ola!
Wie kijkt af en toe nog weleens TV? EN dan nog eens discovery?
Misschien een tip voor sommige onder ons, is doordeweeks om 2030.
Engelse man die klassiekers vanaf roestbak tot nieuw restaureert. Ik probeer het al een tijdje te volgen en vind het zeeeeer leerzaam als je geintreseerd bent in restauratie maar niet echt veel kennis hebt.
Weet iemand misschien of deze serie op de band te koop is?
a car is reborn
-
Is dat die gozer die o.a. een Cobra opgebouwd heeft?
-
Ik heb toen een paar afleveringen gezien dat ie die Cobra in mekaar bouwde. Nu zet ie een E-type in mekaar? Cool 

Is van beide series al de herhaling. Eerst 'a car is born' (bouwen cobra reproductie kitcar op basis van een Ford sierra + Chevy 5,7 l. V8), en dan 'a car is reborn' (restauratie 1964 Jaguar E-Type 4.2 roadster).
Het gaat af en toe een beetje vlug, maar leuk om naar te kijken. Heb 'born' al helemaal op video, ben nu 'reborn' aan het opnemen.
Het gaat af en toe een beetje vlug, maar leuk om naar te kijken. Heb 'born' al helemaal op video, ben nu 'reborn' aan het opnemen.
Ja, ze gaan erg hard ja..
Toch pakken ze de dingen goed aan daar, laten vooral de belangrijke kleine dingetjes zien, terwijl de grote dingen in sneltreinvaart worden doorlopen...
Niet slecht.
Gr, Peter
Ik mis het alleen steeds... hahaha
Toch pakken ze de dingen goed aan daar, laten vooral de belangrijke kleine dingetjes zien, terwijl de grote dingen in sneltreinvaart worden doorlopen...
Niet slecht.
Gr, Peter
Ik mis het alleen steeds... hahaha
Yep, kijk het ook.
Reborn had ik al gezien, nu aan het opnemen
Born heb ik net de laatste 9 delen op kunnen nemen (zal vast nog wel een keer herhaald worden).
Erg leuk programma, hoewel die wat mij betreft soms best wat verder op techniek mag ingaan.
Overigens wordt elke aflevering om 04:50 herhaald.
Reborn had ik al gezien, nu aan het opnemen

Born heb ik net de laatste 9 delen op kunnen nemen (zal vast nog wel een keer herhaald worden).
Erg leuk programma, hoewel die wat mij betreft soms best wat verder op techniek mag ingaan.
Overigens wordt elke aflevering om 04:50 herhaald.
Ik heb ze allebei gezien! Echt een superprogramma! Natuurlijk kan je in een paar weken tijd (elke dag 30 minuten zendtijd) niet alles goed laten zien, maar ik denk ook niet dat je er vanuit kan gaan dat dat haalbaar is. Het moet voor de doorsnee kijker wel een beetje interessant blijven.
Ik heb er overigens wel redelijk wat van opgestoken.
Ik heb er overigens wel redelijk wat van opgestoken.
Ik probeer het ook te volgen, zeker met die E-type waar die nu mee bezig is.
Waanzinnig zoals dat blok er gisteravond weer uitzag.
Moest wel ff slikken toen de carroserie gestraald was.
Wat een stukken waren daar ingezet zeg........
Helaas moet ik vanavond overslaan ( verjaardag )
Maar discovery kennende wordt dit toch wel weer herhaald.........
Waanzinnig zoals dat blok er gisteravond weer uitzag.
Moest wel ff slikken toen de carroserie gestraald was.
Wat een stukken waren daar ingezet zeg........
Helaas moet ik vanavond overslaan ( verjaardag )
Maar discovery kennende wordt dit toch wel weer herhaald.........
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
cool programma ja.
Ook die stukkies als die gast gaat rijden op en circuit met die schotse instructeur.( "A wee bit mor powr"
)
Erg cool
Ging die gast ook al een keertje in een e, of c(?)-type rijden geloof ik.
Vond het ook "leuk" om te zien dat het ook niet altijd maar goed gaat.
Toen er zo'n plakkie leer over het dash van die Cobra geplakt moest worden bijvoorbeeld....
Geeft het tenmisnte nog iets "menselijks"...
Want het gaat soms wel errrug snel!
Mis je een paar afleveringen......Zit die halve auto alweer in elkaar!
Rudo->> tja...moet je ook maar gewoon niet in P'end gaan wonen....
Want ik (Edam) heb het weer WEL!
mazzl.
Ook die stukkies als die gast gaat rijden op en circuit met die schotse instructeur.( "A wee bit mor powr"

Erg cool
Ging die gast ook al een keertje in een e, of c(?)-type rijden geloof ik.
Vond het ook "leuk" om te zien dat het ook niet altijd maar goed gaat.
Toen er zo'n plakkie leer over het dash van die Cobra geplakt moest worden bijvoorbeeld....

