Vandaag was ik bij ome renault om onderdelen te bestellen voor mn nieuwe motorblok, toen bleek dat de krukaskering aan de vliegwielzijde 33 euro kost, dat vind ik een hoop geld voor een kering. Die motor heeft pas 40.000 km gelopen, en was helemaal droog toen ik de bak en vliegwiel verwijderde, maar ik dacht, geen risico vervangen die bende. maar nu dat ding zo duur is ga ik me toch bedenken of het wel nodig is. blok heeft dus een jaar stil gelegen maar was kurkdroog achter het vliegwiel.
wel of niet vervangen????? Ik denk eigenlijk niet dat het nodig is, die motor heeft me al zat geld gekost, en ik ga geen dingen vervangen die nog goed zijn.
[R1916V]krukaskering
-
Keb het andere topic die je per ongeluk teveel had aangemaakt gedelete.
Aan de ene kant, waarom bezuinigen op een keerring, aan de andere kant, meestal (clio 16V) gaan ze na 20 dkm weer lekken dus...
nouja deze was helemaal kurkdroog, die gasten hadden de hele zooi sinds demontage niet meer losgehad. voor mn ogen werd de bak eraf gehaald, dus ze zullen het niet schoongemaakt hebben ofzo. die kering was dus goed toen ze hem opgeborgen hebben. de motor heeft constant olie in gezeten, dus ik denk niet dat de kering uitgedroogd is. maar zou deze toch kunnen gaan lekken na een jaartje stilstaan??? als hij alsnog gaat lekker sta je wel te godveren. als hij niet zo duur was geweest had ik hem direct vervangen. maar hij is wel duur.
verander die man dat beetje geld doet het nu ook nie als die begint te lekken ben je meer kwijtdan die paar schamele euro's(hollander zeker )Bart V schreef:nouja deze was helemaal kurkdroog, die gasten hadden de hele zooi sinds demontage niet meer losgehad. voor mn ogen werd de bak eraf gehaald, dus ze zullen het niet schoongemaakt hebben ofzo. die kering was dus goed toen ze hem opgeborgen hebben. de motor heeft constant olie in gezeten, dus ik denk niet dat de kering uitgedroogd is. maar zou deze toch kunnen gaan lekken na een jaartje stilstaan??? als hij alsnog gaat lekker sta je wel te godveren. als hij niet zo duur was geweest had ik hem direct vervangen. maar hij is wel duur.

Fijn als je koppeling (eerder) vet slaat omdat je een keerringetje van 33,- niet hebt vervangen
Een foute (echt hollandse
!) besparing dus !
BTW: ken je niet iemand die de volle mep (30%) korting krijgt bij je dealer ?
Wat kost een koppelingsset ook al weer ? 150,- of zo iets
May the force be with you...

BTW: ken je niet iemand die de volle mep (30%) korting krijgt bij je dealer ?
Wat kost een koppelingsset ook al weer ? 150,- of zo iets
May the force be with you...

oke oke, ik vervang dat klote ding wel. als ik hem wel vervang zal je zien dat die kering die erin zat gewoon goed was, vervang ik hem niet, dan zal hij wel gaan lekken. vervang hem wel dus. geen gezeik, gewoon vervangen dus dan maar.
das duidelijk taal ze vervangen man die keerring groetjesBart V schreef:oke oke, ik vervang dat klote ding wel. als ik hem wel vervang zal je zien dat die kering die erin zat gewoon goed was, vervang ik hem niet, dan zal hij wel gaan lekken. vervang hem wel dus. geen gezeik, gewoon vervangen dus dan maar.
-
en ja dit gaat bartje weer geld kosten
maar bart je hebt dan straks wel een goed blokkie he
maar bart je hebt dan straks wel een goed blokkie he
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Welke lekt er??? Tussen de bak en motor, of aan de distributie zijde???????
Bak en vliegwiel moeten eraf voor de kering aan de vliegwielzijde. met uitgebouwde motor is het een makkie.
De andere kering aan de distribtiezijde kan je makkelijk in en uitbouwen. Daarvoor moet je alle pully's verwijderen (wel klote werk)
Gr Bart
Bak en vliegwiel moeten eraf voor de kering aan de vliegwielzijde. met uitgebouwde motor is het een makkie.
De andere kering aan de distribtiezijde kan je makkelijk in en uitbouwen. Daarvoor moet je alle pully's verwijderen (wel klote werk)
Gr Bart
Niet leuk. Dan moet de motor van de bak af. Beter meteen een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep erin laten zetten als je dat gaat doen, dan is het nog een beetje de moeite voor de enorme hoeveelheid arbeid die dat gaat kosten.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
zijn er vershillende types 1.8 16v blokken dan??? is toch allemaal een f6p blok?Christian schreef:maakt het nog uit welk type 18. 16V blok hebt of zijn die krukas keringen allemaal het zelfde?
of zit ik fout??
gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
f7p zelfsFrits schreef:zijn er vershillende types 1.8 16v blokken dan??? is toch allemaal een f6p blok?Christian schreef:maakt het nog uit welk type 18. 16V blok hebt of zijn die krukas keringen allemaal het zelfde?
of zit ik fout??
gr.Frits

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
mag ook ik wist dat het een f en een p was maar cijfer niet.Abel schreef:
f7p zelfs
gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
33 euro voor een keerring vind ik zelf wel erreg veel, maar aan de andere kant,goedkoop is duurkoop nietwaar?
maar die 33 euro is origineel renault he?zijn er geen bedrijven die imitatiekeerringen verkopen?
scheelt je waarschijnlijk een boel geld en imitatie is ook niet slecht,doet in dat soort dingen niet onder voor origineel.
renault maakt ze waarschijnlijk ook niet zelf in hun eigen fabriek.net als startmotors,dynamo's wiellagers,das allemaal spul als skf,bosch,veglia.
maar die 33 euro is origineel renault he?zijn er geen bedrijven die imitatiekeerringen verkopen?
scheelt je waarschijnlijk een boel geld en imitatie is ook niet slecht,doet in dat soort dingen niet onder voor origineel.
renault maakt ze waarschijnlijk ook niet zelf in hun eigen fabriek.net als startmotors,dynamo's wiellagers,das allemaal spul als skf,bosch,veglia.
-
Ja maar de krukaskeerring is een HELE grote en is niet leverbaar door de gemiddelde keerring/lagerboer.
Als je echter via Havam 1tje besteld zal de prijs wel wat lager zijn...............
Als je echter via Havam 1tje besteld zal de prijs wel wat lager zijn...............
-
nummers van lagers en keerringen zijn toch gestandariseerd?lijkt me heel sterk dat dit niet bij de lagerboer te bestellen is...
-
De gestandariseerde wel ja. Maar van die grote krukas keerringen zijn niet standaard.
Vaak is het niet rendabel om die keerringen via de lagerboer te leveren.
En dan komt het ook nog voor dat fabrikanten een deal sluiten met hun leverancier. Dan wordt er bijv. afgesproken dat de leverancier niet dezelfde producten via andere kanalen als de fabrikant op de markt brengt. Dan is het artikel 'beschermd'.
Vaak is het niet rendabel om die keerringen via de lagerboer te leveren.
En dan komt het ook nog voor dat fabrikanten een deal sluiten met hun leverancier. Dan wordt er bijv. afgesproken dat de leverancier niet dezelfde producten via andere kanalen als de fabrikant op de markt brengt. Dan is het artikel 'beschermd'.