Hij haperde af en toe al eens, maar nu is het helemaal afgelopen. Mijn oliedrukmeter heeft de geest gegeven.
Wat is het voornaamste deel dat kapot zou kunnen zijn? Ik rij namelijk niet graag zonder dat die meter het doet!
Iemand een idee waar ik het allemaal kan gaan zoeken?
[5GTT ph.1]Oliedrukmeter defect
Je hebt die contactjes al nagekeken op oxidatie ?
-
- Contacteer:
99% kans dat het in de draden naar de meter toe zit.Merijn schreef:Hij haperde af en toe al eens, maar nu is het helemaal afgelopen. Mijn oliedrukmeter heeft de geest gegeven.
Wat is het voornaamste deel dat kapot zou kunnen zijn? Ik rij namelijk niet graag zonder dat die meter het doet!
Iemand een idee waar ik het allemaal kan gaan zoeken?
Dus die doorlopen met een volt metertje kan je doen. Maar is wel een klote werkje...
Drive it like you stole it
Hoe doe ik dat? De tellebak eruit schroeven en van daaruit bekijken waar de draden heengaan?RickGT TURBO schreef:99% kans dat het in de draden naar de meter toe zit.
Dus die doorlopen met een volt metertje kan je doen. Maar is wel een klote werkje...
Als je lui bent uitgevallen
, kan je beter even kijken naar die contactjes. Bij mij is het altijd daar raak & dat is erg weinig werk.
De stekkertjes zitten aan de onderkant van een rond busje, linksvoor bij je motorblok. (tov het stuur).
Het is een beetje prutsen, maar je kan er zonder dingen te demonteren bij. (Tenzij je heeele grote handen hebt)
De stekkertjes zitten aan de onderkant van een rond busje, linksvoor bij je motorblok. (tov het stuur).
Het is een beetje prutsen, maar je kan er zonder dingen te demonteren bij. (Tenzij je heeele grote handen hebt)
Laatst gewijzigd door martijn.p op wo 26 jun 2002 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Dat en zelfs dat is al vervelend. Want er lopen meerdere draden die een kabelboom in verdwijnen.Merijn schreef:Hoe doe ik dat? De tellebak eruit schroeven en van daaruit bekijken waar de draden heengaan?RickGT TURBO schreef:99% kans dat het in de draden naar de meter toe zit.

Drive it like you stole it
-
- Moderator
- Car: MB
mijn metertje heeft soms ook wel eens kuren, gelukkig is de oliedruk verder altijd goed dus daar ben ik nooit zo heel bang om, maar mischien dat ik ook eens mijn draden moet checken.
>> Merijn, als hij ineens helemaal NIKS meer doet is er michien wel een stekkertje los getrild of zo
>> Merijn, als hij ineens helemaal NIKS meer doet is er michien wel een stekkertje los getrild of zo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Je drukmeter zit achter je fan (loopt een slang vanuit de richting van je turbo naar voren, die moet je volgen), check die stekkertjes eens, die zitten bij mij ooknie jofel.
Verder lijkt het met sterk dat het bij het dashboard is, ik denk toch echt eerder bij de drukmeter zelf.
En die hoofdstekker onder je expansievaatje wil wel eens flippen als er koelvloeistof op pleurt jah, daar heb ik eravaring mee
Verder lijkt het met sterk dat het bij het dashboard is, ik denk toch echt eerder bij de drukmeter zelf.
En die hoofdstekker onder je expansievaatje wil wel eens flippen als er koelvloeistof op pleurt jah, daar heb ik eravaring mee

-
- Moderator
bij mij heeft de meter ook nog wel eens kuren en ik heb net even gekeken maar weet niet zeker ofdat ik de goede aansluiting gevonden heb. Is het de aansluiting die iets onder het motortje van de fan zit? volgens mij waren dat twee draadjes (een zwarte en een witte) die een stuk flexibele buis ingaan richting de connector die onder het expansie vatje ligt. Klopt dit???????
En als ik het goed heb zitten de stekkertjes aan de onderkant. Ik kon er zeer lastig bij en wanneer je ze er af haalt krijg je ze volgens mij zeer moeilijk terug.
En als ik het goed heb zitten de stekkertjes aan de onderkant. Ik kon er zeer lastig bij en wanneer je ze er af haalt krijg je ze volgens mij zeer moeilijk terug.
Ik heb de 'hoofdstekker' bij het linkervoorlicht losgehaald en die zat helemaal dicht met groen/blauwe drek. Koperroest, lijkt mij. Ik heb 'm een beetje schoon proberen te maken en nu doet mijn oliedruikmeter weer iets. Hij hapert bij het starten en daarna kapt 'ie er weer mee. Ik ga 'm vanavond of morgen nog schoner maken en wellicht is het probleem dan opgelost.
Misschien ook iets voor jou, Tom. Ik zou het gewoon effe checken, voordat het echt helemaal dicht gaat zitten en je het dus bijna niet meer schoon krijgt.
Misschien ook iets voor jou, Tom. Ik zou het gewoon effe checken, voordat het echt helemaal dicht gaat zitten en je het dus bijna niet meer schoon krijgt.
-
- Moderator
idd een goed idee Merijn. Morgen ben ik een dagje vrij dus als het weetr het toelaat zal ik eens kijken. En bij mij zitten de aansluitingen in het dashboard ook niet helemaal jofel. Soms als ie hapert dan sla ik (met beleid) op het dashboard en dan doet ie het weer