[R1916V]krukaskering

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Vandaag was ik bij ome renault om onderdelen te bestellen voor mn nieuwe motorblok, toen bleek dat de krukaskering aan de vliegwielzijde 33 euro kost, dat vind ik een hoop geld voor een kering. Die motor heeft pas 40.000 km gelopen, en was helemaal droog toen ik de bak en vliegwiel verwijderde, maar ik dacht, geen risico vervangen die bende. maar nu dat ding zo duur is ga ik me toch bedenken of het wel nodig is. blok heeft dus een jaar stil gelegen maar was kurkdroog achter het vliegwiel.

wel of niet vervangen????? Ik denk eigenlijk niet dat het nodig is, die motor heeft me al zat geld gekost, en ik ga geen dingen vervangen die nog goed zijn.
Robert dB.

Keb het andere topic die je per ongeluk teveel had aangemaakt gedelete.
Anonymous

Aan de ene kant, waarom bezuinigen op een keerring, aan de andere kant, meestal (clio 16V) gaan ze na 20 dkm weer lekken dus...
Bart V

nouja deze was helemaal kurkdroog, die gasten hadden de hele zooi sinds demontage niet meer losgehad. voor mn ogen werd de bak eraf gehaald, dus ze zullen het niet schoongemaakt hebben ofzo. die kering was dus goed toen ze hem opgeborgen hebben. de motor heeft constant olie in gezeten, dus ik denk niet dat de kering uitgedroogd is. maar zou deze toch kunnen gaan lekken na een jaartje stilstaan??? als hij alsnog gaat lekker sta je wel te godveren. als hij niet zo duur was geweest had ik hem direct vervangen. maar hij is wel duur.
gille
Contacteer:

Bart V schreef:nouja deze was helemaal kurkdroog, die gasten hadden de hele zooi sinds demontage niet meer losgehad. voor mn ogen werd de bak eraf gehaald, dus ze zullen het niet schoongemaakt hebben ofzo. die kering was dus goed toen ze hem opgeborgen hebben. de motor heeft constant olie in gezeten, dus ik denk niet dat de kering uitgedroogd is. maar zou deze toch kunnen gaan lekken na een jaartje stilstaan??? als hij alsnog gaat lekker sta je wel te godveren. als hij niet zo duur was geweest had ik hem direct vervangen. maar hij is wel duur.
verander die man dat beetje geld doet het nu ook nie als die begint te lekken ben je meer kwijtdan die paar schamele euro's(hollander zeker ) :p
Bart V

:lol: :lol:
Riël
Über-Spammer

ik heb 'm liggen, nieuw!! Zat bij de set maar heb hem niet vervangen. Is toch die grote, ongeveer 8 cm diameter? Aan de koppelingskant? E15 ??
Bart V

riel, dat klopt, hij zit aan de vliegwielzijde en is 8 cm doorsnede. maar hij is wel van een F3N motor, 1.7 8V dus, geen 16V dus. weet niet of deze hetzelfde zijn. of is dat ding die jij hebt liggen van een F3N.
speedline

Fijn als je koppeling (eerder) vet slaat omdat je een keerringetje van € 33,- niet hebt vervangen :D Een foute (echt hollandse :D !) besparing dus !

BTW: ken je niet iemand die de volle mep (30%) korting krijgt bij je dealer ?

