Ik heb een idee. Heb nog niks uitgewerkt of beredeneerd, omdat het net in mij opkomt. Ik lees net dat stuk dat het spruitstuk warm werdt en dat er 5 KW verloren gingen.
Spruitstuk dus koelen en meer power, bij de clio dan.
Dus ik bedenk me hoe het bij de 5 zit.
Je hebt een intercooler die wel iets koelt. Daar kun je cyberspray voor zetten om de werking te vergroten, maar mij valt in dat het ook weer verwarmd wordt. Ja tuurlijk, het spruitstuk is warm(hangt boven de uitlaat) dus daar gaan weer een paar graden.
Okee, maar het spruitstuk wordt ook opzettelijk verwarmd. Door je koelwater. Ook je carburateur voet wordt verwarmd. Voetverwarming ook op je koelsysteem.
Daar was ik eens aan het denken of het niet eenidee zou zijn om een kleine radiateur te pakken, en een apart koel systeem aan te leggen. Dus dat van de carburateur verwarming en het spruitstuk verwarmingsgedeelte.
je kan het wel van het systeem afhalen zodat het niet mee verwarmd wordt door het water, maar uiteindelijk zal het toch warm worden, en dan wordt het denk ik zelfs te warm.
Dus hoe klinkt dit idee?
P.S. Ja zou dit heel goed kunnen combineren met een chargecooler aangezien die ook koel water moet hebben. En dan niet het systeem van de auto wat 70-90 graden is.
Suggesties, tips, ideen, beredeneringen, bugs, aanpassingen enz enz toegestaan.
Het is een heel vluchtig bedacht idee(zal waarschijnlijk ook niet nieuw zijn) en staat dus voor alles open.
Hoe groot is de kans van slagen. Zou het uitmaken. Hoeveel werk is het om te maken. You tell me.
hoor het wel.
groetjes
[edit]
Bij deze patent erop en je kunt het principe kopen. rek nr. 11 78 10 282. mail voor betaling en prijs naar mclain@home.nl
hahahaha

[/edit]