Een goede radardetector???

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Haas
Car: Megane RS

Omdat ik het zat ben de hele tijd van die 54 km/u boetes te krijgen heb ik besloten een radardetector te kopen.

Nou is mijn vraag waar ik op moet letten. Heb je bijv verschil in detectors die alleen flitsers pakken of ook laserguns? Volgens mij zit hier wel verschil in....En wat is ongeveer een goede prijsindicatie? rond de 190 euro?

tnx, grtz haas

ps. Radardetectoren zijn toch geheel legaal of niet? Alleen van die weerkaatsschilden zijn toch verboden? Maw, ze moeten je toch KUNNEN flitsen of niet? Je bent dus strafbaar als iets doet aan je auto waardoor de arm der wet ( :lol: ff uitlachen) je niet meer KAN flitsen?
Jasper16v

laserguns zijn niet te detecteren (voor zover ik weet)
detector pakt wel flitsauto's en flitspalen (kliko's weet ik niet)
Foeke

je hebt van die quintezz dingen die detecteren wel laserguns alleen als ze dat ding op je richten en en je snelheid proberen te meten maar dan is het meestal toch al te laat
<-------So you know don't mess with a Reno------->
martijn.p
Contacteer:

Volgens mij geven die dingen het ook al aan als degene voor je uitgepijlt wordt. In dat geval heb je nog wel even tijd.
martijn.p
Contacteer:

Ik heb zelf zo'n Quintez. Om overtredingen van 4 km te hard tegen te gaan werkt het wel. Hij geef palen vrij laat aan , waardoor het dus niet werkt als je 180km/uur rijdt. Mobiele flitsers ziet ie wat eerder omdat het signaal sterker is. Ik heb er dacht ik iets van 150 E voor betaalt.
jean-paul

Jasper clio 16v schreef:laserguns zijn niet te detecteren (voor zover ik weet)
laserguns zijn wel degelijk te detecteren als je de vector of een stinger hebt MET een laserextentieoog.
Tom
Moderator
Car: MB

laserguns zijn idd wel te detecteren. Maar die apparaten "strooien" eigenlijk een bepaalde lichtbundel voor de auto uit die de lasermeting niet mogelijk maakt. Voor zover ik weet zijn deze dingen laatst ook uit de officiele handel genomen na een rechtzaak.

En radardetectoren van rond de 200€ zou ik mijn geld niet aan uitgeven. Als je het dan doet kun je het beter goed doen en dan moet je gaan voor een Stinger. Volgens mij heeft Marinus er nog eentje te koop staan. Mail hem anders eens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jean-paul

die rechtzaak waar jij het over hebt,is van een lasershield.ik heb het over een laserextentieoog (detecteerd gewoon...meer niet) die je apart aansluit op je vector of op je stinger.
let op:dit kan alleen bij de nieuwere types.
Anonymous

wanneer dat oog de laserstraal detecteerd ben je al te laat....
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Kijk even op de site van de tuftufclub

Daar testen ze ook alle detectoren en lasershields e.d.
En ze geven alle voor- en nadelen.

Maar 180Euro?????

Ik denk dat je dan beter kunt doorsparen tot zo'n 500-800Euro!!! :(

succes!
Paskie

de Beltronics 975 R detecteert ook dezelfde frequenties als de Vector (Stinger) en als je de Beltronics in de VS bestelt kost ie je maar iets van 360 usd dat in tegensteling tot de prijzen hier scheelt dat behoorlijk (Vector kost hier iets van 800- 900 euro)

