Groetjes Stephan.
[img]http://www.carcept.com/carcept/images/b ... _front.jpg[/img]
[img]http://www.carcept.com/carcept/images/b ... 6_rear.jpg[/img]
Ja zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Zou ook niet cool zijn als je alleen maar dezelfde auto's ziet rijdenTom schreef:Al zou ik spoilers kunnen maken dan zou ik die zeker niet maken![]()
Wat een foute dingen zeg!!!
Zeker niet, maar om even een echt antwoord te geven op je vraag. Ik denk niet dat dit erg makkelijk is. Zonder "body" kun je namelijk nooit een mooi strak geheel krijgen. Ik denk dat je dan met mallen zou moeten werken, maar das ook lastig*Clio_RSI* schreef:Ja zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Zou ook niet cool zijn als je alleen maar dezelfde auto's ziet rijdenTom schreef:Al zou ik spoilers kunnen maken dan zou ik die zeker niet maken![]()
Wat een foute dingen zeg!!!
Ja die bumpers bedoel ik sorryRay (Zonnebril) schreef:bedoel je nou die bumpers of die spoiler?
Das natuurlijk ook een idee. Moet ik alleen de maten weten van de bumpers en kijken of het een beetje kan passen. Weet iemand hier of er speciaal maten zijn voor bumpers en waar ik op moet letten?Marcel dLC schreef:Ik denk dat wanneer je echt aan zoiets wil beginnen je het best die bumpers van die 306 kan kopen en vervolgens met het nodige zaag/polyester en plamuurwerk passend kan maken.
Zal dan in ieder geval geld en tijd zat kosten!
*Clio_RSI* schreef:Ja die bumpers bedoel ik sorryRay (Zonnebril) schreef:bedoel je nou die bumpers of die spoiler?.
Ray (Zonnebril) schreef:*Clio_RSI* schreef:Ja die bumpers bedoel ik sorryRay (Zonnebril) schreef:bedoel je nou die bumpers of die spoiler?.
als je zelf een bumper wilt maken moet je wel heeeeeeel handig zijn met plastik of een ander kneedbaar-vouwbaar-snijbaar-hardwordend goedje.
mallen maken is ook een optie.
schrijf eens naar eigen huis en tuin, komt Nico misschien wel bij je thuis!! gelijk even de RTC promoten.
Ja klopt, ik zag het aan die nummerbord van je, daar stond natuurlijk renault tuning club opSteven(ventieldopje) schreef:Stefan, zag ik jou vanmiddag nou in Beverwijk?
Nick schreef:He, Bruno kan je die dingen wel maken, dan zal waarschijnlijk je gewone bumpers gebruikt worden en de bumpers voor de Punto/Yaris/306 (daar zijn deze bumpers voor verkrijgbaar) zal ook gebruikt worden.
Deze moeten dan 1 geheel worden gemaakt.
Kost je wel veel geld. Reken uit ... 2 bumpers en spuiten. Je hebt wel een extra normale Clio bumper nodig, want als het eens misgaat.
Je hebt dan wel iets speciaals
P.S. He komt je vakantievriendinnetje ook op Paul's verjaardag ... dan slaap ik niet in een straal van 50m bij je in de buurt hoor![]()
Tijn schreef:Xero
Koel, zat een beetje te slapen, schrok er een beetje van*Clio_RSI* schreef:Ja klopt, ik zag het aan die nummerbord van je, daar stond natuurlijk renault tuning club opSteven(ventieldopje) schreef:Stefan, zag ik jou vanmiddag nou in Beverwijk?.
Lijkt me onwijs tof omhet een keer uit te proberen zoiets. Het is altijd leuker om zelf iets te maken voor je eigen auto dan alles kant en klaar te kopen. Weet iemand misschien wat voor klei e.d. ik moet kopen en waar ik dat kan kopen.da-goof schreef:Je zult zowieso een basis moeten hebben om op te werken. Daarvoor zou je de originele bumper kunnen gebruiken, omdat je maten dan altijd goed zijn. Hierop kun je vervolgens met klei gaan werken en leuke vormen creeren, net zoals ze dat bij de autofabrikanten ook doen met prototypes. Dit maak je helemaal strak en dan zet je er een gewapende polyester mal op. De klei en basis haal je eruit en de mal maak je goed schoon. In die mal kun je dan fijn met glasmatten en polyester je bumper maken. Als ie uit de mal komt is het een kwestie van schuren met waterproof schuurpapier, primeren en lakken en klaar is kees. Het mooie is dat je in dezelfde mal nog tig andere bumpers kunt maken, misschien wel een leuk handeltje. Dit is precies de manier waarop tunings bedrijven het ook doen. Erg arbeidsintensief, maar het geeft wel resultaat.
Nog even wat vragen voor eenieder die er verstand van heeft (ik zit ook al een tijdje te denken om zelf een bumper te maken, dus vandaar de vragenda-goof schreef:Je zult zowieso een basis moeten hebben om op te werken. Daarvoor zou je de originele bumper kunnen gebruiken, omdat je maten dan altijd goed zijn. Hierop kun je vervolgens met klei gaan werken en leuke vormen creeren, net zoals ze dat bij de autofabrikanten ook doen met prototypes. Dit maak je helemaal strak en dan zet je er een gewapende polyester mal op. De klei en basis haal je eruit en de mal maak je goed schoon. In die mal kun je dan fijn met glasmatten en polyester je bumper maken. Als ie uit de mal komt is het een kwestie van schuren met waterproof schuurpapier, primeren en lakken en klaar is kees. Het mooie is dat je in dezelfde mal nog tig andere bumpers kunt maken, misschien wel een leuk handeltje. Dit is precies de manier waarop tunings bedrijven het ook doen. Erg arbeidsintensief, maar het geeft wel resultaat.
Thanx manrobert schreef:rvs of aluminium onderdelen kan je zo in het polyester lamineren. Als je maar zorgt voor voldoende houwvast door gunstige vorm.
Ribben kan je maken door een stripje van schuim te maken, en dat met een matje erop te lamineren.