[GTT] (stationair) Sproeier vervangen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ik heb nu dus een nieuwe sproeier (van Improve, die de standaard 125 sproeier laat opboren door een carb specialist). Daarbij heeft hij me ook een stationair sproeier gestuurd. Deze is volgens hem groter. (tenzij ik het verkeerd begrepen had)

Nou vertelde Robert dat de stationair sproeier juist kleiner moest zijn. Op de sproeier zelf staat "50".

Wat zit er normaal in? Of zouden jullie dan aanraden die stationair sproeier niet te veranderen? Of juist wel? Wat zijn de voordelen van dit?
Ik begrijp dat een grotere sproeier (135) meer benzine kan doorlaten maar stationair is dat toch helemaal niet nodig?
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Originele sproeier is toch 120?
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Roy (Signaalkabel) schreef:Originele sproeier is toch 120?
Ik dacht 125 maar weet het niet zeker. Op deze staat 125 en die zou dan zijn opgeboord tot 135 volgens Improve.
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik was vorige week bij Tijn en bij hem stond er 120 op zijn sproeier :)
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ok wist ik niet. Maar nu nog een antwoord op de vraag over de stationair sproeier?
Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Nee daar heb ik geen verstand van.

Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
5 GT Turbo '88 GT5
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

MMzzz stationair zegt het toch al??


ik zou het verder niet weten, maar ik zou hem lekker zo laten....
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Roy (Signaalkabel) schreef:Nee daar heb ik geen verstand van.

Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
Nee nooit meer....

Maar Tijn adviseerde dus Veban Lelystad te bellen. Die willen wel graag klanten....

Maar voor mij kan de Veban lekker oprotten. Een keertje wat vergeten ok. Maar drie keer wat bewust niet doen.... Want ze zeiden inderdaad we zouden nog bellen. En oh ja is jouw nummer niet .....

Dus laat ze maar lekker dood vallen. Kut service mogen ze lekker blijven leveren aan anderen....
Breng ik toch m'n salaris ergens anders naar toe...
Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De stationairsproeier zit in de buurt waar je benzineleiding binnenkomt. Tis een grote dikke schroef met gaatjes aan de zijkant. en 1 in het puntje.

Standaard is deze 45, heb ik nog gecheckt bij de carb die Roy nu heeft. (en staat ook ergens op het forum)

Maar ik snap niet waarom je die nou moet vervangen, stationair loopt je motor toch bijna hetzelfde als standaard? En je hebt nog een CO-schroef om het bij te stellen.

Volgens mij is het gewoon een verkoopactie die nergens op slaat.

Trouwens Hotshot reed ook met een 135-50 combinatie, alleen is die van de aardbodem verdwenen? (vaag!)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Nee daar heb ik geen verstand van.

Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
Nee nooit meer....

Maar Tijn adviseerde dus Veban Lelystad te bellen. Die willen wel graag klanten....

Maar voor mij kan de Veban lekker oprotten. Een keertje wat vergeten ok. Maar drie keer wat bewust niet doen.... Want ze zeiden inderdaad we zouden nog bellen. En oh ja is jouw nummer niet .....

Dus laat ze maar lekker dood vallen. k#t service mogen ze lekker blijven leveren aan anderen....
Breng ik toch m'n salaris ergens anders naar toe...
De ene Veban heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met de andere hoor.... om duistere reden delen ze aleen de naam, maar het is dus niet zo dat je je salaris dan alsnog naar dezelfde firma brengt
there is no spoon.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

stationair sproeier moet je eigenlijk niet veranderen. Want je venturi veranderd niet. Dus je stationair sproeier kan eigenlijk gewoon hetzelfde blijven. Denk dat je zelfs probs kan krijgen als je teveel met de stationair sproeier gaat kloten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Tijn schreef:
RickGT TURBO schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Nee daar heb ik geen verstand van.

Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
Nee nooit meer....

Maar Tijn adviseerde dus Veban Lelystad te bellen. Die willen wel graag klanten....

Maar voor mij kan de Veban lekker oprotten. Een keertje wat vergeten ok. Maar drie keer wat bewust niet doen.... Want ze zeiden inderdaad we zouden nog bellen. En oh ja is jouw nummer niet .....

Dus laat ze maar lekker dood vallen. k#t service mogen ze lekker blijven leveren aan anderen....
Breng ik toch m'n salaris ergens anders naar toe...
De ene Veban heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met de andere hoor.... om duistere reden delen ze aleen de naam, maar het is dus niet zo dat je je salaris dan alsnog naar dezelfde firma brengt
Das wel handig om te weten. Dus dat moet ik nog maar eens overwegen :)

Thanks.
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Michel S. schreef:stationair sproeier moet je eigenlijk niet veranderen. Want je venturi veranderd niet. Dus je stationair sproeier kan eigenlijk gewoon hetzelfde blijven. Denk dat je zelfs probs kan krijgen als je teveel met de stationair sproeier gaat kloten.
Daar zal ik dan maar afblijven. :)
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:De stationairsproeier zit in de buurt waar je benzineleiding binnenkomt. Tis een grote dikke schroef met gaatjes aan de zijkant. en 1 in het puntje.

Standaard is deze 45, heb ik nog gecheckt bij de carb die Roy nu heeft. (en staat ook ergens op het forum)

Maar ik snap niet waarom je die nou moet vervangen, stationair loopt je motor toch bijna hetzelfde als standaard? En je hebt nog een CO-schroef om het bij te stellen.

Volgens mij is het gewoon een verkoopactie die nergens op slaat.

Trouwens Hotshot reed ook met een 135-50 combinatie, alleen is die van de aardbodem verdwenen? (vaag!)
Hotshot (Frank) is momenteel druk bezig met zijn Porsche 944 turbo....
Ook niet verkeerd :)
Drive it like you stole it
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Oew, vette wagen zo'n 944 Turbo. Staat ook op mijn lijstje. Nou zeg maar lijst ondertussen, komen regelmatig droomauto's bij :lol:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Men zegt altijd dat je bij een druk boven de 1.1 bar een 135 hoofdsproeier en een 50 stationairsproeier moet monteren. Ik heb zelf nu een 135 hoofdsproeier. Daar loopt hij inderdaad een stuk beter op. Deze heb ik gewoon bij BCCP gehaald. Was in voorraad en kostte me 10 euro.

Wat betreft de sproeierbezetting zit er verschil tussen de 5 fase 1 en 2 en de 11 turbo. De 11 turbo heeft bijvoorbeeld een 46 stationairsproeier. De hoofdsproeier is echter maar 117.5 terwijl een 5 GT fase 1 geloof ik een 120 heeft en de fase 2 een 125.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou ik denk dat die stationairsproeier maar weinig nu zal hebben.

Alsof ie bij stationair zomaar te arm loopt? De turbodruk heeft helemaal nix te maken met stationair.

Ik zie er geen logica in.
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik denk dat dan de overgang van de stationair naar de lopende spoeier vloeiender loopt en dat hij niet snel 'smoort' in die grote hoeveelheid benzine die hij bij een 'normaal' lopende motor krijgt..

'tis maar een hersenspinsel..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou zover ik weet is stationair alleen stationair, dus zodra je gas geeft gaat je gasklep al open en dus je venturi dus ga je je hoofdsproeier al gebruiken.

Dus hij houd em alleen draaiende, zodra jij gasgeeft wordt ie direct overgenomen.

Van de simpele 2-takt caberateurtjes maakte die luchtschroef bij half of volgas ook nix uit qua mengselsamenstelling.
Plaats reactie