Kleppen stellen 1.7 motor

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Kan iemand hier toevallig kleppen stellen van een 1.7 motor???? Ik kan het zelf niet omdat het met plaatjes werkt en ik niet het gereedschap ervoor heb. Mijn kleppen tikken namelijk nogal, zal wel komen omdat de motor op gas gelopen heeft. Iemand enig idee wat het kost bij renault?? Het moet wel gebeuren want ze tikken vrij hevig, lijkt me dus dat ze te ruim staan.

Greetz Bart
Ben

Als me pa geen vakantie zou hebben had je ff langs kunnen komen. Maar daar heb je nu niets aan.
Bart V

Ben,

Wanneer is je pa er weer???? Zou echt heel relaxed zijn als je pa dat kon doen.
Ben

3 weken pas. Ik zit zelf ook te springen want er moeten weer veel dingen gebeuren aan me auto... (bumpers en skirts spuiten,bok geluid uit me rechter voor as weghalen,velgen recht draaien,bokken en schuddingen uit me blok weg krijgen, zo heb ik nog wel wat dingetjes :) )
Maar ik zal wel even met hem overleggen. Hij had het me geleerd maar ben de helft van kleppen stellen weer vergeten.
Laatst gewijzigd door Ben op wo 3 jul 2002 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Bart V

Zou tof zijn als dat geregeld kan worden, ik gok dat ze bij renault dik hun hand op houden voor dat grapje.

btw. Waarom ben je niet op msn??

Greetz
Ben

Ik ben op msn maar sta wel op punt de hond uit te laten en te gaan pitten.
Anonymous

Voor kleppenstellen van een F-motor heb je speciaal Renault gereedschap nodig. En misschien een nieuwe kleppendeksel pakking
Anonymous

Willem S schreef:Voor kleppenstellen van een F-motor heb je speciaal Renault gereedschap nodig. En misschien een nieuwe kleppendeksel pakking
Altijd een nieuwe klepdekselpakking gebruiken. :)
Bart V

er zit net een nieuwe klepdeksel pakking tussen, deze is van rubber en volgens mij dus te her gebruiken.
Anonymous

Maakt niet zoveel uit, zolang 'ie maar dicht is.
Ik heb nooit een nieuwe gebruikt, de oude zit er nog steeds.
Bart V

Ben bij renault geweest, en daar kost kleppen stellen van deze motor 100 euro exc. Ik vermoed dat eventuele plaatjes daar nog eens bij komen. Het schijnt wel eventjes werk te zijn, en er is idd speciaal gereedschap voor benodigd.
Plaats reactie