Spoilers???

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
*Stephan_RSI*

Ik heb een vraagje of iemand hier zelf spoilers kan maken. Ik heb namelijk bij HTTP://www.carcept.com leuke spoilers gezien maar ik heb gevraagd of ze die ook voor een renault clio I hebben maar die hebben ze niet :(. Is hier iemand die zelf spoilers kan maken? Het zijn namelijk die spoilers hieronder op die peugeot 306.
Groetjes Stephan.

[img]http://www.carcept.com/carcept/images/b ... _front.jpg[/img]
[img]http://www.carcept.com/carcept/images/b ... 6_rear.jpg[/img]
Tom
Moderator
Car: MB

Al zou ik spoilers kunnen maken dan zou ik die zeker niet maken :( :( Wat een foute dingen zeg!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel dLC

Wel een hels karwei volgens mij, zelf van die spoilers maken. Ik zou er niet aan beginnen....
*Stephan_RSI*

Tom schreef:Al zou ik spoilers kunnen maken dan zou ik die zeker niet maken :( :( Wat een foute dingen zeg!!!
Ja zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Zou ook niet cool zijn als je alleen maar dezelfde auto's ziet rijden :D
*Stephan_RSI*

Weet iemand anders dan nog een bedrijf die hieraan begint? Lijkt MIJ wel bruut staan onder m'n clio. Maarja dat is MIJN smaak he :wink:.
Tom
Moderator

*Clio_RSI* schreef:
Tom schreef:Al zou ik spoilers kunnen maken dan zou ik die zeker niet maken :( :( Wat een foute dingen zeg!!!
Ja zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Zou ook niet cool zijn als je alleen maar dezelfde auto's ziet rijden :D
Zeker niet, maar om even een echt antwoord te geven op je vraag. Ik denk niet dat dit erg makkelijk is. Zonder "body" kun je namelijk nooit een mooi strak geheel krijgen. Ik denk dat je dan met mallen zou moeten werken, maar das ook lastig
-Ray-
Contacteer:

bedoel je nou die bumpers of die spoiler?
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

Ray (Zonnebril) schreef:bedoel je nou die bumpers of die spoiler?
volgens mij bumpers
Marcel dLC

Ik denk dat wanneer je echt aan zoiets wil beginnen je het best die bumpers van die 306 kan kopen en vervolgens met het nodige zaag/polyester en plamuurwerk passend kan maken.
Zal dan in ieder geval geld en tijd zat kosten!
*Stephan_RSI*

Ja die bumpers bedoel ik sorry :).
*Stephan_RSI*

Marcel dLC schreef:Ik denk dat wanneer je echt aan zoiets wil beginnen je het best die bumpers van die 306 kan kopen en vervolgens met het nodige zaag/polyester en plamuurwerk passend kan maken.
Zal dan in ieder geval geld en tijd zat kosten!
Das natuurlijk ook een idee. Moet ik alleen de maten weten van de bumpers en kijken of het een beetje kan passen. Weet iemand hier of er speciaal maten zijn voor bumpers en waar ik op moet letten?
-Ray-
Contacteer:

*Clio_RSI* schreef:
:)

als je zelf een bumper wilt maken moet je wel heeeeeeel handig zijn met plastik of een ander kneedbaar-vouwbaar-snijbaar-hardwordend goedje.

mallen maken is ook een optie.

schrijf eens naar eigen huis en tuin, komt Nico misschien wel bij je thuis!! gelijk even de RTC promoten. :D
Immer wieder die verdammte Holländer
*Stephan_RSI*

Ray (Zonnebril) schreef:
*Clio_RSI* schreef:
:)

als je zelf een bumper wilt maken moet je wel heeeeeeel handig zijn met plastik of een ander kneedbaar-vouwbaar-snijbaar-hardwordend goedje.

mallen maken is ook een optie.

schrijf eens naar eigen huis en tuin, komt Nico misschien wel bij je thuis!! gelijk even de RTC promoten. :D
:lol: :lol: :lol: :lol:
Steven
Car: M536

Stefan, zag ik jou vanmiddag nou in Beverwijk?
dennis16v

kolere wat een spoiler.
zal daar een krankzinnig mens over na hebben gedacht zeg.
Riël
Über-Spammer

toch best mooi. Simpel en toch wreed.
Goof

Iets te als je het mij vraagt, maar dat deed niemand :D
Er zijn wel wat mensen van hier bezig met bumperprojecten (Jetab, Maik) maar dit gaat wat ver denk ik.
Nick (germanstyle)

He, Bruno kan je die dingen wel maken, dan zal waarschijnlijk je gewone bumpers gebruikt worden en de bumpers voor de Punto/Yaris/306 (daar zijn deze bumpers voor verkrijgbaar) zal ook gebruikt worden.

