Ik heb nu dus een nieuwe sproeier (van Improve, die de standaard 125 sproeier laat opboren door een carb specialist). Daarbij heeft hij me ook een stationair sproeier gestuurd. Deze is volgens hem groter. (tenzij ik het verkeerd begrepen had)
Nou vertelde Robert dat de stationair sproeier juist kleiner moest zijn. Op de sproeier zelf staat "50".
Wat zit er normaal in? Of zouden jullie dan aanraden die stationair sproeier niet te veranderen? Of juist wel? Wat zijn de voordelen van dit?
Ik begrijp dat een grotere sproeier (135) meer benzine kan doorlaten maar stationair is dat toch helemaal niet nodig?
[GTT] (stationair) Sproeier vervangen
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik dacht 125 maar weet het niet zeker. Op deze staat 125 en die zou dan zijn opgeboord tot 135 volgens Improve.Roy (Signaalkabel) schreef:Originele sproeier is toch 120?
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ok wist ik niet. Maar nu nog een antwoord op de vraag over de stationair sproeier?
Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
MMzzz stationair zegt het toch al??
ik zou het verder niet weten, maar ik zou hem lekker zo laten....
ik zou het verder niet weten, maar ik zou hem lekker zo laten....
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Nee nooit meer....Roy (Signaalkabel) schreef:Nee daar heb ik geen verstand van.
Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
Maar Tijn adviseerde dus Veban Lelystad te bellen. Die willen wel graag klanten....
Maar voor mij kan de Veban lekker oprotten. Een keertje wat vergeten ok. Maar drie keer wat bewust niet doen.... Want ze zeiden inderdaad we zouden nog bellen. En oh ja is jouw nummer niet .....
Dus laat ze maar lekker dood vallen. Kut service mogen ze lekker blijven leveren aan anderen....
Breng ik toch m'n salaris ergens anders naar toe...
Drive it like you stole it
De stationairsproeier zit in de buurt waar je benzineleiding binnenkomt. Tis een grote dikke schroef met gaatjes aan de zijkant. en 1 in het puntje.
Standaard is deze 45, heb ik nog gecheckt bij de carb die Roy nu heeft. (en staat ook ergens op het forum)
Maar ik snap niet waarom je die nou moet vervangen, stationair loopt je motor toch bijna hetzelfde als standaard? En je hebt nog een CO-schroef om het bij te stellen.
Volgens mij is het gewoon een verkoopactie die nergens op slaat.
Trouwens Hotshot reed ook met een 135-50 combinatie, alleen is die van de aardbodem verdwenen? (vaag!)
Standaard is deze 45, heb ik nog gecheckt bij de carb die Roy nu heeft. (en staat ook ergens op het forum)
Maar ik snap niet waarom je die nou moet vervangen, stationair loopt je motor toch bijna hetzelfde als standaard? En je hebt nog een CO-schroef om het bij te stellen.
Volgens mij is het gewoon een verkoopactie die nergens op slaat.
Trouwens Hotshot reed ook met een 135-50 combinatie, alleen is die van de aardbodem verdwenen? (vaag!)
De ene Veban heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met de andere hoor.... om duistere reden delen ze aleen de naam, maar het is dus niet zo dat je je salaris dan alsnog naar dezelfde firma brengtRickGT TURBO schreef:Nee nooit meer....Roy (Signaalkabel) schreef:Nee daar heb ik geen verstand van.
Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
Maar Tijn adviseerde dus Veban Lelystad te bellen. Die willen wel graag klanten....
Maar voor mij kan de Veban lekker oprotten. Een keertje wat vergeten ok. Maar drie keer wat bewust niet doen.... Want ze zeiden inderdaad we zouden nog bellen. En oh ja is jouw nummer niet .....
Dus laat ze maar lekker dood vallen. k#t service mogen ze lekker blijven leveren aan anderen....
Breng ik toch m'n salaris ergens anders naar toe...
there is no spoon.
stationair sproeier moet je eigenlijk niet veranderen. Want je venturi veranderd niet. Dus je stationair sproeier kan eigenlijk gewoon hetzelfde blijven. Denk dat je zelfs probs kan krijgen als je teveel met de stationair sproeier gaat kloten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Das wel handig om te weten. Dus dat moet ik nog maar eens overwegenTijn schreef:De ene Veban heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met de andere hoor.... om duistere reden delen ze aleen de naam, maar het is dus niet zo dat je je salaris dan alsnog naar dezelfde firma brengtRickGT TURBO schreef:Nee nooit meer....Roy (Signaalkabel) schreef:Nee daar heb ik geen verstand van.
Heb je ooit nog wat van Veban gehoord? Over die sproeierset?
Maar Tijn adviseerde dus Veban Lelystad te bellen. Die willen wel graag klanten....
Maar voor mij kan de Veban lekker oprotten. Een keertje wat vergeten ok. Maar drie keer wat bewust niet doen.... Want ze zeiden inderdaad we zouden nog bellen. En oh ja is jouw nummer niet .....
Dus laat ze maar lekker dood vallen. k#t service mogen ze lekker blijven leveren aan anderen....
Breng ik toch m'n salaris ergens anders naar toe...

