[GTT] Intercooler (dubbelle capaciteit of niet?)
-
- Contacteer:
Wat vinden jullie? Ik wil een intercooler gaan kopen. Ik heb er twee uit elkaar geploft nu. Dus wil een sterkere die helemaal free is.
Wat hebben jullie voor intercoolers? Ik bedoel dus als je een niet standaard intercooler hebt.
Ik heb Tijn z'n intercooler gezien (online) en die kost 7 pond meer dan die van BBperformance. Wat zijn nou de wezenlijke verschillen?
Verder verkoopt K-tec een intercooler (voor veel meer centjes) die een dubbelle capaciteit heeft (en ze verkopen ook eentje die je onder de radiateur moet hangen, maar die is echt onbetaalbaar).
Is dat het nou waard?
En in het achterhoofd houdend dat ik ook nog een Aqua mist systeem krijg er op.
Zouden jullie aanraden gewoon de bbperformancetuning intercooler te kopen of die Tijn ook heeft?
Overigens welke heb jij Roy?
Wat hebben jullie voor intercoolers? Ik bedoel dus als je een niet standaard intercooler hebt.
Ik heb Tijn z'n intercooler gezien (online) en die kost 7 pond meer dan die van BBperformance. Wat zijn nou de wezenlijke verschillen?
Verder verkoopt K-tec een intercooler (voor veel meer centjes) die een dubbelle capaciteit heeft (en ze verkopen ook eentje die je onder de radiateur moet hangen, maar die is echt onbetaalbaar).
Is dat het nou waard?
En in het achterhoofd houdend dat ik ook nog een Aqua mist systeem krijg er op.
Zouden jullie aanraden gewoon de bbperformancetuning intercooler te kopen of die Tijn ook heeft?
Overigens welke heb jij Roy?
Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
GTTuning... 
of
BBTuning...
of
Improve-Tuning...

of
BBTuning...

of
Improve-Tuning...

Ja, de mijne is duurder in ponden, totdat je de BTW en de verzendkosten gaat verrekenen ... daarna ben ik goedkoper uit. 
Hij is iets groter dan standaard trouwens hoor... ribben zijn voornamenlijk hoger en de ruimte wordt efficienter gebruikt dn bij de standaard intercooler.

Hij is iets groter dan standaard trouwens hoor... ribben zijn voornamenlijk hoger en de ruimte wordt efficienter gebruikt dn bij de standaard intercooler.
there is no spoon.
-
duh.... ben bang dat het daar niet bij blijft met de manier waarop jij je bakkie opvoert...RickGT TURBO schreef:Wat vinden jullie? Ik wil een intercooler gaan kopen. Ik heb er twee uit elkaar geploft nu. Dus wil een sterkere die helemaal free is.

zitten er bij jou binnenin de luchtkanalen ook nog van die zigzag lamellen?Tijn schreef:Ja, de mijne is duurder in ponden, totdat je de BTW en de verzendkosten gaat verrekenen ... daarna ben ik goedkoper uit.
rev it like a rental
-
- Contacteer:
Ja, mooi is dat heh.....Stefijn (ZakRaket) schreef:duh.... ben bang dat het daar niet bij blijft met de manier waarop jij je bakkie opvoert...RickGT TURBO schreef:Wat vinden jullie? Ik wil een intercooler gaan kopen. Ik heb er twee uit elkaar geploft nu. Dus wil een sterkere die helemaal free is.
Daar moet ik overigens nog een poste over maken... het freakynesh....
-
het wat?RickGT TURBO schreef:het freakynesh....
Overigens, een intercooler met meer capaciteit is altijd beter voor je vermogen (net als het freeflowen of op andere manier koelen van je inlaatlucht, maar ja, het kost natuurlijk nogal wat geld zon ding.
Als je met hogere druk wil gaan rijden (1,1 en meer) dan moet je wel bijna, want de standaardcooler kan die druk niet aan, zoals je wel gemerkt hebt.
-
- Contacteer:
Maar hoe groter de intercooler hoe groter het turbo gat....Stefijn (ZakRaket) schreef:het wat?RickGT TURBO schreef:het freakynesh....
Overigens, een intercooler met meer capaciteit is altijd beter voor je vermogen (net als het freeflowen of op andere manier koelen van je inlaatlucht, maar ja, het kost natuurlijk nogal wat geld zon ding.
Als je met hogere druk wil gaan rijden (1,1 en meer) dan moet je wel bijna, want de standaardcooler kan die druk niet aan, zoals je wel gemerkt hebt.
-
Mwoa, in principe wel, maar het is niet direct zo dat bij een 2x zo grote intercooler ook een 2x zo groot turbogat is. Er is meer inhoud in je systeem dan alleen de intercooler (buizen, slangen etc)
Daarbij zijn die intercoolers vaak slechts 30%-50% groter, en heb je altijd nog zoiets als EFFICIENTERE intercoolers, m.a.w. dezelfde inhoud maar betere koeling. Als je betere koeling combineert met 10-20% meer inhoudt dan merk je daar denk ik niks van.
Daarbij: turbogat roeleert!
Daarbij zijn die intercoolers vaak slechts 30%-50% groter, en heb je altijd nog zoiets als EFFICIENTERE intercoolers, m.a.w. dezelfde inhoud maar betere koeling. Als je betere koeling combineert met 10-20% meer inhoudt dan merk je daar denk ik niks van.
Daarbij: turbogat roeleert!