Deze moeten dan 1 geheel worden gemaakt.

Kost je wel veel geld. Reken uit ... 2 bumpers en spuiten. Je hebt wel een extra normale Clio bumper nodig, want als het eens misgaat.

Je hebt dan wel iets speciaals

P.S. He komt je vakantievriendinnetje ook op Paul's verjaardag ... dan slaap ik niet in een straal van 50m bij je in de buurt hoor :D ;)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Er is hier wel iemand die bumpers maakt...

Maar ik zou ff niet 123 weten wie..
als ik het weet post ik het wel ff...
suc6
Tijn
Contacteer:

Xero
there is no spoon.
jeroen.k

Das Bruno dus, neem alleen wel een volle portemonee mee, mail hem anders ff!

edit: of xero idd jah!

Beide Belgen met een eigen Tunings-Styling bedrijf!
*Stephan_RSI*

Steven(ventieldopje) schreef:Stefan, zag ik jou vanmiddag nou in Beverwijk?
Ja klopt, ik zag het aan die nummerbord van je, daar stond natuurlijk renault tuning club op :).
*Stephan_RSI*

Nick schreef:He, Bruno kan je die dingen wel maken, dan zal waarschijnlijk je gewone bumpers gebruikt worden en de bumpers voor de Punto/Yaris/306 (daar zijn deze bumpers voor verkrijgbaar) zal ook gebruikt worden.

Deze moeten dan 1 geheel worden gemaakt.

Kost je wel veel geld. Reken uit ... 2 bumpers en spuiten. Je hebt wel een extra normale Clio bumper nodig, want als het eens misgaat.

Je hebt dan wel iets speciaals

P.S. He komt je vakantievriendinnetje ook op Paul's verjaardag ... dan slaap ik niet in een straal van 50m bij je in de buurt hoor :D ;)
:lol::lol::lol::lol::lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Tijn schreef:Xero
:D xero ja 8)
Steven
Car: M536

*Clio_RSI* schreef:
Steven(ventieldopje) schreef:Stefan, zag ik jou vanmiddag nou in Beverwijk?
Ja klopt, ik zag het aan die nummerbord van je, daar stond natuurlijk renault tuning club op :).
Koel, zat een beetje te slapen, schrok er een beetje van :)

Volgende x zal ik je proberen te achterhalen, maar ik had een beetje lege tank en was net onderweg naar tankstation :)
da-goof
Contacteer:

Je zult zowieso een basis moeten hebben om op te werken. Daarvoor zou je de originele bumper kunnen gebruiken, omdat je maten dan altijd goed zijn. Hierop kun je vervolgens met klei gaan werken en leuke vormen creeren, net zoals ze dat bij de autofabrikanten ook doen met prototypes. Dit maak je helemaal strak en dan zet je er een gewapende polyester mal op. De klei en basis haal je eruit en de mal maak je goed schoon. In die mal kun je dan fijn met glasmatten en polyester je bumper maken. Als ie uit de mal komt is het een kwestie van schuren met waterproof schuurpapier, primeren en lakken en klaar is kees. Het mooie is dat je in dezelfde mal nog tig andere bumpers kunt maken, misschien wel een leuk handeltje. Dit is precies de manier waarop tunings bedrijven het ook doen. Erg arbeidsintensief, maar het geeft wel resultaat.
*Stephan_RSI*

