a car is reborn

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
ed_pret

ola!

Wie kijkt af en toe nog weleens TV? EN dan nog eens discovery?

Misschien een tip voor sommige onder ons, is doordeweeks om 2030.

Engelse man die klassiekers vanaf roestbak tot nieuw restaureert. Ik probeer het al een tijdje te volgen en vind het zeeeeer leerzaam als je geintreseerd bent in restauratie maar niet echt veel kennis hebt.

Weet iemand misschien of deze serie op de band te koop is?
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Is dat die gozer die o.a. een Cobra opgebouwd heeft?
ed_pret

yuppez

nu issie bezig met een jaguar etype, vandaag ging het motorblok uit elkaar en weer in elkaar
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Ik heb toen een paar afleveringen gezien dat ie die Cobra in mekaar bouwde. Nu zet ie een E-type in mekaar? Cool 8)
Matijs
Contacteer:

Is van beide series al de herhaling. Eerst 'a car is born' (bouwen cobra reproductie kitcar op basis van een Ford sierra + Chevy 5,7 l. V8), en dan 'a car is reborn' (restauratie 1964 Jaguar E-Type 4.2 roadster).
Het gaat af en toe een beetje vlug, maar leuk om naar te kijken. Heb 'born' al helemaal op video, ben nu 'reborn' aan het opnemen.
Anonymous

Ja, ze gaan erg hard ja..
Toch pakken ze de dingen goed aan daar, laten vooral de belangrijke kleine dingetjes zien, terwijl de grote dingen in sneltreinvaart worden doorlopen...

Niet slecht.

Gr, Peter

Ik mis het alleen steeds... hahaha
Jasper16v

hoor hier zoveel over, maar heb het nog steeds niet gezien :(

toch maar een x in me agenda zette :)
Goof

Yep, kijk het ook.
Reborn had ik al gezien, nu aan het opnemen :)
Born heb ik net de laatste 9 delen op kunnen nemen (zal vast nog wel een keer herhaald worden).

Erg leuk programma, hoewel die wat mij betreft soms best wat verder op techniek mag ingaan.

Overigens wordt elke aflevering om 04:50 herhaald.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb ze allebei gezien! Echt een superprogramma! Natuurlijk kan je in een paar weken tijd (elke dag 30 minuten zendtijd) niet alles goed laten zien, maar ik denk ook niet dat je er vanuit kan gaan dat dat haalbaar is. Het moet voor de doorsnee kijker wel een beetje interessant blijven.

Ik heb er overigens wel redelijk wat van opgestoken.
Eric H
Contacteer:

Ik probeer het ook te volgen, zeker met die E-type waar die nu mee bezig is.

Waanzinnig zoals dat blok er gisteravond weer uitzag.

Moest wel ff slikken toen de carroserie gestraald was.
Wat een stukken waren daar ingezet zeg........

Helaas moet ik vanavond overslaan ( verjaardag )

Maar discovery kennende wordt dit toch wel weer herhaald.........
Rudo

Shit, wij hebben hier geen Discovery! :(
spir@l
Contacteer:

cool programma ja.

Ook die stukkies als die gast gaat rijden op en circuit met die schotse instructeur.( "A wee bit mor powr" :lol: )
Erg cool
Ging die gast ook al een keertje in een e, of c(?)-type rijden geloof ik.

Vond het ook "leuk" om te zien dat het ook niet altijd maar goed gaat.
Toen er zo'n plakkie leer over het dash van die Cobra geplakt moest worden bijvoorbeeld.... :p
Geeft het tenmisnte nog iets "menselijks"...
Want het gaat soms wel errrug snel!
Mis je een paar afleveringen......Zit die halve auto alweer in elkaar!

Rudo->> tja...moet je ook maar gewoon niet in P'end gaan wonen.... :lol: ;)
Want ik (Edam) heb het weer WEL! :D

mazzl.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ja dat kijk ik ook altijd dat is een super hefig programma
Gijs V.

Voor je verder leest; Die wagens zijn supergaaf en die kerel die altijd die ouder bakken over het circuit laat razen: TOPPIE!!!
Maar:
Ik zal es effe iedereen uit de droom helpen:

Elke keer als mr presentator een auto opknapt, dan doet ie dat echt niet zelf!

Die vent draait per auto zo'n 20 boutjes aan en doet verder niet zelf..NIETS..! Die gast wist in de eerst serie niet eens wat een wateromp was en waarvoor hij diende..!
Elke keer als er even de camera niet bij is, wordt hem verteld wat wat is en wat ie moet doen en zeggen om het echt te laten lijken dat HIJ die car opkNAPT..! "ARE YOU READY? ROLL CAMERA, USE THE WRINCH..! ACTION.." En dan draait ie het boutje aan dat de echte monteur net aangewezen heeft..! Let maar es op..! Kijk maar es in de aftiteling hoeveel gasten er meehelpen aan de wagen.

Die vent is vet nep..alleen die auto's zijn superrrr cool..!!
Renault, créateur de GTT !!!
Tom
Moderator
Car: MB

zo'n eigen huis en tuin effect :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio_rally
Contacteer:

Goose schreef:Ik zal es effe iedereen uit de droom helpen:

Elke keer als mr presentator een auto opknapt, dan doet ie dat echt niet zelf!

