[R5 GTT]Idee voor meer power(weer 1 ja)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey People.

Ik heb een idee. Heb nog niks uitgewerkt of beredeneerd, omdat het net in mij opkomt. Ik lees net dat stuk dat het spruitstuk warm werdt en dat er 5 KW verloren gingen.
Spruitstuk dus koelen en meer power, bij de clio dan.

Dus ik bedenk me hoe het bij de 5 zit.

Je hebt een intercooler die wel iets koelt. Daar kun je cyberspray voor zetten om de werking te vergroten, maar mij valt in dat het ook weer verwarmd wordt. Ja tuurlijk, het spruitstuk is warm(hangt boven de uitlaat) dus daar gaan weer een paar graden.
Okee, maar het spruitstuk wordt ook opzettelijk verwarmd. Door je koelwater. Ook je carburateur voet wordt verwarmd. Voetverwarming ook op je koelsysteem.

Daar was ik eens aan het denken of het niet eenidee zou zijn om een kleine radiateur te pakken, en een apart koel systeem aan te leggen. Dus dat van de carburateur verwarming en het spruitstuk verwarmingsgedeelte.
je kan het wel van het systeem afhalen zodat het niet mee verwarmd wordt door het water, maar uiteindelijk zal het toch warm worden, en dan wordt het denk ik zelfs te warm.

Dus hoe klinkt dit idee?

P.S. Ja zou dit heel goed kunnen combineren met een chargecooler aangezien die ook koel water moet hebben. En dan niet het systeem van de auto wat 70-90 graden is.

Suggesties, tips, ideen, beredeneringen, bugs, aanpassingen enz enz toegestaan.

Het is een heel vluchtig bedacht idee(zal waarschijnlijk ook niet nieuw zijn) en staat dus voor alles open.

Hoe groot is de kans van slagen. Zou het uitmaken. Hoeveel werk is het om te maken. You tell me.

hoor het wel.

groetjes

[edit]
Bij deze patent erop en je kunt het principe kopen. rek nr. 11 78 10 282. mail voor betaling en prijs naar mclain@home.nl
hahahaha >-) >-)
[/edit]
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
5drive
Car: Clio 16V

Ja, lijkt me een goed idee,
had er zelf ook wel eens aangedacht omdat: bij een hoge vloeistoftemp. je kans hebt op een stoterende moter, dus een gescheiden systeem heeft volgens mij zekers een kans op succes.
Alleen de temp. van de verwarming van spruitstuk en carburateur hebben een minimumwaarde, ik weet echt niet hoeveel dat mag zijn.
Matijs
Contacteer:

Ja, het is natuurlijk wel weer in de categorie 'het zit er niet voor niets op', dus als je het teveel koelt zullen er zich ook wel weer allerlei problemen voordoen...
Michel S.
Contacteer:

Matijs schreef:Ja, het is natuurlijk wel weer in de categorie 'het zit er niet voor niets op', dus als je het teveel koelt zullen er zich ook wel weer allerlei problemen voordoen...
Dat weet ik maar al te goed.
heb met de dubbele intercooler zo een probleem tegen gekomen. Ding wilde niet meer vooruit. Was waarschijnlijk onderkoelt, hahahahaha.

Nee het zit er om een goede verdamping te krijgen ook als die koud is. Dat heeft met de drive-ability te maken denk ik. Wij hoeven niet een GTT die aan alle kanten geknepen wordt om hem mooi rond te laten lopen stationair en koud. Gaat erom dat die als een kogel ervandoor gaat bij volgas :)

in de winter is het makkelijk. Pomp gewoon uitzetten. Wordt vanzelf wel warm. Eventueel een thermocontact erop dat als het te warm wordt dat de pomp effe ronddraait totdat een koelere temp wordt bereikt.

Zou volgens mij best kunnen werken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

zou zeker een mogelijkheid zijn

dat idee van die thermostaat erop is heel makelijk zelfs. dat stelt echt geen ruk voor maar een externe koelwaterpomp die je dan nodig heb is weer vrij prijzig volgens mij.
je zou ook een susteem kunnen maken met twee T kleppen erin zodat je het water om kunt leiden door een extra radiator, maarja dat geeft weer meer kans op lekken,

dat van die thermostaat voor in de winter is zo gebeurd ff naar de witgoed winkel een thermostaatje halen van een wasmachien, deze zijn meetstal instelbaar en werken bij vergelijkbare temperaturen, en het kost geen ruk, en mischien heb je daar ook wel pompjes inzitten die op 12 volt werken, zo niet iedere oldtimer dealer heeft ze want anders zou er geen healy meer rond rijden.

vervolgens plak je een sticker achterop je auto