dat hoor ik wel eens vaker. daar heb ik eens wat aan gerekend. hoeveel liters per seconde lucht gaat er door een motor op het moment dat je 'turbogat' hebt en hoeveel liters groter is een veel groter inlaat systeem.RickGT TURBO schreef:Maar hoe groter de intercooler hoe groter het turbo gat....
Dan kom je uit op plm 0.1 sec langere 'vultijd', dat merk je nooit.
Die berekening mag je eigenlijk niet zo maken, tis meer een afschatting.
De voordelen van een mooie grote, goed aangestroomde intercooler zijn veel groter.
ik zou toch voor een grotere intercooler gaan van gttuning of een dergelijk bedrijf.
ikzelf heb er een van gttuning en ben er zeer tevreden over.
van dat grotere turbogat merk je niets.
het ziet er mooier uit en het belangrijkste opblazen doe je hem niet (snel)
ikzelf heb er een van gttuning en ben er zeer tevreden over.

van dat grotere turbogat merk je niets.
het ziet er mooier uit en het belangrijkste opblazen doe je hem niet (snel)

-
- Contacteer:
Thanks, daar had ik nog niet zo bij stil gestaan.
Ik heb nog een verschil gevonden tussen die twee intercoolers.
Die Tijn heeft heeft /-o-o-\ bovenkant en die andere heeft /-o-o\
[img]http://home.planet.nl/~lind0062/project/project2.jpg[/img]
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... /img24.jpg[/img]
Zou dat qua air flow uitmaken? Of is dat ook minimaal?
Laatst gewijzigd door RickGT TURBO op di 25 jun 2002 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
laten we zeggen dat de gaten daar veeeel groter zijn dan het gat van je carb.RickGT TURBO schreef: Zou dat qua air flow uitmaken? Of is dat ook minimaal?
En in een interkoeler moet de flow een beetje turbulent zijn, zijn maar wat verstoord, want dat verbeterd het kontact met de wand. Vandaar ook menno's vraag of er zigzagprofielen (he bah- flow verstoring!) in de koeler zit.
Te mooie geflowde, met mooie laminaire stroming erin, interkoelers doen het wat slechter.

Laatst gewijzigd door robert op di 25 jun 2002 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
RickGT TURBO schreef:Thanks, daar had ik nog niet zo bij stil gestaan.
Ik zou van die 2 gewoon de goedkoopste nemen
deze is van gttuning, ik vind hem persoonlijk wel mooier afgemaakt. 
[img]http://www.gttuning.com/images/int_cool_pol.jpg[/img]