En die Quintezz gevallen enzo (ik heb zelf een Roadie) doen t wel degelijk ,alleen soms nog wel eens een valse melding en de detectie-afstand is niet echt groot ,maar voor de rest heb ik mezelf al heel wat bekeuringen bespaard op die manier!!!
voerman
Contacteer:

passkey schreef:de Beltronics 975 R detecteert ook dezelfde frequenties als de Vector (Stinger) en als je de Beltronics in de VS bestelt kost ie je maar iets van 360 usd dat in tegensteling tot de prijzen hier scheelt dat behoorlijk (Vector kost hier iets van 800- 900 euro)
Bovendien zit er bij de Bell 2 laser detectoren(lees geen laser jammers). Het afgelopen jaar heb ik deze nog niet kunnen uitproberen met echte laserguns (Wel met diverse IR afstandbedieningen). Mijn Bell 915R werkt prima, zeker op de snelwegen worden de multinova's tijdig herkend (wel hard remmen :wink: ). Wat wel belangrijk is, is dat je detector goed zicht heeft op de weg.
Robert dB.

Yr! schreef:wanneer dat oog de laserstraal detecteerd ben je al te laat....
nee, je hebt enkele tellen de tijd om af te remmen. De laser ontvangt dan een steeds wisselende snelheid waardoor je niet bekeurd kan worden.
Troj

Ik heb zelf ook een quintezz en ben best tevreden. Wel vaak loos alarm bij electrische deuren e.d., maar hij heeft me al wel veel geld bespaard. Toch als je 200 rijdt moet je echt kittig in de ankers om de max. snelheid nog te kunnen halen, maar het scheelt allicht. Ik heb hem ook niet aan mijn raam hangen, maar op mijn dashboard staan en de stroom direct getapt i.p.v. die achtelijke stekker in je sigarettenaansteker :D

Mijn collega heeft nog zo'n quintezz liggen, denk dat die er voor een prikkie wel van af wil, dat zal ik morgen wel eens vragen, dan laat ik het nog wel ff weten!
Life is too short to not enjoy :)
Haas

Troj schreef:Ik heb zelf ook een quintezz en ben best tevreden. Wel vaak loos alarm bij electrische deuren e.d., maar hij heeft me al wel veel geld bespaard. Toch als je 200 rijdt moet je echt kittig in de ankers om de max. snelheid nog te kunnen halen, maar het scheelt allicht. Ik heb hem ook niet aan mijn raam hangen, maar op mijn dashboard staan en de stroom direct getapt i.p.v. die achtelijke stekker in je sigarettenaansteker :D

Mijn collega heeft nog zo'n quintezz liggen, denk dat die er voor een prikkie wel van af wil, dat zal ik morgen wel eens vragen, dan laat ik het nog wel ff weten!
mijn oog was idd gevallen op een quintezz. Vanwege het geld...heb geen zin om zoveel poen uit te geven aan zo'n ding en ik ben toch niet zo'n megahardrijder dus met een quintezz ben ik denk ik t beste uit.
Weet je al wat dat ding van je collega moet kosten? En t is toch wel zuivere sh*t he...Geen belediging ofzo maaruh: niet gestolen ofzo? Neem aan van niet, maar ja...moet t toch wel ff zeker weten.
Dirk (CRX)

Marinus heeft nog een Stinger te koop, voor € 300,=
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Merijn.V
Contacteer:

haaz schreef:Omdat ik het zat ben de hele tijd van die 54 km/u boetes te krijgen heb ik besloten een radardetector te kopen.

Nou is mijn vraag waar ik op moet letten. Heb je bijv verschil in detectors die alleen flitsers pakken of ook laserguns? Volgens mij zit hier wel verschil in....En wat is ongeveer een goede prijsindicatie? rond de 190 euro?

tnx, grtz haas

ps. Radardetectoren zijn toch geheel legaal of niet? Alleen van die weerkaatsschilden zijn toch verboden? Maw, ze moeten je toch KUNNEN flitsen of niet? Je bent dus strafbaar als iets doet aan je auto waardoor de arm der wet ( :lol: ff uitlachen) je niet meer KAN flitsen?
T.a.v. laserguns, er zijn wel detectors die ze detecteren, maar zodra je die detecteert weet je dus dat je een boete binnenkrijgt. :(

De stinger familie is het beste, detecteert van de grootste afstand.

