[5GTT ph.1]Oliedrukmeter defect

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hij haperde af en toe al eens, maar nu is het helemaal afgelopen. Mijn oliedrukmeter heeft de geest gegeven.

Wat is het voornaamste deel dat kapot zou kunnen zijn? Ik rij namelijk niet graag zonder dat die meter het doet!

Iemand een idee waar ik het allemaal kan gaan zoeken?
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Je hebt die contactjes al nagekeken op oxidatie ?
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Merijn schreef:Hij haperde af en toe al eens, maar nu is het helemaal afgelopen. Mijn oliedrukmeter heeft de geest gegeven.

Wat is het voornaamste deel dat kapot zou kunnen zijn? Ik rij namelijk niet graag zonder dat die meter het doet!

Iemand een idee waar ik het allemaal kan gaan zoeken?
99% kans dat het in de draden naar de meter toe zit.
Dus die doorlopen met een volt metertje kan je doen. Maar is wel een klote werkje...
Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

mpsanten schreef:Je hebt die contactjes al nagekeken op oxidatie ?
Nope, ik heb nog niks bekeken... Ik ben lui uitgevallen! ;) En waarom ergens aan beginnen als je je eerst goed kan laten informeren? :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

RickGT TURBO schreef:99% kans dat het in de draden naar de meter toe zit.
Dus die doorlopen met een volt metertje kan je doen. Maar is wel een klote werkje...
Hoe doe ik dat? De tellebak eruit schroeven en van daaruit bekijken waar de draden heengaan?
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Als je lui bent uitgevallen :wink: , kan je beter even kijken naar die contactjes. Bij mij is het altijd daar raak & dat is erg weinig werk.

De stekkertjes zitten aan de onderkant van een rond busje, linksvoor bij je motorblok. (tov het stuur).
Het is een beetje prutsen, maar je kan er zonder dingen te demonteren bij. (Tenzij je heeele grote handen hebt)
Laatst gewijzigd door martijn.p op wo 26 jun 2002 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Merijn schreef:
RickGT TURBO schreef:99% kans dat het in de draden naar de meter toe zit.
Dus die doorlopen met een volt metertje kan je doen. Maar is wel een klote werkje...
Hoe doe ik dat? De tellebak eruit schroeven en van daaruit bekijken waar de draden heengaan?
Dat en zelfs dat is al vervelend. Want er lopen meerdere draden die een kabelboom in verdwijnen. :( Inderdaad eerst die stekker links voor (bij je expansie vat) nakijken. Want daar scheelt het dus vaak aan....
Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zal eens kijken! Bedankt voor de hulp tot nu toe! :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mijn metertje heeft soms ook wel eens kuren, gelukkig is de oliedruk verder altijd goed dus daar ben ik nooit zo heel bang om, maar mischien dat ik ook eens mijn draden moet checken.


>> Merijn, als hij ineens helemaal NIKS meer doet is er michien wel een stekkertje los getrild of zo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je drukmeter zit achter je fan (loopt een slang vanuit de richting van je turbo naar voren, die moet je volgen), check die stekkertjes eens, die zitten bij mij ooknie jofel.

Verder lijkt het met sterk dat het bij het dashboard is, ik denk toch echt eerder bij de drukmeter zelf.

En die hoofdstekker onder je expansievaatje wil wel eens flippen als er koelvloeistof op pleurt jah, daar heb ik eravaring mee :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij mij heeft de meter ook nog wel eens kuren en ik heb net even gekeken maar weet niet zeker ofdat ik de goede aansluiting gevonden heb. Is het de aansluiting die iets onder het motortje van de fan zit? volgens mij waren dat twee draadjes (een zwarte en een witte) die een stuk flexibele buis ingaan richting de connector die onder het expansie vatje ligt. Klopt dit???????

En als ik het goed heb zitten de stekkertjes aan de onderkant. Ik kon er zeer lastig bij en wanneer je ze er af haalt krijg je ze volgens mij zeer moeilijk terug.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niemand ???
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb de 'hoofdstekker' bij het linkervoorlicht losgehaald en die zat helemaal dicht met groen/blauwe drek. Koperroest, lijkt mij. Ik heb 'm een beetje schoon proberen te maken en nu doet mijn oliedruikmeter weer iets. Hij hapert bij het starten en daarna kapt 'ie er weer mee. Ik ga 'm vanavond of morgen nog schoner maken en wellicht is het probleem dan opgelost.

Misschien ook iets voor jou, Tom. Ik zou het gewoon effe checken, voordat het echt helemaal dicht gaat zitten en je het dus bijna niet meer schoon krijgt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd een goed idee Merijn. Morgen ben ik een dagje vrij dus als het weetr het toelaat zal ik eens kijken. En bij mij zitten de aansluitingen in het dashboard ook niet helemaal jofel. Soms als ie hapert dan sla ik (met beleid) op het dashboard en dan doet ie het weer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Tja, misschien is het ook wel een kijkje waard achter je klokkenwinkel! ;)

Maar het schoonmaken van die contacten onder de 'hood' kan nooit kwaad, lijkt mij! ;)
Plaats reactie