Thanks.
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Daar zal ik dan maar afblijven.Michel S. schreef:stationair sproeier moet je eigenlijk niet veranderen. Want je venturi veranderd niet. Dus je stationair sproeier kan eigenlijk gewoon hetzelfde blijven. Denk dat je zelfs probs kan krijgen als je teveel met de stationair sproeier gaat kloten.

Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Hotshot (Frank) is momenteel druk bezig met zijn Porsche 944 turbo....Steven(ventieldopje) schreef:De stationairsproeier zit in de buurt waar je benzineleiding binnenkomt. Tis een grote dikke schroef met gaatjes aan de zijkant. en 1 in het puntje.
Standaard is deze 45, heb ik nog gecheckt bij de carb die Roy nu heeft. (en staat ook ergens op het forum)
Maar ik snap niet waarom je die nou moet vervangen, stationair loopt je motor toch bijna hetzelfde als standaard? En je hebt nog een CO-schroef om het bij te stellen.
Volgens mij is het gewoon een verkoopactie die nergens op slaat.
Trouwens Hotshot reed ook met een 135-50 combinatie, alleen is die van de aardbodem verdwenen? (vaag!)
Ook niet verkeerd

Drive it like you stole it
Oew, vette wagen zo'n 944 Turbo. Staat ook op mijn lijstje. Nou zeg maar lijst ondertussen, komen regelmatig droomauto's bij 

Men zegt altijd dat je bij een druk boven de 1.1 bar een 135 hoofdsproeier en een 50 stationairsproeier moet monteren. Ik heb zelf nu een 135 hoofdsproeier. Daar loopt hij inderdaad een stuk beter op. Deze heb ik gewoon bij BCCP gehaald. Was in voorraad en kostte me 10 euro.
Wat betreft de sproeierbezetting zit er verschil tussen de 5 fase 1 en 2 en de 11 turbo. De 11 turbo heeft bijvoorbeeld een 46 stationairsproeier. De hoofdsproeier is echter maar 117.5 terwijl een 5 GT fase 1 geloof ik een 120 heeft en de fase 2 een 125.
Wat betreft de sproeierbezetting zit er verschil tussen de 5 fase 1 en 2 en de 11 turbo. De 11 turbo heeft bijvoorbeeld een 46 stationairsproeier. De hoofdsproeier is echter maar 117.5 terwijl een 5 GT fase 1 geloof ik een 120 heeft en de fase 2 een 125.
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Ik denk dat dan de overgang van de stationair naar de lopende spoeier vloeiender loopt en dat hij niet snel 'smoort' in die grote hoeveelheid benzine die hij bij een 'normaal' lopende motor krijgt..
'tis maar een hersenspinsel..
'tis maar een hersenspinsel..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Nou zover ik weet is stationair alleen stationair, dus zodra je gas geeft gaat je gasklep al open en dus je venturi dus ga je je hoofdsproeier al gebruiken.
Dus hij houd em alleen draaiende, zodra jij gasgeeft wordt ie direct overgenomen.
Van de simpele 2-takt caberateurtjes maakte die luchtschroef bij half of volgas ook nix uit qua mengselsamenstelling.
Dus hij houd em alleen draaiende, zodra jij gasgeeft wordt ie direct overgenomen.
Van de simpele 2-takt caberateurtjes maakte die luchtschroef bij half of volgas ook nix uit qua mengselsamenstelling.