De Delta en de Junior detecteren de oudste (tegenwoordig weinig gebruikte) 13 GHz niet en ondersteunen geen laser detectie en/of lasershields (lasershields zijn erg illegaal). De Ventura en de Vector Europa 996 (gelovik), da's technisch een ventura, die detecteren ook 13 GHz en ondersteunen laserdetectie (daar heb je niks aan) en lasershields (die mag je niet bezitten).

Ongeveer duz
Haas

Dirk (CRX) schreef:Marinus heeft nog een Stinger te koop, voor &#8364; 300,=
vink een beetje veel poen op dit moment...
Merijn.V
Contacteer:

haaz schreef:
Troj schreef:Ik heb zelf ook een quintezz en ben best tevreden. Wel vaak loos alarm bij electrische deuren e.d., maar hij heeft me al wel veel geld bespaard. Toch als je 200 rijdt moet je echt kittig in de ankers om de max. snelheid nog te kunnen halen, maar het scheelt allicht. Ik heb hem ook niet aan mijn raam hangen, maar op mijn dashboard staan en de stroom direct getapt i.p.v. die achtelijke stekker in je sigarettenaansteker :D

mijn oog was idd gevallen op een quintezz. Vanwege het geld...heb geen zin om zoveel poen uit te geven aan zo'n ding en ik ben toch niet zo'n megahardrijder dus met een quintezz ben ik denk ik t beste uit.
Weet je al wat dat ding van je collega moet kosten? En t is toch wel zuivere sh*t he...Geen belediging ofzo maaruh: niet gestolen ofzo? Neem aan van niet, maar ja...moet t toch wel ff zeker weten.
Ik had een quintezz in mijn leasevolvo, toen de stinger nog ingebouwd moest worden.

Ben hem 1 x vergeten te verstoppen, ben 15 minuten bij de auto weggeweest en hatsikidee....

Geen zijruiten meer, een baksteen op m'n voorstoel en geen quintezz meer, ook de zuignap is 'netjes' meegenomen......

Besef met een quintezz, dat als je hem achter je ruit laat zitten, je hem kwijt bent en je een nieuwe zijruit moet kopen.

Mijn advies, als je een radardetector neemt, zorg dan dat ie absoluut niet in het zicht zit.

En denk niet dat een quintezz je kan redden van een boete als je 200 rijdt. Het kan je rijbewijs en je auto redden, maar je gaat met minimaal 30 km te hard voor schut. Want ze detecteren heel aardig, maar wel laat.
Troj

Haaz wrote:
Hoi, zal het zo even vragen, het is echt zuivere koffie. Heeft hem zelf tegelijk met mij gekocht, heeft hem in zijn bmw330d gehad, maar vond dat snoertje niet handig. Ik edit dit wel even als ik de prijs weet. Vr. gr. Jorrit
Haas

Marinus16V schreef: Mijn advies, als je een radardetector neemt, zorg dan dat ie absoluut niet in het zicht zit.
tips??plaatsen om m wel neer te hangen??
Marinus16V schreef: En denk niet dat een quintezz je kan redden van een boete als je 200 rijdt. Het kan je rijbewijs en je auto redden, maar je gaat met minimaal 30 km te hard voor schut. Want ze detecteren heel aardig, maar wel laat.
Mijn autootje haalt de 200 niet eens, maar zoals ik al zei hiervoor ergens, gaat het mij meer om de boetes in de buurt van de 50 en 80. Heb al een aantal keer gehad dat ik er een kreeg voor 53 ofzo...DAAR kan ik niet tegen. Op de snelweg rijd ik meestal 130/140, veel harder niet, vandaar dat ik denk dat de quintezz voor mij het best/handigst is...
Troj

Je kan hem het beste ophangen zo'n 10 cm onder je binnenspiegel. Bij mij staat hij op het dashboard, vind ik persoonlijk mooier. En als je je auto lang moet parkeren kan je hem er net zo makkelijk uithalen als het frontje van je autoradio..
Jesper16v
Contacteer:

