Is dit iets

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Troj

Aangezien ik een leek op het gebied van ICE ben hoop ik een beetje van jullie kennis gebruik te kunnen maken. Op de site http://www.autoradio.50megs.com/staatonderaan een aanbieding van JBL.
Dit lijkt mij wel wat voor voorin mijn 5 GTT.
Is dit ook goed spul? Ik heb een JVC KD55R headunit.
Uitgangsvermogen 4 x 50w. Als ik dit koop moet hier dan nog een versterker tussen? Achterin heb ik een vaste hoedenplank met 100w JVC speakers erin. Hier heb ik wel een versterker tussen liggen. Tevens wil ik nog een klein subwoofertje. Het hoeft absoluut geen BOOM car te worden, alleen een beetje goed geluid! :)

Al het advies is welkom, alvast bedankt!!!! 8)
Life is too short to not enjoy :)
Roy
Moderator

Tja het is wel een hele goede compo. Maar het is maar 10 cm. Terwijl er voorin een 5 makkelijk 16,5 kunnen.

Maar aangezien het geen boom-car moet worden misschien wel een hele goede keuze. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

Hier, en wat is een Boomcar, als je een beetje met een volumeknop om kunt gaan lijkt me dat geen probleem. Straks koop je boxe en kom je er later achter dat ze krake als je je radio hard aan wilt hebbe.......
TheFinz

Om een kort verhaal lang te maken:

Kep zelf als head unit de kd-sh77 (volgens mij een type hoger als die van jou, maar zit het zelfde versterkergedeelte in etc.)
Zit bij mij geen versterkers tussen en heb achterin 2x 120 watt jvc ovale 4-weg speakers en voorin een compo setje van caliber met 10 cm bass/middentoner en tweeter. Klinkt super! (oke geen decibel monster maar goede strakke sound) Het is in een clio dus een andere akkoestiek als een 5je maar moet lukken!

Let erop dat je vooral naar de instelling van je radio kijkt bij het afstellen want dit kan je sound maken en breken.

Trouwens als je grotere compo set kan plaatsen doen maar ik sta zelf versteld van het geluid wat nog uit de 10cm's van mij komen.

basic ice:

Bass is richtingsongevoelig dus mag achterin, hoge tonen zijn richingsgevoelig dus die moet je goed opstellen en afstellen zowel voorin als achterin. Het moeilijkste met speakers is het middengebied, dit moet je voor een strak geluid goed kunnen overbruggen. Dus hoe groter de speaker voor is hoe beter hij tussen de lage en hog tonen overlapt (ligt natuurlijk ook aan het soort speaker 1,2,3 weg etc). Hoe meer het een geheel wordt.

Dit zijn mijn bevindingen en ervaringen, ik houd zelf niet zo van allemaal extra versterkers en filters ed deze zorgen (mits je er goed geld voor neerlegd) vaak voor een hardere maar slechtere sound.

Ken genoeg mensen die een head unit van 1000, piek (florijnen) in hun auto hebben zitten met een goed compo setje en een Yoko versterker van de kijkshop en een bass box van de gamma in de auto hebben liggen. Dat is dus onwijs zonde!! En dan beginnen ze vaak ook nog over dat ze speaker draad gaan trekken van een 10tje de meter.

Doe het goed en houdt alles op niveau, een koopje is mooi meegenomen maar als het de kwaliteit van je geheel naar beneden haal....spaar dan nog ff verder, het is het waard! Trust me!

En subje: luister eerst wat je zonder hebt en kijkdaarna pas naar een sub. Sommige speakers komen een heel end naar de lage frequenties. Maar ik geef toe dat je er soms niet onderuit komt, maar let weer op de kwaliteit er is zat rotzooi te krijgen.

Suc6 met je aankopen!!!! (kijk trouwens ook ff op http://www.remco-online.nl die hebben vaak ook wel aardige aanbiedingen. (je moet er alleen wel bovenop zitten met bestellen en ze desnoods dagelijks bellen dan gebeuren er geen rare dingen)

mzzl!!!
:D
Anonymous

versterkertje is toch wel een must hoor!
Troj

Bedankt allemaal voor jullie info!! En the Finz ook voor je duidelijke uitleg. Ik heb nu voorin 160w 3 weg Kenwood boxjes, maar vind het niks. Denk dat ik wel voor de composet ga en deze overzet in de 106 van mijn vriendin!

Nogmaals thanx!!!! :D
TheFinz

martijnanus Posted: 28 Jun 2002 07:56 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

waarom?? de grootste onzin! >-)

Je kan beter zorgen dat je een goede headunit hebt met een goed vermogen en kwaiteit als een crappy radio met een goeie versterker.:wink:

Je moet niet vergeten dat alles valt of staat met de headunit die je erin zet. Dit is de basis.

Tenzij je natuurlijk gaat voor hard geluid, maar slechte kwaliteit. Ik heb die mensen nooit begrepen....
Anonymous

TheFinz schreef:
martijnanus Posted: 28 Jun 2002 07:56 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

waarom?? de grootste onzin! >-)

Je kan beter zorgen dat je een goede headunit hebt met een goed vermogen en kwaiteit als een crappy radio met een goeie versterker.:wink:

Je moet niet vergeten dat alles valt of staat met de headunit die je erin zet. Dit is de basis.

Tenzij je natuurlijk gaat voor hard geluid, maar slechte kwaliteit. Ik heb die mensen nooit begrepen....
heb ik het over een crappy headunit?
Arjen

Wanneer je echt veel Watt's uit je headunit wilt hebben koop dan een Panasonic. Sommige modellen hebben 25 echte geteste Watts per kanaal, terwijl de andere merken maar tot zo'n maximaal 15 Watt komen.
martin rs

dat ligt natuurlijk ook aan de schakeldruk van je speakers. welk geluid haal je eruit bij het aangegeven wattage
Arjen

Je bedoelt de gevoeligheid van de speakers neem ik aan ?
Troj

Ik kan ook nog aan de volgende sub komen: Een mtx met 100watt rms. Gewoon nieuw, incl. kist.

Is dit ook iets ??( nogmaals, het hoeft absoluut geen
boom car te worden, maar moet wel een beetje goed geluid geven! :) :) )

Alvast bedankt weer!
Robke
Car: Lexus IS250

daar zal vast wel een leuk geluidje uit komen denk ik.
En je hoeft dan in ieder geval niet bang te zijn dat het een boomcar wordt. :lol: :wink:
Troj

Dat verwacht ik met 100watt RMS ook niet echt nee... :lol:

Als het maar wat voller klinkt dan mijn standaard speakertjes :D

Maarre alle respect voor de mensen die wel zoveel dbtjes uit hun auto weten te persen! Alleen heb ik daar de pieken niet voor over, je kan alles nl maar 1 keer uitgeven helaas :(
Plaats reactie