haaz schreef:Marinus16V schreef:
Mijn advies, als je een radardetector neemt, zorg dan dat ie absoluut niet in het zicht zit.
tips??plaatsen om m wel neer te hangen??
Marinus16V schreef:
En denk niet dat een quintezz je kan redden van een boete als je 200 rijdt. Het kan je rijbewijs en je auto redden, maar je gaat met minimaal 30 km te hard voor schut. Want ze detecteren heel aardig, maar wel laat.
Mijn autootje haalt de 200 niet eens, maar zoals ik al zei hiervoor ergens, gaat het mij meer om de boetes in de buurt van de 50 en 80. Heb al een aantal keer gehad dat ik er een kreeg voor 53 ofzo...DAAR kan ik niet tegen. Op de snelweg rijd ik meestal 130/140, veel harder niet, vandaar dat ik denk dat de quintezz voor mij het best/handigst is...
Ja, weet je die quintezz is best aardig als je geen echte hardrijder bent, dus voor jou is dan heel geschikt, gezien het budget.
Maar je moet hem wel in het zicht hangen, anders doet ie niks. Een quintezz is extreem gevoelig voor plaatsing qua nauwkeurigheid.
Ik zou gewoon experimenten bij flitspalen bij je in de buurt.
Maar als je niet op het platteland woont of parkeert moet je ze zeker niet 1 x vergeten, vooral niet als er veel scootertjes makkelijk in de buurt van de parkeerplaats kunnen komen.
Wat betreft je klacht over de 54 km, binnen de bebouwde kom gaat ie af op alles, is echt irritant, dus dat vind ik niet echt betrouwbaar.
Overigens doen de stingers dat ook, afgaan op alles, maar daar kan je aan het soort piepjes na een tijdje redelijk goed inschatten of het een benzinepomp, deuropener of iets verdachts is.
Quintezz is naar mijn mening dan ook een echte low budget oplossing. Ik zou de mijne aan m'n vader geven, want die rijdt altijd in Friesland met name op het platteland, maar goed, toen werd in utrecht m'n zijruit vakkundig verwijderd en toen had ik niks meer. Uh, behalve 300,- eigen risico, jawel meneer.