[img]http://www.gttuning.com/images/int_cool_pol.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Was hij makelijk te monteren. Ik bedoel.. paste hij gewoon op de plaats van het orgineel of moet je dingen verplaatsen?Roy (Signaalkabel) schreef:Ik heb de mijne bij Biesheuvel gekocht. Hij is van Forge en heeft dubbele capaciteitRickGT TURBO schreef:
Overigens welke heb jij Roy?![]()
Hij is breder en dikker dan standaard
Bovendien is die van GT Tuning veel goedkoper dan die van Forge! Dat is anders ook nooit
Aangenomen dat het verschil niet heel groot is natuurlijk...
Forge dubbele grootte bij Improve: 1600 piek (708) ex. verzendkosten
GT Tuning 'double capacity alloy': 299 pond (490) + VAT (19%?)-> 580 ex. verzendkosten
Dan zullen de verzandkosten vanuit Engeland natuurlijk iets hoger zijn, maar dan nog is hij veel goedkoper.
Forge dubbele grootte bij Improve: 1600 piek (708) ex. verzendkosten
GT Tuning 'double capacity alloy': 299 pond (490) + VAT (19%?)-> 580 ex. verzendkosten
Dan zullen de verzandkosten vanuit Engeland natuurlijk iets hoger zijn, maar dan nog is hij veel goedkoper.
Ik denk dat het 5 minuten werk was.
1. die rubberen band loshalen
2. slangen loshalen
3. zwarte luchtinlaat weghalen
4. oude eruit halen
5. nieuwe erin zetten
6. alles weer vastzetten
Zelfs ik kan het dus moet het jou ook wel lukken

1. die rubberen band loshalen
2. slangen loshalen
3. zwarte luchtinlaat weghalen
4. oude eruit halen
5. nieuwe erin zetten
6. alles weer vastzetten
Zelfs ik kan het dus moet het jou ook wel lukken

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
sorry,, maar dat weet je toch wel rick?? 
ik kan het ook..

en zelfs roy zegt dat hij het kan..
nou
heheh dan moet je het toch wel weten.
(
roy)

ik kan het ook..

nou

(
Matijs schreef:verzandkosten

Wat is het toch heerlijk als je om jezelf kan lachen

-
- Contacteer:
Tering wat hebben ze gerookt daar bij Biesheuvel...
[img]http://nl.magnashop.com/rally2000/image ... NT100A.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo single uprated core Prijs € 420,00
[img]http://nl.magnashop.com/rally2000/image ... INT100.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo twin core Prijs € 460,00
Das een heel stuk duurder dan ze uit Engeland te laten overkomen.....
[img]http://nl.magnashop.com/rally2000/image ... NT100A.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo single uprated core Prijs € 420,00
[img]http://nl.magnashop.com/rally2000/image ... INT100.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo twin core Prijs € 460,00
Das een heel stuk duurder dan ze uit Engeland te laten overkomen.....
dat zeg ik 

-
- Contacteer:
Dat wel. Maar als hij echt zo veel groter in de breedte was dan moet mischien je radiator opschuiven een beetje etc etc... Maar het is dus niet zo...Maik (WOOFER) schreef:sorry,, maar dat weet je toch wel rick??
ik kan het ook..![]()
nou![]()
heheh dan moet je het toch wel weten.
(roy)
-
- Über-Spammer
nope.. dat is niet zo Rick 

zelfs nog een hoop ruimte over, we zitten er nu aan te denken om er een radiateur in te zetten van een r5 diesel die is een stukje groter. 
moet er alleen een kleinere v-snaar op bij de dynamo maar in principe moet het kunnen.

moet er alleen een kleinere v-snaar op bij de dynamo maar in principe moet het kunnen.

Dan de radiateur van een GTD? Of heeft die geen intercooler. (zal wel niet).mathijs schreef:zelfs nog een hoop ruimte over, we zitten er nu aan te denken om er een radiateur in te zetten van een r5 diesel die is een stukje groter.
Ik ziet hier ook aan te denken, maar zal wel redelijk prijzig zijn, vooral die oliekoeler met thermosstaat en dan je radiateur, zit je al gauw op 200+ pleuro.
In spanje hebben ze extra dikke radiatoren erin zitten, das ook wel intressant omdat die gewoon origineel zijn en direct passen.
Mathijs, wat is jouw 'setup' eigenlijk?
-
- Über-Spammer
jah.. want het is vooral handig dat hij toch niet te koud word maar ook weer niet te warm 
(oliekoeler effect (mathijs
))

(oliekoeler effect (mathijs