Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Anonymous

Ah joh, dit is maar een plastic doos. Je hebt niet eens gereedschap nodig om dat ding er uit te halen. En als 'ie stuk gaat, dan moet dit wel 1 van de goedkopere dingen zijn om weer opnieuw aan te schaffen...
Ik vond het 'vervelender' om andere speakers in te bouwen, op de 2e dag dat ik hem had :cool: !

Maarruh, zijn er nog mensen die denken dat het zin heeft om er gaten in te maken? Ik zou de (nu losse) deksel kunnen uitzagen en er een stuk acrylaat/plexiglas in kunnen leggen...
Nick (germanstyle)

Wat raar ... bij mij hielp het dus echt wel qua geluid. Zal we lbij elke motor anders zijn.
Anonymous

Wel, Nick, er zitten dus ook nog geen gaten in. Ik heb eigenlijk alleen geprobeerd om er een 'pijp' van de maken door het zijkanaal af te stoppen.

Ik denk dat die gaten er nog wel in komen,dit weekend of zo!
clio_rally
Contacteer:

Hoi Edo,

Ik begrijp het verhaal met de doeken nog niet helemaal, maar dat zal wel. Zoals ik al zei ben ik niet bekend met deze resonantie boxen. Ik vermoed echter dat ze inderdaad enkel wat geluid dempen. Lijkt me een enorm omslachtig apparaat, dat een behoorlijke aanslag op je luchttoevoer doet. Als ik jouw was zou ik er lekker een pijp naar voren op knallen. Je hoeft daar geen alu voor te nemen. Is het stuk waar hij op aansluit, dat ovale, van plastic? Zo ja, dan zou ik proberen het rond te maken met wat verwarmen. Meestal is een fohn genoeg, serieus, dan kun je het daarna met wat soepel wrijven in een andere vormpje krijgen. En daarop dan een leuk stukje pijp (mij part neem je regenpijp, geen grapje, op de cone filter in de rally clio hebben we een zwartgespoten stukje regenpijp gebruikt. Ja, wat wil je, je hebt ff niks bij de hand en het blijkt exact te passen...) naar voren. Maar ja, mijn 2 pleurocent....

Gijs
Anonymous

On 2002-04-19 00:07, clio_rally wrote:
enkel wat geluid dempen. Lijkt me een enorm omslachtig apparaat, dat een behoorlijke aanslag op je luchttoevoer doet. Als ik jouw
(note: dit is de derde keer dat ik het voor elkaar kreeg mijn windowtje in opera af te sluiten, terwijl ik zat te replyen! Damn! dus ik ben iets korter van stof...)

Ik denk niet dat de luchtdoorvoer wordt gehinderd. Het is geen doolhof van gangen. Alleen rechtdoor, met toevallig een zijtak naar het doodlopende holle deel.

Ben er nu achter dat ik toch wel meer geluid had. Maar meer een dreun. Niet de 'trompet' die ik zocht. En ik dacht trekkracht kwijt te zijn tussen 3500 en 5000 rpm. Niet bepaald wat ik wil!

Dus heb ik alles weer ongedaan gemaakt: doeken en ducktape eruit en weer dicht met 10 sec lijm. Had ook nog even getest met het deksel geheel open, maar dat was zeker niet beter.

De alu- of regenpijp ga ik voorlopig niet aan beginnen. Ik denk dat het geluid wat ik zoek gewoon niet in deze K4M reno-motor zit. Alleen een aso-dreun :wink: Had ik dan toch weer een Honda moeten kopen?! :wink:

Anyway, misschien dat ik het stoffen pijpje nog aanpas zodat 'ie beter uitkomt bij de gril, voor meer frisse lucht, maar that's it.

Bedankt voor alle suggesties, allemaal. Ik ben benieuwd of er iemand in de toekomst zijn Clio II-2 met 1.6 van een echt open luchtfilter gaat voorzien. Die wil ik dan wel eens horen!
Turbo-Peer

Ik gebruik maar even dit oude topic, want het gaat in principe over hetzelfde.
Ik heb een R5 GTT en wil meer sound, liefst niet met openluchtfilter, maar met behoud van het originele luchtfilterhuis.
Ik heb de deksel al van de behuizing afgehaald (aangezien ik vandaag toch de slang van het luchtfilterhuis naar de turbo moest vervangen)...maar daardoor kreeg ik nie echt meer/harder geluid.
Waar moeten die gaten in de behuizing dan komen als ik meer "sound" wil. Of moet ik toch echt een openluchtfilter kopen voor meer sound.
Een maat van me (monteur) kende toch echt iemand die gaten in z'n behuizing had gemaakt en daar kwam een takkeherrie vanaf :D ...Dat wil ik dus ook...
Iemand suggesties???
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
robert

ja ik heb 1 suggestie voor je:

sportdempertje met absoptiedemper.

De rest vind ik zielig.
kees kloost.
Turbo-Peer

Kheb momenteel een Sebring eind- en middendemper.
Middendemper vervangen door een stuk pijp misschien...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Turbo-Peer schreef:Kheb momenteel een Sebring eind- en middendemper.
Middendemper vervangen door een stuk pijp misschien...

jep gewoon demperloose midden pijp nemen.. :D

Dat klinkt al een stukkie beter :)
Plaats reactie