Elektrische ramen probleem 19 16V

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mark -19- 16v

Ik weet dat er al zat toppics zijn over elektrische ramen.

maar ik kan nergens mijn oplossing vinden

het probleem luidt als vlogt: De motor van de passagiers kant van het raam wil niet meer werken ik heb voor deze inclusief hele mechanisme een ander gehaald ne wat gekloot deze erin gezet maar ook niet werken.

voordat ik hier aan ben begonnen heb ik eerst de spanning gecontroleerd bij de stekker die op je raammotor aangesloten word. Deze spanning is bij omhoog +12V en bij -12V naar beneden. dit heb ik tenopzichte van de 2 draden gemeten als ik via de ene draad en de massa meet meet ik dus gewoon 12v logisch

dus ik dacht motor defect ps heb wel ff de contacten schoongemaakt van de aansluiting maar dat mocht niks helpen.

Nu weet ik echt niet meer wat ik kan doen om hem te laten werken.

hij doet het wel als ik met 2 draden recht streeks vanaf de accu naar het motortje toe ga. :(

so please can somebody help me
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
mark -19- 16v

niemand? die een oplossing heeft
Robke
Car: Lexus IS250

Dan moet je eventjes de schakelaar open maken en allen contactjes die erin zitten schoonmaken.
mark -19- 16v

hoi hoi

ik weet wat het problem was

ten eerste je meet wel spanning aan de stekker die aan je motortje bevestigd moet worden maar dan blijkt het niet te werken ook niet na 3 raam motors te hebben getest wat doen in zón geval

men neme een 12V auto lamp daar ff 2 draden aan bevestigen en dan je schakelaar omzetten en wat merkte ik op juist geen licht zelfs geen klein gloei draadje dat wilde gloeien.

dus wel spanning geen vermogen geen vermogen is geen amperage.

2de kijk op je schakelaar welke 2 draden naar je motortje toe gaan (19 16V bruin en wit) en monteer of steek ff die draden in die rode connector en jahoor bij mij branden hij dus wel als ik omhoog drukte en naar beneden en in rust dus niet.

probleem ligt tussen schakelaar en stekker enige als ik leek zijnde kan bedenken dat er nog een relais tussen kan zitten waar dus evt wat verkeerd kan zijn
ik heb alle relais er ff uitgehad 1 voor 1 en ff de pootjes gescheurd en hup er was weer vermogen

en me raam werkt weer

misschien dat iemand wat aan deze info heeft en anders mag het toppic gedeleted worden

ik ben blij dat het weer werkt
Bart V

Vreemd, echt HEEL vreemd dit mark, want je ramen lopen niet via een relais, maar worden rechtstreeks vanaf de zekeringskast via de schakelaar geschakeld, vandaar die anderhalf kwadraat draden vanaf je schakelaars, daar loop aardig wat stroom doorheen.
Plaats reactie