Wat kost een koppelingsset ook al weer ? €150,- of zo iets :wink:

May the force be with you... :lol:
Bart V

oke oke, ik vervang dat klote ding wel. als ik hem wel vervang zal je zien dat die kering die erin zat gewoon goed was, vervang ik hem niet, dan zal hij wel gaan lekken. vervang hem wel dus. geen gezeik, gewoon vervangen dus dan maar.
gille
Contacteer:

Bart V schreef:oke oke, ik vervang dat klote ding wel. als ik hem wel vervang zal je zien dat die kering die erin zat gewoon goed was, vervang ik hem niet, dan zal hij wel gaan lekken. vervang hem wel dus. geen gezeik, gewoon vervangen dus dan maar.
das duidelijk taal ze vervangen man die keerring groetjes
Riël
Über-Spammer

sorry jong maar heb weer niet goed opgelet zie ik.. mijn keerring is van de 5 gtt ...
mark -19- 16v

en ja dit gaat bartje weer geld kosten
maar bart je hebt dan straks wel een goed blokkie he
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Christian

Ik wil vande zomer mijn krukaskering vervangen omdat i nu lekt :( is dit 1 kering of zijn het meerdere

en moet het Blok er uit?

iemand TIP`s??
Bart V

Welke lekt er??? Tussen de bak en motor, of aan de distributie zijde???????

Bak en vliegwiel moeten eraf voor de kering aan de vliegwielzijde. met uitgebouwde motor is het een makkie.

De andere kering aan de distribtiezijde kan je makkelijk in en uitbouwen. Daarvoor moet je alle pully's verwijderen (wel klote werk)

Gr Bart
Christian

nee het is aan de vliegwiel kant :(
Matijs
Contacteer:

Niet leuk. Dan moet de motor van de bak af. Beter meteen een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep erin laten zetten als je dat gaat doen, dan is het nog een beetje de moeite voor de enorme hoeveelheid arbeid die dat gaat kosten.
Christian

maakt het nog uit welk type 18. 16V blok hebt of zijn die krukas keringen allemaal het zelfde?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Christian schreef:maakt het nog uit welk type 18. 16V blok hebt of zijn die krukas keringen allemaal het zelfde?
zijn er vershillende types 1.8 16v blokken dan??? is toch allemaal een f6p blok?

of zit ik fout??

gr.Frits
Abel
Über-Spammer

Frits schreef:
Christian schreef:maakt het nog uit welk type 18. 16V blok hebt of zijn die krukas keringen allemaal het zelfde?
zijn er vershillende types 1.8 16v blokken dan??? is toch allemaal een f6p blok?

of zit ik fout??

gr.Frits
f7p zelfs ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Abel schreef:
f7p zelfs ;)
mag ook ik wist dat het een f en een p was maar cijfer niet.

gr. Frits
[B4RTK3]

33 euro duur ??

Constant olie bijvullen das pas duur !!!!!!!
Christian

ow 33 euro valt nog mee
wat kosten kopelingsplaten zo ong dan met drukgroep enzzz
r5alpine-turbo

33 euro voor een keerring vind ik zelf wel erreg veel, maar aan de andere kant,goedkoop is duurkoop nietwaar?

maar die 33 euro is origineel renault he?zijn er geen bedrijven die imitatiekeerringen verkopen?

scheelt je waarschijnlijk een boel geld en imitatie is ook niet slecht,doet in dat soort dingen niet onder voor origineel.

renault maakt ze waarschijnlijk ook niet zelf in hun eigen fabriek.net als startmotors,dynamo's wiellagers,das allemaal spul als skf,bosch,veglia.
canonballman

Ja maar de krukaskeerring is een HELE grote en is niet leverbaar door de gemiddelde keerring/lagerboer.

Als je echter via Havam 1tje besteld zal de prijs wel wat lager zijn...............
r5alpine-turbo

nummers van lagers en keerringen zijn toch gestandariseerd?lijkt me heel sterk dat dit niet bij de lagerboer te bestellen is...
canonballman

De gestandariseerde wel ja. Maar van die grote krukas keerringen zijn niet standaard.

Vaak is het niet rendabel om die keerringen via de lagerboer te leveren.

En dan komt het ook nog voor dat fabrikanten een deal sluiten met hun leverancier. Dan wordt er bijv. afgesproken dat de leverancier niet dezelfde producten via andere kanalen als de fabrikant op de markt brengt. Dan is het artikel 'beschermd'.
Plaats reactie