da-goof schreef:Je zult zowieso een basis moeten hebben om op te werken. Daarvoor zou je de originele bumper kunnen gebruiken, omdat je maten dan altijd goed zijn. Hierop kun je vervolgens met klei gaan werken en leuke vormen creeren, net zoals ze dat bij de autofabrikanten ook doen met prototypes. Dit maak je helemaal strak en dan zet je er een gewapende polyester mal op. De klei en basis haal je eruit en de mal maak je goed schoon. In die mal kun je dan fijn met glasmatten en polyester je bumper maken. Als ie uit de mal komt is het een kwestie van schuren met waterproof schuurpapier, primeren en lakken en klaar is kees. Het mooie is dat je in dezelfde mal nog tig andere bumpers kunt maken, misschien wel een leuk handeltje. Dit is precies de manier waarop tunings bedrijven het ook doen. Erg arbeidsintensief, maar het geeft wel resultaat.
Lijkt me onwijs tof omhet een keer uit te proberen zoiets. Het is altijd leuker om zelf iets te maken voor je eigen auto dan alles kant en klaar te kopen. Weet iemand misschien wat voor klei e.d. ik moet kopen en waar ik dat kan kopen.
Tnx voor de tip.
Matijs
Contacteer:

da-goof schreef:Je zult zowieso een basis moeten hebben om op te werken. Daarvoor zou je de originele bumper kunnen gebruiken, omdat je maten dan altijd goed zijn. Hierop kun je vervolgens met klei gaan werken en leuke vormen creeren, net zoals ze dat bij de autofabrikanten ook doen met prototypes. Dit maak je helemaal strak en dan zet je er een gewapende polyester mal op. De klei en basis haal je eruit en de mal maak je goed schoon. In die mal kun je dan fijn met glasmatten en polyester je bumper maken. Als ie uit de mal komt is het een kwestie van schuren met waterproof schuurpapier, primeren en lakken en klaar is kees. Het mooie is dat je in dezelfde mal nog tig andere bumpers kunt maken, misschien wel een leuk handeltje. Dit is precies de manier waarop tunings bedrijven het ook doen. Erg arbeidsintensief, maar het geeft wel resultaat.
Nog even wat vragen voor eenieder die er verstand van heeft (ik zit ook al een tijdje te denken om zelf een bumper te maken, dus vandaar de vragen :) )...
Als je zo'n mal maakt om daar later met polyesther of glasfiber of watdanook een bumper mee te maken, dan heb je natuurlijk alleen de buitenkant. De stijfheid van het geheel laat dan mijns inziens erg te wensen over. Aan de binnenkant van een originele bumper zitten allemaal randjes en richels om het geheel sterk te maken. Hoe moet je die dan in je eigen geknutselde bumper maken? En hoe maak je de bevestigingspunten N zo erin? Allemaal leuk en aardig als je met een beetje bloed zweet en tranen een mooie vorm kan maken, maar dan heb je natuurlijk nog geen bumper...
clio_rally
Contacteer:

Wat dacht je van Pur-schuim? Werkt echt top, keihard en niet al te zwaar...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
robert

Matijs
Contacteer:

Ja, heel grappig, maar geen antwoorden op mijn vragen.
Leuke site over glasfiber: http://people.zeelandnet.nl/cn.mvcdelta ... sfiber.htm
Met ook een geweldige tip voor het lossen van je knutsel uit de mal: een fietsventiel in het werk opnemen en dan simpelweg met een fietspomp lucht tussen de mal en de bumper blazen.[/b]
robert

rvs of aluminium onderdelen kan je zo in het polyester lamineren. Als je maar zorgt voor voldoende houwvast door gunstige vorm.
Ribben kan je maken door een stripje van schuim te maken, en dat met een matje erop te lamineren.
Anonymous

ik heb ook even op die site gekeken voor mijn laguna ,maar ze zitten alleen in belgie zeker .Ik wou wat prijzen weten .
Matijs
Contacteer:

robert schreef:rvs of aluminium onderdelen kan je zo in het polyester lamineren. Als je maar zorgt voor voldoende houwvast door gunstige vorm.
Ribben kan je maken door een stripje van schuim te maken, en dat met een matje erop te lamineren.
Thanx man :wink:
Dus je kan aan de binnenkant van de bumper als hij uit de mal komt nog allerlei zaken als ribben en bevestigingspunten er tegenaan lamineren? Maaktniet uit wat voor materiaal, als het maar stevig erin zit, of moet het iets zijn waar de hars aan kan hechten?
robert

het leuke van polyester is dat je door kan blijven plakken.
Ik nam rvs of alu omdat dat hard is en niet roest.
De hars zal daar wel wat aan plakken, maar de meeste hechting verwacht ik door de vorm.
Dus bij een plaatje wat gaatjes boren waar de hars door kan.
Plaats reactie