Geeft het tenmisnte nog iets "menselijks"...
Want het gaat soms wel errrug snel!
Mis je een paar afleveringen......Zit die halve auto alweer in elkaar!
Rudo->> tja...moet je ook maar gewoon niet in P'end gaan wonen....

Want ik (Edam) heb het weer WEL!

mazzl.
Voor je verder leest; Die wagens zijn supergaaf en die kerel die altijd die ouder bakken over het circuit laat razen: TOPPIE!!!
Maar:
Ik zal es effe iedereen uit de droom helpen:
Elke keer als mr presentator een auto opknapt, dan doet ie dat echt niet zelf!
Die vent draait per auto zo'n 20 boutjes aan en doet verder niet zelf..NIETS..! Die gast wist in de eerst serie niet eens wat een wateromp was en waarvoor hij diende..!
Elke keer als er even de camera niet bij is, wordt hem verteld wat wat is en wat ie moet doen en zeggen om het echt te laten lijken dat HIJ die car opkNAPT..! "ARE YOU READY? ROLL CAMERA, USE THE WRINCH..! ACTION.." En dan draait ie het boutje aan dat de echte monteur net aangewezen heeft..! Let maar es op..! Kijk maar es in de aftiteling hoeveel gasten er meehelpen aan de wagen.
Die vent is vet nep..alleen die auto's zijn superrrr cool..!!
Maar:
Ik zal es effe iedereen uit de droom helpen:
Die vent draait per auto zo'n 20 boutjes aan en doet verder niet zelf..NIETS..! Die gast wist in de eerst serie niet eens wat een wateromp was en waarvoor hij diende..!
Elke keer als er even de camera niet bij is, wordt hem verteld wat wat is en wat ie moet doen en zeggen om het echt te laten lijken dat HIJ die car opkNAPT..! "ARE YOU READY? ROLL CAMERA, USE THE WRINCH..! ACTION.." En dan draait ie het boutje aan dat de echte monteur net aangewezen heeft..! Let maar es op..! Kijk maar es in de aftiteling hoeveel gasten er meehelpen aan de wagen.
Renault, créateur de GTT !!!
-
- Contacteer:
Gelukkig zegt hij dat zelf ook niet de hele tijdGoose schreef:Ik zal es effe iedereen uit de droom helpen:

Niet meteen die vent afkraken. Het leuke van het programma is juist dat hij een complete leek is. Hij zegt echt heel vaak dat hij er idd geen reet vanaf weet, want hij heeft helemaal niks met auto's! Die kerel is namelijk dierenarts en werkt bij Discovery als presentator van dierendocu's enzo. Vind het zelf wel een leuk idee, om zo iemand een restauratie te laten doen...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Nee, dat het geen expert is is wel duidelijk. Maar da's juist wel grappig.
Laatst had ie een heel verhaal over die bougiekabels, moeilijke kabels, moeilijk materiaal, weerstand, blah, blah, blah. Hoe die dat wist; stond op de verpakking
:lol::lol:
Of met het lijmen van de bekleding, hij spuit lijm OVER de bekleding. "This looks likes it is going wrong, but no......" en dan vloekend het beeld uit lopen, herkenbaar??
Laatst had ie een heel verhaal over die bougiekabels, moeilijke kabels, moeilijk materiaal, weerstand, blah, blah, blah. Hoe die dat wist; stond op de verpakking

