achteruitrijlichten... :(

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mike16v

Ik had het al een keer gevraagd of iemand weet hoe het komt dat mijn achteruitrijlichten heel ff aan gaan en dan meteen weer uit? ze zeiden stekkertje bij je achter licht (het gaat om een 16v), nou dat stekkertje zit er goed op, kan die toch stuk zijn? en hoe kan ik de schakelaar bij de versnellingsbak chechen? zou niet weten hoe die open moet???

ik hoop iets te horen.
Paskie

Hey,ik heb hetzelfde probleem gehad en je het is idd je achteruitrijschakelaar die in je bak zit .Kost je dacht ik niet zoveel .....ik weet alleen niet of je er makkelijk bij kunt (ik heb t destijds door een maat van mij laten doen en die heb ik niet horen vloeken dus 't zal wel meevallen!!)

groeten en suc6
mike16v

oke, thanks

Groetjes
mark -19- 16v

ik heb het zelfde probleem

bij mij gaan ze geen eens aan ook mijn schakleaar is kapot nu heb ik al een tijd lang een nieuwe liggen alleen moet hij er nog in.

wat het probleem is als je die oude eraf haalt komt er olie uit en ja das niet zo mooi he een optie is vlug die andere erin maar ja hje zal net zien dan wil het ff niet en dan heb je alles onder de olie behalve genoeg olie in je bak.

dus hoe kan ik dit het beste doen zonder olie te verliezen?

auto flink schuin zetten?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Menno

ik denk dat je 't wel haalt met flink schuinzetten.
Een half metertje verschil zou ik zelf wel aandurven, denk dat je bak dan niet meer echt leegloopt.
Voor de praktische uitvoering kan je een kademuur of een laadperron op een industrieterrein opzoeken. Daar rij je voorzichtig met 2 wielen op, tot je schuin genoeg staat. Dan kan je er van onderaf wel bij om de switch te swappen.

Leuk man!!!
rev it like a rental
mike16v

hmm klinkt lastig, als je weet hoe je dit moet doen mag je het mij uitlleggen :)
Of helpen :wink:

Maar het zit dus in de bak he?? dat dacht ik al
mike16v

ja is dat leuk? 8)

Ik moet er dus onder zijn, ja ik weet er blijkbaar nog niet veel vanaf, maar kan je die switch aan de onderkant zien zitten??
Menno

mike16v schreef:ja is dat leuk? 8)
Ja, moeilijke dingen zonder speciale tools op een creatieve manier makkelijk uitvoeren is leuk.

Vanuit de linker wielkast is de sensor goed bereikbaar. Hij zit aan de onderkant, aan de schutbordkant, vlakbij de wielkast opening.
rev it like a rental
mike16v

oke thanks!
Ik vind het wel spannend, of het leuk is, ik hoop het, maar ik heb er wel lol in hoor, die hele auto is voor mij lol dus dat moet lukken :lol:
Paskie

Je hebt ook kans dat die van jou gewoon los zit (of los contact) omdat je erbij zegt dat de lichten wel ff aan gaan . Scheelt je weer een schakelaar :) en vieze handen(van de bakolie)
mark -19- 16v

hmm halve meter ik voel me ziek worden hee hahah:)

maar ja ik moet nog maar zien of het lukt ik heb wel een garage krik(kinzooi) alleen die kan niet hoger dan 35cm hmm moet ik weer met blokken gaan klote

maandag krijgt mijn schat apk en nieuwe riemen ja ook distributie

kost weer euro's hmm

ps ik had ff een discusie met een vader van een maat van me en die beweerde dat die distributie riem in de olie draait klopt dit.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
mike16v

ja dat denk ik ook haast wel, is wel fijn ja :)

ga dit weekend er wel ff onderliggen...
mike16v

nou zover ik weet echt niet, kan nooit, gaat ie slippen, uitzetten inkrimpen, nee klinkt als onzin, niet bij renautl volgens mij :D
maar misschien ben ik wel gek :)
Menno

ding draait idd niet in de olie. Hij zit wel achter een beschermkap.

Om gekloot met krik en blokken te voorkomen, de tip van 't laadplatvorm. Te vinden op elk industrieterrein. Kan je 's avonds op je dooie gemak gebruik van maken.
rev it like a rental
mike16v

ik ga een stukkie rijden nu, prettige avond en bedankt voor de tips!
Plaats reactie