Clio 1.8 RSI

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
superdave
Contacteer:

iemand?? :(
Anonymous

Waarom zou een 8klepper meermogelijkheden hebben om te tunen dan een 16v?? Denk eerder dat het andersom is.
Anonymous

bij die km stand is het wel fijn als er div. onderdelen al vervangen zijn: dynamo, startmotor, dempers, einddemper, kijk ook ff naar de olie naar rare kleurtjes(pijlstok)...wiellagers willen ook wel eens versleten zijn....beter als die Rsi ook nog eens dealeronderhouden is (maar ja, je kunt niet alles hebben) kijk ook goed naar roest etc.

interieur: versleten pookknop/stuur etc duidt vaak op sportief gedrag 8) ...stoelen die uitgezakt zijn zijn ook niet erg fijn... test alle electronische onderdelen uitvoerig...

zoiets..
slibbe
Contacteer:

Robert dB. schreef:Verzekering kijk alleen naar de nieuwwaarde, cilinderinhoud en gewicht van de auto. Maakt dus helemaal nix uit.
Tenzij er iets als GTT, M3, 911, 924, (bi)Turbo of zo in de naam van het model zit. Dan is het opeens heel anders.

Clio RSi, is voor mij De Clio na de Williams. Wolf in schaapskleren, dat spreekt mij wel aan. Geeft in tussenacceleratie de 16V klop. :)
Anonymous

Vind de RSI het net niet zeg maar...
turboman
Contacteer:

De RSi is een lekker wagen, brult best wel bij hogere toeren (>3000) en is best wel rap (ook al rijd ik er sinds de aankoop nog rustig mee :)
Heeft verhoudingsgewijs meer koppel dan de 16V/Williams, en met een beetje tuning wel op 130 pk te krijgen (0-100 in 8 seconden wel haalbaar dan)... maar vooral dat koppel is vrij indrukwekkend; langzaam bochtje in 3! pakt ie nog steeds goed op, terwijl menig andere auto dan hapert (maar 150 Nm is niet misselijk natuurlijk)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Bas RSI schreef: Trekt direct van onderuit goed weg, in tegenstelling tot een Clio 16V, die pas bij 4000rpm echt goed begint te trekken.

Ook als je een 8 klepper wil tunen, zal je er meer uit kunnen halen dan een 16 klepper.
Zeeuw schreef:Waarom zou een 8klepper meermogelijkheden hebben om te tunen dan een 16v?? Denk eerder dat het andersom is.
dit vraagt om een vergelijking tussen een clio rsi en een clio 16v:

effe bij http://www.autoweek.nl gekeken en dit is het resultaat:
MOTOR:
RSI
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4 (??????)
cilinderinhoud 1794cm3
boring x slag 82,7x83,5 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 81 kW (110 pk)/5500tpm
max. koppel 155 Nm/4250tpm
brandstofsysteem multipoint
turbo nee
katalysator geregeld

16V
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1764cm3
boring x slag 82,0x83,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 101 kW (137 pk)/6500tpm
max. koppel 158 Nm/4250tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

PRESTATIES:
RSI
massa leeg 953 kg
topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,9 s

16V
massa leeg 997 kg
topsnelheid 209 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,0 s

trek je conclusie. maar volgens mijn klopt die auto week ook niet helemaal (RSI 4 kleppen per cilinder ja ja)
Jasper16v

rsi heeft er 2
Anonymous

RSI heeft zijn max koppel bij hetzelfde toerental bereikbaar. Verder heeft de 16v dus 27 pk meer. Kan wel zo zijn dat de rsi een vlakkere koppelkromme heeft waardoor ie in de lage toeren wel wat meer koppel heeft. Neem gewoon een williams en je hebt beiden. IS en blijft de beste Clio ever. HEt scheelt ' maar' 200 CC, in praktijk is het een wereld van verschil. Heb een geprepareerd 16v blokje gehad waar veel aan gebeurd was en een williams met een andere chip, nog wat ongein maar de williams is en blijft gewoon veel sneller.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Jasper clio 16v schreef:rsi heeft er 2
autoweek zegt 4 maar ik heb al meer foutes in die database ondekt en naar autoweek gestuurt nog geen reactie terug gehad.
ik zal er ook nog wat willy gegevens langs doen:
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 82,7x93,0 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6100tpm
max. koppel 175 Nm/4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld

topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/u 7,8 s

massa leeg 982 kg
Jasper16v

als een rsi er 4 had, had ie wel hetzelfde aantal pk's als de 16v....
*Stephan_RSI*

Yr! schreef:bij die km stand is het wel fijn als er div. onderdelen al vervangen zijn: dynamo, startmotor, dempers, einddemper, kijk ook ff naar de olie naar rare kleurtjes(pijlstok)...wiellagers willen ook wel eens versleten zijn....beter als die Rsi ook nog eens dealeronderhouden is (maar ja, je kunt niet alles hebben) kijk ook goed naar roest etc.

interieur: versleten pookknop/stuur etc duidt vaak op sportief gedrag 8) ...stoelen die uitgezakt zijn zijn ook niet erg fijn... test alle electronische onderdelen uitvoerig...

zoiets..

Wat ook nog belangrijk is om niet te vergeten is te vragen of de distributie riem is vervangen. Ik weet niet of ze dat al doen bij een standaard aantal km maar het is wel fijn om te weten wanneer dat voor het laatst is gebeurd.
Succes met de Reno
Groetjes.
Bas Blue Sport

Zeeuw schreef:Waarom zou een 8klepper meermogelijkheden hebben om te tunen dan een 16v?? Denk eerder dat het andersom is.

Stel; je gaat een 8V en een 16V +/- 70pk meer vermogen geven, zal de 8V het langer vol houden dan de 16v. Een 16V blok gaat over het algemeen standaard al vaker stuk dan een 8V.
Anonymous

Dat heeft te maken met hoe een auto bereden wordt dan met kwaliteit/ betrouwbaarheid. Als het om puur tuning van motor gaat dan heeft de 16v veel meer mogelijkheden. Eventuele betrouwbaarheid is iets compleet anders.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

zeeuw was jij gister in DenHaag?
Anonymous

Nope, it wasn't me. Wieso?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Stond een mooie Clio RSi met ELia uitbouwkit...
echt heel netjes.. maar verder nog wel standaart..

oja.. hij had een kentenkenhouder met zeeuw erop.. vandaar dat ik dacht dat jij het was :)
turboman
Contacteer:

superdave schreef:
Bas RSI schreef:gewicht is +/- 950kg
nieuwwaarde +/- 33000 gulden

Een RSI staat bij de verzekering niet bekend als scheurijzer. Ik betaal nl. minder premie voor de RSI dan voor de GT Turbo die ik 2 jaar geleden nog had (scheelt 2 tientjes).
Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan de verzekering??
Volledig: Euro 1040 per jaar
Mr_Leo
Contacteer:

Persoonlijk vind ik de RSi wel een lekkere auto om mee op te schieten zonder dat je opvalt. Het mooie is dat dat veel mensen zich in het scheurijzer vergissen..... (leaserijder met een golfje t(rooie)di zijn even snel, maar versnellen iets langzamer... )

De verzekering van mijn RSi-tje kost mij ongeveer 45 euro per maand (Wa-plus). Wordt bij mij ook niet gezien als GTI oid.
Plaats reactie