat het origineel een papieren filter moest zijn!
En een oranje randje heb ik al helemaaaal niet!
Dit is echt van die "luchtfilter-stof" gemaakt.
En heeft ook , volgens mij, de K&N kleur....
Ik ga denk toch voor een open luchtfilter.
Met originele aanzuigbuis boven intercooler en nog eentje onder intercooler via gat in bumper.
En dan net zoiets als RickGTTurbo maken om hem af te scheiden van de turbo.
bedankt mensen.
ps: Tim B.?!!?!?!?
Heeft de TS-**-ND al een vervangingsfilter?????
ikke niete wisten!
En een oranje randje heb ik al helemaaaal niet!
Dit is echt van die "luchtfilter-stof" gemaakt.
En heeft ook , volgens mij, de K&N kleur....
Ik ga denk toch voor een open luchtfilter.
Met originele aanzuigbuis boven intercooler en nog eentje onder intercooler via gat in bumper.
En dan net zoiets als RickGTTurbo maken om hem af te scheiden van de turbo.
bedankt mensen.
ps: Tim B.?!!?!?!?
Heeft de TS-**-ND al een vervangingsfilter?????
ikke niete wisten!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ah! ok.Tijn schreef:Je originele luchtfilterhuis met aanpassingen om meer koude lucht er in te krijgen en een sportluchtfilter er in ...spir@l schreef:Sorry??Tijn schreef:Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
Dit houdt in??
leg maar uit tijn.
Ik zal hem erbij zetten dan.
Want dat vind ik ook best een goede optie!
thanx.
Naast je mistlamp heb je een mooi gat zitten, vanaf daar kun je een slang trekken naar je luchtfilter.
Misschien die van de andere kant er ook ff bijtrekken. wan je red het niet met een buisje van een diameter met 3 cm. (daat haalt zo ongeveer nix uit)
Beetje koekeloeren wat je vanuit de bumper ernaartoe kan sturen.
Misschien die van de andere kant er ook ff bijtrekken. wan je red het niet met een buisje van een diameter met 3 cm. (daat haalt zo ongeveer nix uit)
Beetje koekeloeren wat je vanuit de bumper ernaartoe kan sturen.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
En naast de radiateur kan je een slang of buis plaatsen. moet je wel een klein stukje zwart plastic weg halen maar dan zit je wel lekker achter je gril.Steven(ventieldopje) schreef:Naast je mistlamp heb je een mooi gat zitten, vanaf daar kun je een slang trekken naar je luchtfilter.
Misschien die van de andere kant er ook ff bijtrekken. wan je red het niet met een buisje van een diameter met 3 cm. (daat haalt zo ongeveer nix uit)
Beetje koekeloeren wat je vanuit de bumper ernaartoe kan sturen.

AT YOUR SERVICE
Volgens mij moet je je open luchtfilter op de plek van het expansievaatje maken, en dan een opening maken in het zijscherm voor frisse lucht. Of iets doen met dat bestaande stuk plastic dat bovenop de intercooler zit. Of het luchtfilter door een gat in het zijscherm naar buiten steken (heb ik eens op een foto gezien), ziet er wel stoer uit, maar het zal wel erg vies worden. Of een luchttoevoer maken aan in de wielkast (dat is iets dat ze bij GT Tuning geloof ik doen).