On 2002-04-19 00:07, clio_rally wrote:
enkel wat geluid dempen. Lijkt me een enorm omslachtig apparaat, dat een behoorlijke aanslag op je luchttoevoer doet. Als ik jouw
(note: dit is de derde keer dat ik het voor elkaar kreeg mijn windowtje in opera af te sluiten, terwijl ik zat te replyen! Damn! dus ik ben iets korter van stof...)
Ik denk niet dat de luchtdoorvoer wordt gehinderd. Het is geen doolhof van gangen. Alleen rechtdoor, met toevallig een zijtak naar het doodlopende holle deel.
Ben er nu achter dat ik toch wel meer geluid had. Maar meer een dreun. Niet de 'trompet' die ik zocht. En ik dacht trekkracht kwijt te zijn tussen 3500 en 5000 rpm. Niet bepaald wat ik wil!
Dus heb ik alles weer ongedaan gemaakt: doeken en ducktape eruit en weer dicht met 10 sec lijm. Had ook nog even getest met het deksel geheel open, maar dat was zeker niet beter.
De alu- of regenpijp ga ik voorlopig niet aan beginnen. Ik denk dat het geluid wat ik zoek gewoon niet in deze K4M reno-motor zit. Alleen een aso-dreun

Had ik dan toch weer een Honda moeten kopen?!
Anyway, misschien dat ik het stoffen pijpje nog aanpas zodat 'ie beter uitkomt bij de gril, voor meer frisse lucht, maar that's it.
Bedankt voor alle suggesties, allemaal. Ik ben benieuwd of er iemand in de toekomst zijn Clio II-2 met 1.6 van een echt open luchtfilter gaat voorzien. Die wil ik dan wel eens horen!