Of met het lijmen van de bekleding, hij spuit lijm OVER de bekleding. "This looks likes it is going wrong, but no......" en dan vloekend het beeld uit lopen, herkenbaar??
Wat wil je, de man is een dierenarts.
Maar never-the-less een leuke serie.
Kan iemand de aflveringen niet op een videoCDtje knallen, copieert wat makkelijker.
Maar never-the-less een leuke serie.
Kan iemand de aflveringen niet op een videoCDtje knallen, copieert wat makkelijker.
Ik heb ook wel intresse in die afleveringen op VCD-tje
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Misschien de videocam bij mij in de garage monteren. Dan krijg je ook a car has been reborn en updated 
Heb de deuren al eraf gehaald. DE kooi staat ernaast. Ruit is eruit. bijna alle leidingen zijn eruit. De zijschermen voren zijn eraf.
Dashboard moet er nog uit, de motor en bak. Pedalen, de beugels van de blus instalatie. De tank, achteras kofferklep en uitlaat systeem. Dan is die volgens mij zo kaal als die maar kan zijn. Dan ding schoonmaken. Verven van binnen. Zowel motor ruimte als binnenkant. En dan weer rustig opbouwen. RVS om mantelde leidingen erin. Waarschijnlijk ook zo een "race-tank" met swirl-pot(eerst nog meer info vergaren).
We zien wel. Ieder geval begint er schot in de zaak te komen. Want afbouwen vindt ik altijd depresief werk. Dan zie je niet hoe het wat wordt> Kom je alleen maar schrikbarende dingen tegen zoals bij mij b.v. de kabelboom
Heeft harry-knaak met de zijkniptang in lopen te wurgen.
Wat zeggen jullie. Zelf de kabelboom maken, of gewoon zoeken naar een orginele goede kabelboom?
Groetjes

Heb de deuren al eraf gehaald. DE kooi staat ernaast. Ruit is eruit. bijna alle leidingen zijn eruit. De zijschermen voren zijn eraf.
Dashboard moet er nog uit, de motor en bak. Pedalen, de beugels van de blus instalatie. De tank, achteras kofferklep en uitlaat systeem. Dan is die volgens mij zo kaal als die maar kan zijn. Dan ding schoonmaken. Verven van binnen. Zowel motor ruimte als binnenkant. En dan weer rustig opbouwen. RVS om mantelde leidingen erin. Waarschijnlijk ook zo een "race-tank" met swirl-pot(eerst nog meer info vergaren).
We zien wel. Ieder geval begint er schot in de zaak te komen. Want afbouwen vindt ik altijd depresief werk. Dan zie je niet hoe het wat wordt> Kom je alleen maar schrikbarende dingen tegen zoals bij mij b.v. de kabelboom

Heeft harry-knaak met de zijkniptang in lopen te wurgen.
Wat zeggen jullie. Zelf de kabelboom maken, of gewoon zoeken naar een orginele goede kabelboom?
Groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
-
- Contacteer:
Bij m'n ouders (ze wonen in Schotland) hebben ze een tv kanaal dat alleen maar hier over gaat.ed_pret schreef:ola!
Engelse man die klassiekers vanaf roestbak tot nieuw restaureert. Ik probeer het al een tijdje te volgen en vind het zeeeeer leerzaam als je geintreseerd bent in restauratie maar niet echt veel kennis hebt.
Ze doen alleen maar dit programma en andere soort gelijke... Is wel rete gaaf....
Drive it like you stole it
Zo'n kanaal wil ik ook!!!RickGT TURBO schreef:Bij m'n ouders (ze wonen in Schotland) hebben ze een tv kanaal dat alleen maar hier over gaat.ed_pret schreef:ola!
Ze doen alleen maar dit programma en andere soort gelijke... Is wel rete gaaf....
Owja en een huis met een driedubbele garage....

-
- Contacteer:
[img]http://www.footlocker.nl/files/DSCF0025.JPG[/img]Marinus16V schreef:Zo'n kanaal wil ik ook!!!RickGT TURBO schreef:Bij m'n ouders (ze wonen in Schotland) hebben ze een tv kanaal dat alleen maar hier over gaat.ed_pret schreef:ola!
Owja en een huis met een driedubbele garage....
Zoiets bedoel je...
Ik kan gebruik maken van m'n vaders garage nu hij in Schotland zit

Drive it like you stole it
mag ik ook meedoen???
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/1.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/07.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/05.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/02.jpg[/img]
Achteras is nu ook eronderuit
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/1.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/07.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/05.jpg[/img]
[img]http://212.120.120.12/banaan/dag3/02.jpg[/img]
Achteras is nu ook eronderuit