Ik heb dus net Simonis gebeld en om een nieuw hitt schild te bestellen kost me dus 81 euro.
Echt niet te geloven....
Vooral omdat Chris me vertelde dat die dingen maar 15 euro ofzo waren...
Iemand een idee waar ik een nieuwe kan bestellen voor een redelijk prijs?
hitteschild GTT kopen
-
- Contacteer:
Drive it like you stole it
zo'n gekke prijs is dat toch niet? het is belangrijk genoeg materiaal....
je kan ook op de sloop een phase 1 schild (van metaal) kopen ofzo.... of bij bbperformancetuning een kevlar-look schild bestellen (henk gaat er binnenkort toch heen) kost je 61 pond geloof ik
je kan ook op de sloop een phase 1 schild (van metaal) kopen ofzo.... of bij bbperformancetuning een kevlar-look schild bestellen (henk gaat er binnenkort toch heen) kost je 61 pond geloof ik
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
Laatst gewijzigd door Maik (WOOFER) op di 11 jun 2002 8:19, 1 keer totaal gewijzigd.
wel mooi, kevlar-look..... 

there is no spoon.
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... gimg62.jpg[/img]Tijn schreef:wel mooi, kevlar-look.....
-
- Contacteer:
Dat is wel een goed idee. Verder heb ik familie die einde van de maand naar Nederland komt van uit Schotland... Dus ik zal er eens even naar gaan kijken....Tijn schreef:zo'n gekke prijs is dat toch niet? het is belangrijk genoeg materiaal....
-
- Contacteer:
Hey wat is dat voor een sensor?Goof schreef:[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... gimg62.jpg[/img]Tijn schreef:wel mooi, kevlar-look.....
Dat is de sensor die je "stofzuiger" aanstuurt (carburateurkoeler). Deze zit normaal gesproken onderin de carburateur. Maar indien deze boven de turbo word gemonteerd slaat de koeler veel eerder warm door de veel grotere hitte recht boven de turbo.
Dit verbeterd het starten bij warme motor zeer goed.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Dat heb ik je niet verteld hoor.RickGT TURBO schreef:Ik heb dus net Simonis gebeld en om een nieuw hitt schild te bestellen kost me dus 81 euro.
Echt niet te geloven....
Ik heb hem gekregen van de Renault garage, omdat hij gescheurd was bij het terugezetten na een reparatie, en daardoor was gaan branden/smeulen/roken.
Je witte knipperlichten heb ik trouwens liggen Rick.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
Iets voor Tijn?!TimTurbo schreef: Dit verbeterd het starten bij warme motor zeer goed.

Ohnee, je hebt al een nieuw hitteschild...
ha, leuk rob 

there is no spoon.
Ik heb bij het plaatsen van mijn gereviseerde kop vorige week mijn hitteschild ook meteen gerepareerd.
Ik heb hem met 8 a 10 lagen aluminium folie bekleed aan de binnenkant. Dit alles vastgezet met van dat glimmende hittewerende tape.
Ik heb hier alweer 1200 km mee gereden, incl 5 ronden voluit over de ring en het spul heeft geen krimp gegeven.
Is dus een goede low budget oplossing.
Ik heb hem met 8 a 10 lagen aluminium folie bekleed aan de binnenkant. Dit alles vastgezet met van dat glimmende hittewerende tape.
Ik heb hier alweer 1200 km mee gereden, incl 5 ronden voluit over de ring en het spul heeft geen krimp gegeven.
Is dus een goede low budget oplossing.
Slim gedaan!!! Heb er wat anders op gevonden; gewoon een tijdrelais ingezet. Door 1 druk op de knop blijft tie 15 min blazen; kan hem van binnenuit aan of uit zetten.TimTurbo schreef:Dat is de sensor die je "stofzuiger" aanstuurt (carburateurkoeler). Deze zit normaal gesproken onderin de carburateur. Maar indien deze boven de turbo word gemonteerd slaat de koeler veel eerder warm door de veel grotere hitte recht boven de turbo.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
half on-topic....
Dat moeizaam starten van een warme motor... WHY?!?!!?
DE eerste keer dat-ie (koud) gestart word slaat-ie PERFECT aan!
Maar na een "blaas-sessie" zit ik toch een tijdje op mn gas te stampen en te starten voordat-ie aanslaat.
again.. WHY?!?!
Leg dat verhaal van die "carburateurkoeler" anders effies uit voor me.....
THANX!
Maar na een "blaas-sessie" zit ik toch een tijdje op mn gas te stampen en te starten voordat-ie aanslaat.

again.. WHY?!?!
THANX!
-
- Contacteer:
Aha...sorry verkeerd begrijpen...Chris schreef:Dat heb ik je niet verteld hoor.RickGT TURBO schreef:Ik heb dus net Simonis gebeld en om een nieuw hitt schild te bestellen kost me dus 81 euro.
Echt niet te geloven....
Ik heb hem gekregen van de Renault garage, omdat hij gescheurd was bij het terugezetten na een reparatie, en daardoor was gaan branden/smeulen/roken.
Je witte knipperlichten heb ik trouwens liggen Rick.
Als je de motor uit heb gezet nadat ie warm is gereden, stijgt alle warmt op tot onder de motorkap. De warmste delen zijn het uitlaatspruitstuk en de turbo. Deze zitten (vooral het uitlaatspruitstuk, dat echt zeer heet wordt (kan zelfs roodgloeiend worden net als turbo)) onder de carburateur. Deze hitte rond de carburateur kan dampbelletjes in de benzinetoevoer veroorzaken. Dampbelletjes betekent benzinedamp en dus te weinig mengsel in de cilinders om aan te slaan.spir@l schreef:half on-topic....
again.. WHY?!?!
THANX!
De anti-percolatiefan koelt de carburateur met koele lucht van buitenaf, zodat dampbelvorming wordt voorkomen.
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]
Jazeker !Tom schreef:even een (mischien stom) vraagje. Zit die fan er standaard in bij een phase 1 en een phase 2??
-
- Contacteer:
Ik heb overigens het carbon hitte schild besteld...
Ik rij nu al 1,5 jaar zonder hitteschild rond, dit zonder problemen
En ja, ik rij er wel hard mee!
Het enige is inderdaad het slecht starten bij hete motor, maar dat was ook al toen het hitteschild er nog zat. Is het toch beter om er weer een te (laten) monteren??

Het enige is inderdaad het slecht starten bij hete motor, maar dat was ook al toen het hitteschild er nog zat. Is het toch beter om er weer een te (laten) monteren??
Life is too short to not enjoy