Kan iemand hier toevallig kleppen stellen van een 1.7 motor???? Ik kan het zelf niet omdat het met plaatjes werkt en ik niet het gereedschap ervoor heb. Mijn kleppen tikken namelijk nogal, zal wel komen omdat de motor op gas gelopen heeft. Iemand enig idee wat het kost bij renault?? Het moet wel gebeuren want ze tikken vrij hevig, lijkt me dus dat ze te ruim staan.
Greetz Bart
Kleppen stellen 1.7 motor
3 weken pas. Ik zit zelf ook te springen want er moeten weer veel dingen gebeuren aan me auto... (bumpers en skirts spuiten,bok geluid uit me rechter voor as weghalen,velgen recht draaien,bokken en schuddingen uit me blok weg krijgen, zo heb ik nog wel wat dingetjes
)
Maar ik zal wel even met hem overleggen. Hij had het me geleerd maar ben de helft van kleppen stellen weer vergeten.

Maar ik zal wel even met hem overleggen. Hij had het me geleerd maar ben de helft van kleppen stellen weer vergeten.
Laatst gewijzigd door Ben op wo 3 jul 2002 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor kleppenstellen van een F-motor heb je speciaal Renault gereedschap nodig. En misschien een nieuwe kleppendeksel pakking
Altijd een nieuwe klepdekselpakking gebruiken.Willem S schreef:Voor kleppenstellen van een F-motor heb je speciaal Renault gereedschap nodig. En misschien een nieuwe kleppendeksel pakking

Maakt niet zoveel uit, zolang 'ie maar dicht is.
Ik heb nooit een nieuwe gebruikt, de oude zit er nog steeds.
Ik heb nooit een nieuwe gebruikt, de oude zit er nog steeds.
Ben bij renault geweest, en daar kost kleppen stellen van deze motor 100 euro exc. Ik vermoed dat eventuele plaatjes daar nog eens bij komen. Het schijnt wel eventjes werk te zijn, en er is idd speciaal gereedschap voor benodigd.