hitteschild GTT kopen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ik heb dus net Simonis gebeld en om een nieuw hitt schild te bestellen kost me dus 81 euro.

Echt niet te geloven....
Vooral omdat Chris me vertelde dat die dingen maar 15 euro ofzo waren...

Iemand een idee waar ik een nieuwe kan bestellen voor een redelijk prijs?
Drive it like you stole it
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

zo'n gekke prijs is dat toch niet? het is belangrijk genoeg materiaal....

je kan ook op de sloop een phase 1 schild (van metaal) kopen ofzo.... of bij bbperformancetuning een kevlar-look schild bestellen (henk gaat er binnenkort toch heen) kost je 61 pond geloof ik
there is no spoon.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

61 pond = 93,04 Euro :D


edit: voor het geval je het niet wist..
Grens wissel kantoor site << klik daar 8)
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op di 11 jun 2002 8:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

wel mooi, kevlar-look..... :D
there is no spoon.
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Tijn schreef:wel mooi, kevlar-look..... :D
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... gimg62.jpg[/img]
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Ook mooi, geen hitteschild 8)
Zie je de turbo :)
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Tijn schreef:zo'n gekke prijs is dat toch niet? het is belangrijk genoeg materiaal....

je kan ook op de sloop een phase 1 schild (van metaal) kopen ofzo.... of bij bbperformancetuning een kevlar-look schild bestellen (henk gaat er binnenkort toch heen) kost je 61 pond geloof ik
Dat is wel een goed idee. Verder heb ik familie die einde van de maand naar Nederland komt van uit Schotland... Dus ik zal er eens even naar gaan kijken....
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Goof schreef:
Tijn schreef:wel mooi, kevlar-look..... :D
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... gimg62.jpg[/img]
Hey wat is dat voor een sensor?
Drive it like you stole it
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Waarvoor zit die sensor in het hitteschildje?
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
TimTurbo
Berichten: 244
Lid geworden op: za 19 jan 2002 0:00
Locatie: Steenbergen

Dat is de sensor die je "stofzuiger" aanstuurt (carburateurkoeler). Deze zit normaal gesproken onderin de carburateur. Maar indien deze boven de turbo word gemonteerd slaat de koeler veel eerder warm door de veel grotere hitte recht boven de turbo.
Dit verbeterd het starten bij warme motor zeer goed.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

RickGT TURBO schreef:Ik heb dus net Simonis gebeld en om een nieuw hitt schild te bestellen kost me dus 81 euro.

Echt niet te geloven....
Vooral omdat Chris me vertelde dat die dingen maar 15 euro ofzo waren...

Iemand een idee waar ik een nieuwe kan bestellen voor een redelijk prijs?
Dat heb ik je niet verteld hoor.
Ik heb hem gekregen van de Renault garage, omdat hij gescheurd was bij het terugezetten na een reparatie, en daardoor was gaan branden/smeulen/roken.

Je witte knipperlichten heb ik trouwens liggen Rick.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

TimTurbo schreef: Dit verbeterd het starten bij warme motor zeer goed.
Iets voor Tijn?! ;)
Ohnee, je hebt al een nieuw hitteschild...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ha, leuk rob :(
there is no spoon.
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Ik heb bij het plaatsen van mijn gereviseerde kop vorige week mijn hitteschild ook meteen gerepareerd.

Ik heb hem met 8 a 10 lagen aluminium folie bekleed aan de binnenkant. Dit alles vastgezet met van dat glimmende hittewerende tape.

Ik heb hier alweer 1200 km mee gereden, incl 5 ronden voluit over de ring en het spul heeft geen krimp gegeven.
Is dus een goede low budget oplossing.
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

TimTurbo schreef:Dat is de sensor die je "stofzuiger" aanstuurt (carburateurkoeler). Deze zit normaal gesproken onderin de carburateur. Maar indien deze boven de turbo word gemonteerd slaat de koeler veel eerder warm door de veel grotere hitte recht boven de turbo.
Dit verbeterd het starten bij warme motor zeer goed.
Slim gedaan!!! Heb er wat anders op gevonden; gewoon een tijdrelais ingezet. Door 1 druk op de knop blijft tie 15 min blazen; kan hem van binnenuit aan of uit zetten.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

half on-topic....

Dat moeizaam starten van een warme motor... WHY?!?!!?

DE eerste keer dat-ie (koud) gestart word slaat-ie PERFECT aan!
Maar na een "blaas-sessie" zit ik toch een tijdje op mn gas te stampen en te starten voordat-ie aanslaat. :(

again.. WHY?!?!

Leg dat verhaal van die "carburateurkoeler" anders effies uit voor me.....

THANX!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik rijd zonder anti-percolatie-fan (moet ik er nog inzetten ;) ) En warm start ie nog steeds perfect.

Maarja ik zal em binnenkort maar weer inbouwen..
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Chris schreef:
RickGT TURBO schreef:Ik heb dus net Simonis gebeld en om een nieuw hitt schild te bestellen kost me dus 81 euro.

Echt niet te geloven....
Vooral omdat Chris me vertelde dat die dingen maar 15 euro ofzo waren...

Iemand een idee waar ik een nieuwe kan bestellen voor een redelijk prijs?
Dat heb ik je niet verteld hoor.
Ik heb hem gekregen van de Renault garage, omdat hij gescheurd was bij het terugezetten na een reparatie, en daardoor was gaan branden/smeulen/roken.

Je witte knipperlichten heb ik trouwens liggen Rick.
Aha...sorry verkeerd begrijpen...
Drive it like you stole it
TimTurbo
Berichten: 244
Lid geworden op: za 19 jan 2002 0:00
Locatie: Steenbergen

spir@l schreef:half on-topic....

Dat moeizaam starten van een warme motor... WHY?!?!!?

DE eerste keer dat-ie (koud) gestart word slaat-ie PERFECT aan!
Maar na een "blaas-sessie" zit ik toch een tijdje op mn gas te stampen en te starten voordat-ie aanslaat. :(

again.. WHY?!?!

Leg dat verhaal van die "carburateurkoeler" anders effies uit voor me.....

THANX!
Als je de motor uit heb gezet nadat ie warm is gereden, stijgt alle warmt op tot onder de motorkap. De warmste delen zijn het uitlaatspruitstuk en de turbo. Deze zitten (vooral het uitlaatspruitstuk, dat echt zeer heet wordt (kan zelfs roodgloeiend worden net als turbo)) onder de carburateur. Deze hitte rond de carburateur kan dampbelletjes in de benzinetoevoer veroorzaken. Dampbelletjes betekent benzinedamp en dus te weinig mengsel in de cilinders om aan te slaan.
De anti-percolatiefan koelt de carburateur met koele lucht van buitenaf, zodat dampbelvorming wordt voorkomen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

even een (mischien stom) vraagje. Zit die fan er standaard in bij een phase 1 en een phase 2??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Tom schreef:even een (mischien stom) vraagje. Zit die fan er standaard in bij een phase 1 en een phase 2??
Jazeker !
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Ik heb overigens het carbon hitte schild besteld...
Drive it like you stole it
Troj
Berichten: 230
Lid geworden op: di 11 jun 2002 10:38
Locatie: Oostvoorne

Ik rij nu al 1,5 jaar zonder hitteschild rond, dit zonder problemen :) En ja, ik rij er wel hard mee!
Het enige is inderdaad het slecht starten bij hete motor, maar dat was ook al toen het hitteschild er nog zat. Is het toch beter om er weer een te (laten) monteren??
Life is too short to not enjoy :)
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

Ja en zeker als je ontsteking nog boven de turbo zit!!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Plaats reactie