[5gtt] Luchtfilter: "Open" of niet.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie

Luchtfilter: Open of niet????

Open (ZONDER extra buizen e.d.)
1
3%
Open MET aanzuigbuizenconstructie en hitteschild e.d.
19
66%
Filter "Kit". Dus met behoud van origineel filterhuis.(ZONDER extra mod's)
9
31%
Origineel luchtfilter houden.(dus helemaal standaard!)
0
Geen stemmen
Origineel luchtfilterhuis met sportfilter en "modificaties a-la-Tijn".
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 29
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ok.

Ik weet dat er al duizenden topics over open- en niet-openluchtfilters geplaatst zijn.
Maar telkens komt er dan weer een eeuwige discussie op gang over de voor- en nadelen van beide.

Ik weet ondertussen een klein beetje wat de voor en nadelen zijn, maar ik kan maar niet tot een beslissing komen.
Bij een open filter moet dus weer goed gedacht worden over de aanvoer van koele lucht.(buizen e.d.)
Maar het geeft natuurlijk ook weer een mooier geluidje.
Anderen raden het gebruik van een open filter weer af vanwegen aanzuiging van warme lucht.(o.a. Improve-tuning!)

en zo heeft iedereen wel weer zn eigen idee over het hele luchtfilter gedoe...


Daarom even deze poll!


De vraag is dus: Open of niet??

Begin nu dus AUB NIET weer een hele discussie over dit onderwerp!
Het gaat me erom wat je zelf NU aanraad.
Hoeft verder helemaal niet per se een beargumentering bij.
Maar dat MAG natuurlijk wel!

Please alle 5 rijders, stem effies!
Dan hebben we een beetje een beeld van wat nu het meest aanbevolen/gebruikt is.


alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door spir@l op vr 5 jul 2002 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Warme lucht aanzuigen valt eerlijk gezegt wel wat mee.

Ja het wordt wel rete warm. Maar het effect op de motor merk je niet zo heel erg. (maar is er vast wel)

Ik reed eerst een vervangings filter van K&N. En nu met openfilter merk ik dat de turbo ietsjes makelijker (ook minimaal) op toeren blijft.

Ik persoonlijk zou dus voor een openlucht filter gaan en dan als tuning daaraan een buizen/hitte schild constructie te maken.
Drive it like you stole it
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
there is no spoon.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tijn schreef:Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
Sorry??

Dit houdt in??

leg maar uit tijn.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

een open filter met goeie, mja dus dichte aanzuigbuisconstructie is volgens mij niet meer open.
Ik kies danmaar voor standaart luchtfilterkast.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hmmm....ok

dit lijkt mij al en beetje een beeld geven van de voorkeuren van de gtt rijders hier.

bedankt voor de medewerking mensen!

Nou haalde ik gisteravond mn luchtfilterhuis er kompleet uit.
En toen zag ik dat filter wat erin zit.
Maar nou vraag ik me af...

hoe ziet het STANDAARD filter eruit??
-Kleur???


Die van mij zag er namenlijk NIEt echt standaard uit voor mijn gevoel...

Hij had de kleur van een K&N filter....(beetje paarsachtig)
Maar het is dus zo'n cilindervormig filter dat gewoon in het standaard huis zit.
Is dit dan misschien al een filterkit???
en..

Wat houd zo'n "kit" nou precies in dan?!
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Het originele heeft een oranje rand en heeft een papierlook, dit kan best al een vervangingskit zijn hoor.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

spir@l schreef:
Tijn schreef:Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
Sorry??

Dit houdt in??

leg maar uit tijn.
Je originele luchtfilterhuis met aanpassingen om meer koude lucht er in te krijgen en een sportluchtfilter er in ...
there is no spoon.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ja, ik dacht dus ook al dat het origineel een papieren filter moest zijn!
En een oranje randje heb ik al helemaaaal niet!

Dit is echt van die "luchtfilter-stof" gemaakt.
En heeft ook , volgens mij, de K&N kleur....


Ik ga denk toch voor een open luchtfilter.
Met originele aanzuigbuis boven intercooler en nog eentje onder intercooler via gat in bumper.
En dan net zoiets als RickGTTurbo maken om hem af te scheiden van de turbo.

bedankt mensen.


ps: Tim B.?!!?!?!?
Heeft de TS-**-ND al een vervangingsfilter?????
ikke niete wisten!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tijn schreef:
spir@l schreef:
Tijn schreef:Ik mis de optie "gemodificeerde filterkit" ....
Sorry??

Dit houdt in??

leg maar uit tijn.
Je originele luchtfilterhuis met aanpassingen om meer koude lucht er in te krijgen en een sportluchtfilter er in ...
Ah! ok.

Ik zal hem erbij zetten dan.
Want dat vind ik ook best een goede optie!


thanx.
Tim B.
Berichten: 553
Lid geworden op: ma 14 jan 2002 0:00

Wat is nou een goede, vrij eenvoudige manier voor de Clio 16V om te zorgen dat je open luchtfilter koele lucht krijgt? Kan je daar een kant-en klare "set" voor kopen of moet je gewoon een beetje prutsen met wat materiaal/buizen e.d.?

:)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naast je mistlamp heb je een mooi gat zitten, vanaf daar kun je een slang trekken naar je luchtfilter.

Misschien die van de andere kant er ook ff bijtrekken. wan je red het niet met een buisje van een diameter met 3 cm. (daat haalt zo ongeveer nix uit)

Beetje koekeloeren wat je vanuit de bumper ernaartoe kan sturen.
RonaldClio16v
Berichten: 176
Lid geworden op: di 21 mei 2002 17:14
Locatie: Vuren
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Naast je mistlamp heb je een mooi gat zitten, vanaf daar kun je een slang trekken naar je luchtfilter.

Misschien die van de andere kant er ook ff bijtrekken. wan je red het niet met een buisje van een diameter met 3 cm. (daat haalt zo ongeveer nix uit)

Beetje koekeloeren wat je vanuit de bumper ernaartoe kan sturen.
En naast de radiateur kan je een slang of buis plaatsen. moet je wel een klein stukje zwart plastic weg halen maar dan zit je wel lekker achter je gril. :p waar meestal veel wind staat.
AT YOUR SERVICE
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan ook een luchthapper bouwen en daar de lucht uit trekken ... dat wil ik wel gaan doen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Volgens mij moet je je open luchtfilter op de plek van het expansievaatje maken, en dan een opening maken in het zijscherm voor frisse lucht. Of iets doen met dat bestaande stuk plastic dat bovenop de intercooler zit. Of het luchtfilter door een gat in het zijscherm naar buiten steken (heb ik eens op een foto gezien), ziet er wel stoer uit, maar het zal wel erg vies worden. Of een luchttoevoer maken aan in de wielkast (dat is iets dat ze bij GT Tuning geloof ik doen).
Plaats reactie