yep, en dat zit niet in benzine, daarom kan je et er ook niet uit destilleren. En om het er daarna weer erin te gooien???Thomas megane coupe schreef:octaan werkt beter
ik heb mijn motor nu zo afgesteld (rijkheid/vuldruk/ontsteking) dat hij op de straat af en toe heel lichtjes pingelt. Dan heb je nl het meest vermogen, en het beste verbruik (lb)Thomas megane coupe schreef: awel maar waarom zitten jullie daar zo mee dan dat dat octaan gehalte omhoog moet,...
Op de straat betekend dat je meestal een tamelijk lage last rijd (=lage verbrandingskamertemp) en vandaaruit af en toe de zaak eventjes lekker belast.
De verbrandingskamertemp zal dus niet echt hoog worden.
Ga ik nu rondjes draaien op een cirquit, dan zal ik dus gemiddeld veel meer hoge last draaien, de verbrandingskamertemp wordt nu wel hoog, en de pingelneiging zal groter worden. Nu in dat geval zal ik even de benzine willen opleuken.
snapppie tis een tijdelijke oppepper, juist om de motor heel te houden.
oh, volgens mij is dat toch modelbouwmotortjesbrandstof??. En die modelbouwmotortjes hebben gloeiontsteking, en brandstof voor gloeiontsteking heeft juist een heel laag octaangetal. (maar een hoog cetaangetaal, das net het omgekeerde) Tuurlijk loopt de honda er best op, want het is voornamelijk nitro met wat smeermiddel. En nitro is chemische drukvulling.Thomas megane coupe schreef: die tornado fuel dat heeft toch ook een heel hoog octaan gehalte, ken je daar niet wat mee dat
En waarom pingelde de honda dan niet? nou omdat je een hoog toerental draait, en dat ding een kleine boring heeft. Of misschien heb je het niet gehoord.
indeed, en daarom begin ik niet eens daaraan.Thomas megane coupe schreef: btw als je tinner gaat destileren kun je ook net zo goed op voorhand de brandweer bellen hoor,![]()