Die vent draait per auto zo'n 20 boutjes aan en doet verder niet zelf..NIETS..! Die gast wist in de eerst serie niet eens wat een wateromp was en waarvoor hij diende..!
Elke keer als er even de camera niet bij is, wordt hem verteld wat wat is en wat ie moet doen en zeggen om het echt te laten lijken dat HIJ die car opkNAPT..! "ARE YOU READY? ROLL CAMERA, USE THE WRINCH..! ACTION.." En dan draait ie het boutje aan dat de echte monteur net aangewezen heeft..! Let maar es op..! Kijk maar es in de aftiteling hoeveel gasten er meehelpen aan de wagen.

Die vent is vet nep..alleen die auto's zijn superrrr cool..!!
Gelukkig zegt hij dat zelf ook niet de hele tijd :p :p :p

Niet meteen die vent afkraken. Het leuke van het programma is juist dat hij een complete leek is. Hij zegt echt heel vaak dat hij er idd geen reet vanaf weet, want hij heeft helemaal niks met auto's! Die kerel is namelijk dierenarts en werkt bij Discovery als presentator van dierendocu's enzo. Vind het zelf wel een leuk idee, om zo iemand een restauratie te laten doen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Goof

Nee, dat het geen expert is is wel duidelijk. Maar da's juist wel grappig.
Laatst had ie een heel verhaal over die bougiekabels, moeilijke kabels, moeilijk materiaal, weerstand, blah, blah, blah. Hoe die dat wist; stond op de verpakking :lol::lol::lol:
Of met het lijmen van de bekleding, hij spuit lijm OVER de bekleding. "This looks likes it is going wrong, but no......" en dan vloekend het beeld uit lopen, herkenbaar??
Merijn.V
Contacteer:

Wat wil je, de man is een dierenarts.

Maar never-the-less een leuke serie.

Kan iemand de aflveringen niet op een videoCDtje knallen, copieert wat makkelijker.
Michel S.
Contacteer:

Ik heb ook wel intresse in die afleveringen op VCD-tje
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
mathijs

zeker een goed programma, ik ben het al een tijdje aan het volgen en je leert er een hoop van :)
Merijn
Über-Spammer

DivX anders? ;)
Michel S.
Contacteer:

Misschien de videocam bij mij in de garage monteren. Dan krijg je ook a car has been reborn en updated :p

Heb de deuren al eraf gehaald. DE kooi staat ernaast. Ruit is eruit. bijna alle leidingen zijn eruit. De zijschermen voren zijn eraf.

Dashboard moet er nog uit, de motor en bak. Pedalen, de beugels van de blus instalatie. De tank, achteras kofferklep en uitlaat systeem. Dan is die volgens mij zo kaal als die maar kan zijn. Dan ding schoonmaken. Verven van binnen. Zowel motor ruimte als binnenkant. En dan weer rustig opbouwen. RVS om mantelde leidingen erin. Waarschijnlijk ook zo een "race-tank" met swirl-pot(eerst nog meer info vergaren).

We zien wel. Ieder geval begint er schot in de zaak te komen. Want afbouwen vindt ik altijd depresief werk. Dan zie je niet hoe het wat wordt> Kom je alleen maar schrikbarende dingen tegen zoals bij mij b.v. de kabelboom :( :( :( :( :( :( :(

Heeft harry-knaak met de zijkniptang in lopen te wurgen.

Wat zeggen jullie. Zelf de kabelboom maken, of gewoon zoeken naar een orginele goede kabelboom?

Groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
RickGT TURBO
Contacteer:

ed_pret schreef:ola!

Engelse man die klassiekers vanaf roestbak tot nieuw restaureert. Ik probeer het al een tijdje te volgen en vind het zeeeeer leerzaam als je geintreseerd bent in restauratie maar niet echt veel kennis hebt.

Bij m'n ouders (ze wonen in Schotland) hebben ze een tv kanaal dat alleen maar hier over gaat.
Ze doen alleen maar dit programma en andere soort gelijke... Is wel rete gaaf....
Drive it like you stole it
Merijn.V
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:

Bij m'n ouders (ze wonen in Schotland) hebben ze een tv kanaal dat alleen maar hier over gaat.
Ze doen alleen maar dit programma en andere soort gelijke... Is wel rete gaaf....
Zo'n kanaal wil ik ook!!!

Owja en een huis met een driedubbele garage.... :D
RickGT TURBO
Contacteer:

Marinus16V schreef:
RickGT TURBO schreef:

Zo'n kanaal wil ik ook!!!

Owja en een huis met een driedubbele garage.... :D
[img]http://www.footlocker.nl/files/DSCF0025.JPG[/img]
Zoiets bedoel je...

Ik kan gebruik maken van m'n vaders garage nu hij in Schotland zit :) Echt wel handig.....
Drive it like you stole it
Gijs V.

Gaaf Rick, lekker sleutelen..! :p

Nja, die vent is een leek inderdaad, maar dat geeft niet zoveel, ik was een beetje afkrakerig over hem, klopt.. Maar wat zijn die auto's mooi he? :)
Renault, créateur de GTT !!!
Michel S.
Contacteer:

Plaats reactie