Om een kort verhaal lang te maken:
Kep zelf als head unit de kd-sh77 (volgens mij een type hoger als die van jou, maar zit het zelfde versterkergedeelte in etc.)
Zit bij mij geen versterkers tussen en heb achterin 2x 120 watt jvc ovale 4-weg speakers en voorin een compo setje van caliber met 10 cm bass/middentoner en tweeter. Klinkt super! (oke geen decibel monster maar goede strakke sound) Het is in een clio dus een andere akkoestiek als een 5je maar moet lukken!
Let erop dat je vooral naar de instelling van je radio kijkt bij het afstellen want dit kan je sound maken en breken.
Trouwens als je grotere compo set kan plaatsen doen maar ik sta zelf versteld van het geluid wat nog uit de 10cm's van mij komen.
basic ice:
Bass is richtingsongevoelig dus mag achterin, hoge tonen zijn richingsgevoelig dus die moet je goed opstellen en afstellen zowel voorin als achterin. Het moeilijkste met speakers is het middengebied, dit moet je voor een strak geluid goed kunnen overbruggen. Dus hoe groter de speaker voor is hoe beter hij tussen de lage en hog tonen overlapt (ligt natuurlijk ook aan het soort speaker 1,2,3 weg etc). Hoe meer het een geheel wordt.
Dit zijn mijn bevindingen en ervaringen, ik houd zelf niet zo van allemaal extra versterkers en filters ed deze zorgen (mits je er goed geld voor neerlegd) vaak voor een hardere maar slechtere sound.
Ken genoeg mensen die een head unit van 1000, piek (florijnen) in hun auto hebben zitten met een goed compo setje en een Yoko versterker van de kijkshop en een bass box van de gamma in de auto hebben liggen. Dat is dus onwijs zonde!! En dan beginnen ze vaak ook nog over dat ze speaker draad gaan trekken van een 10tje de meter.
Doe het goed en houdt alles op niveau, een koopje is mooi meegenomen maar als het de kwaliteit van je geheel naar beneden haal....spaar dan nog ff verder, het is het waard! Trust me!
En subje: luister eerst wat je zonder hebt en kijkdaarna pas naar een sub. Sommige speakers komen een heel end naar de lage frequenties. Maar ik geef toe dat je er soms niet onderuit komt, maar let weer op de kwaliteit er is zat rotzooi te krijgen.
Suc6 met je aankopen!!!! (kijk trouwens ook ff op
http://www.remco-online.nl die hebben vaak ook wel aardige aanbiedingen. (je moet er alleen wel bovenop zitten met bestellen en ze desnoods dagelijks bellen dan gebeuren er geen rare dingen)
mzzl!!!