Ik had/heb straks mijn Quintezz onder mijn binnenspiegel hangen, en de stroom die haalde ik van mijn binnenverlichting af. Stond dus altijd stroom op. en je hebt niet zon lelijke kabel van boven naar helemaal beneden lopen naar je sig aansteker.

vond/vind ik het makkelijkst
Troj

Ik heb de stroom gewoon van mijn contact gehaald, draadje achter dashboard langs, zie je niks van. Contact aan = radardect. aan. Werkt ook prima.
Jesper16v
Contacteer:

Maar ook iets meer werk! denk ik
Merijn.V
Contacteer:

haaz schreef:
Marinus16V schreef: Mijn advies, als je een radardetector neemt, zorg dan dat ie absoluut niet in het zicht zit.
tips??plaatsen om m wel neer te hangen??
Marinus16V schreef: En denk niet dat een quintezz je kan redden van een boete als je 200 rijdt. Het kan je rijbewijs en je auto redden, maar je gaat met minimaal 30 km te hard voor schut. Want ze detecteren heel aardig, maar wel laat.
Mijn autootje haalt de 200 niet eens, maar zoals ik al zei hiervoor ergens, gaat het mij meer om de boetes in de buurt van de 50 en 80. Heb al een aantal keer gehad dat ik er een kreeg voor 53 ofzo...DAAR kan ik niet tegen. Op de snelweg rijd ik meestal 130/140, veel harder niet, vandaar dat ik denk dat de quintezz voor mij het best/handigst is...
Ja, weet je die quintezz is best aardig als je geen echte hardrijder bent, dus voor jou is dan heel geschikt, gezien het budget.

Maar je moet hem wel in het zicht hangen, anders doet ie niks. Een quintezz is extreem gevoelig voor plaatsing qua nauwkeurigheid.

Ik zou gewoon experimenten bij flitspalen bij je in de buurt.

Maar als je niet op het platteland woont of parkeert moet je ze zeker niet 1 x vergeten, vooral niet als er veel scootertjes makkelijk in de buurt van de parkeerplaats kunnen komen.

Wat betreft je klacht over de 54 km, binnen de bebouwde kom gaat ie af op alles, is echt irritant, dus dat vind ik niet echt betrouwbaar.

Overigens doen de stingers dat ook, afgaan op alles, maar daar kan je aan het soort piepjes na een tijdje redelijk goed inschatten of het een benzinepomp, deuropener of iets verdachts is.

Quintezz is naar mijn mening dan ook een echte low budget oplossing. Ik zou de mijne aan m'n vader geven, want die rijdt altijd in Friesland met name op het platteland, maar goed, toen werd in utrecht m'n zijruit vakkundig verwijderd en toen had ik niks meer. Uh, behalve 300,- eigen risico, jawel meneer.
RUBBERBURNER
Contacteer:

Een lazerdetector is natuurlijk altijd beter.
Heb zelf die quintezz,maar als ze aan 't controleren zijn pikt ie dat al een aantal auto's vantevoren op,zodat je je snelheid kan aanpassen.
Heeft me zo meerdere malen gered.....

Gr.Barry :)
Merijn.V
Contacteer:

RUBBERBURNER schreef:Een lazerdetector is natuurlijk altijd beter.
Heb zelf die quintezz,maar als ze aan 't controleren zijn pikt ie dat al een aantal auto's vantevoren op,zodat je je snelheid kan aanpassen.
Heeft me zo meerdere malen gered.....

Gr.Barry :)
Klinkt mij als onzin in de oren, en dat haal ik ook niet uit de testen zoals ze op sites als tuftufclub e.d. staan.

En in m'n eigen ervaring is het aardig, maar geen echt alternatief.

Lees dit testverslag op een site waar ze het spul zelf verkopen:

http://www.radarshop.nl/images/art_quintezz.jpg

En vergelijk dit met de stinger ventura/vector europa:

http://www.radarshop.nl/images/art_966.jpg
Merijn.V
Contacteer:

Ik ben net gebeld door stinger, echt waar.

Ik had mijn signaalkabel gerepareerd voor de Stinger Delta die ik te koop heb, maar ik was niet helemaal tevreden over de door mij gekozen oplossing. Eigenlijk heb ik een nieuwe stekkertje nodig.

Daarom had ik een mailtje gestuurd en een dag later bellen ze me op m'n mobieltje terug, ze sturen me gratis een nieuw stekkertje op, service van de importeur.

Ze vroegen niet om serienummers, facturen of niks.

Voor de mijn ventura heb ik een nieuwe behuizing nodig en een nieuwe signaalkabel.

Behuizing 15 euro
Nieuwe kabel 25 euro.

Kortom is ook goed te doen.

Neem anders zelf een kijkje op:

http://www.stinger.com
Troj

Haaz, je hebt pm met de prijs! Ik hoor het wel..
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Kijk ook eens op http://www.flitsservice.nl, en vooral ook op het forum! Daar staan ook een aantal testen op. Verder kunnen ze een opvoerset voor een Quintezz leveren. Dat verbetert de prestaties flink.
Overigens zou ik op de snelweg NOOIT op een Quintezz vertrouwen. Een Multanova 6F (de meest gebruikte mobiele apparatuur langs de snelweg) detecteert hij pas naast de apparatuur. Dan ben je dus al te laat....

Kliko's, RADARflitspalen (dus niet die op een kruising, die werken met inductielussen) en mobiele apparatuur buiten de snelwegen kan een Quintezz wel aan. Als je tenminste niet veel te hard rijdt!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn.V
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:Kijk ook eens op http://www.flitsservice.nl, en vooral ook op het forum! Daar staan ook een aantal testen op. Verder kunnen ze een opvoerset voor een Quintezz leveren. Dat verbetert de prestaties flink.
Overigens zou ik op de snelweg NOOIT op een Quintezz vertrouwen. Een Multanova 6F (de meest gebruikte mobiele apparatuur langs de snelweg) detecteert hij pas naast de apparatuur. Dan ben je dus al te laat....

Kliko's, RADARflitspalen (dus niet die op een kruising, die werken met inductielussen) en mobiele apparatuur buiten de snelwegen kan een Quintezz wel aan. Als je tenminste niet veel te hard rijdt!
Ik heb inderdaad gehoord dat je een Quintezz een aardige boost kunt geven, maar de belangrijkste langs de weg, de multinova's die nekken je.

Overal geven ze aan, hij is aardig voor flitspalen, maar niks voor de echte doorrijders, laatstaan voor sportieve rijders :D
RUBBERBURNER
Contacteer:

Die quintezz is ook niet beter als een stinger of Bell.
Met lazerdetector is "beter" ... 8)

Gr.barry :p
Paskie

de detectors zijn NOG wel LEGAAL maar t zal niet lang meer duren (was eigenlijk de bedoeling van de overheid om t in t najaar van 2002 te verbieden).
Een remote set ( stinger/bell)zijn nog altijd de besten en de betrouwbaarsten.Mocht je voor zo'n raamplakker gaan hang m dan zo hoog mogelijk ,maar met het oog op de toekomst(illegaliteit) zou ik als ik jou was gaan voor de remote versie want die kun je mooi wegwerken!! .......dan is die stinger van marinus16v eem mooie oplossing voor je

nog ff een vraagje aan Marinus16v : die ventura /beltronics 975 , is die makkelijk in te bouwen in een clio16v uit 91 ?? (ik heb geen stbkr of abs ...scheelt misschien weer in de ruimte)
-Ray-
Contacteer:

ik rij nu al 2 jaar met zo'n quintezz geval, en die heeft me toch al een aantal keren best geholpen!!

maarre, die dingen die op een kruising staan werken met inductielussen?? als je daar dus te hard overheen rijdt meet ie de tijd van lus naar lus en pats! hatsjee hangen!!

dat verklaart dus het drie keer flitsen van ons drieen in alphen aan de rijn, was dus niet door rood maar duidelijk voor te hard rijden. :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie