WAT zijn de voordelen van de ombouw naar de cup versie? Kort en krachtig

Helaas, ik heb het cupboek een keer van Michel S. gedownload, en voor zover ik weet heeft hij ook geen cupboek voor de AT, maar je kan het hem misschien vragen...Tom schreef:vraag eens aan Matijs, die heeft toen ook het gtt cupboek on-line gezet. Mischien heeft ie er nog meer???????
ER is dus een mogelijkheid om het cupcircuit MET safetyswitch te maken?Michel S. schreef:het cupsysteem in de praktijk
Het heeft natuurlijk ook een nadeel.
omdat je maar 1 slang hebt, heb je kans dat als die slang kapot gaat dat je boost torenhoog gaat. Zeker als je de safety switch niet aangesloten hebt, is dit gevaarlijk. Voorheen kon het nog gecompenseerd worden met de andere slang.
Ik kan het je zeker aanraden. Wordt veel leuker rijden.
Hehehe dat weet ik zelfs.. je overdruk sensor die in de Turbo slang zit zorgt er voor dat de ontsteking wordt onderbroken als de druk te hoog word. Standaart is dat 1.1 bar volgens mij.. Maar is zover ik weet instelbaar... Suc6Stefijn (ZakRaket) schreef:ER is dus een mogelijkheid om het cupcircuit MET safetyswitch te maken?Michel S. schreef:het cupsysteem in de praktijk
Het heeft natuurlijk ook een nadeel.
omdat je maar 1 slang hebt, heb je kans dat als die slang kapot gaat dat je boost torenhoog gaat. Zeker als je de safety switch niet aangesloten hebt, is dit gevaarlijk. Voorheen kon het nog gecompenseerd worden met de andere slang.
Ik kan het je zeker aanraden. Wordt veel leuker rijden.
Of misschien niet een heel gek id. maar draai je turbo druk iets terug. zo dat hij er niet uitknalt. 1 bar is toch wel fijn?Riël schreef:Dan moette we die maar es uit gaan draaien, want ik knal elke keer in die beveiliging as ik op de autosnelweg zit... Irritant
Als jij er zó tegenaan kijkt: veel plezier met het opblazen van je motorRiël schreef:Dan moette we die maar es uit gaan draaien, want ik knal elke keer in die beveiliging as ik op de autosnelweg zit... Irritant
Wow... das dus wel effe rete slecht.... je olie pompt dan ook gelijk niet meer als die onderbroken wordt.... en je Turbo draait nog steeds als een gek rondjes....Riël schreef:Dan moette we die maar es uit gaan draaien, want ik knal elke keer in die beveiliging as ik op de autosnelweg zit... Irritant
Ik heb er eventje over nagedacht en je hebt gelijk volgens mij.Michiel schreef:Is onzin; oliepomp wordt mechanisch aangedreven en blijft zolang de krukas draait gewoon pompen!!
Ik denk niet dat het beter is om met cup te rijden.Frank schreef:Ik dacht dat ik verschil zou merken.
Kijk maar naar michel s zijn posts.
Maar het is wel beter om op cup te rijden?
Normaal wordt die gewoon open gelaten. Heb ik tenminste wel gedaan, want het ding verplaatst toch een beetje lucht van binnen. En aflsuiten zou volgens mij een negatief effect hebben.RickGT TURBO schreef:Even een kort vraagje hierover...
Want dit staat nergens beschreven namelijk.
Op de actuator word dan het tweede slang nippeltje dicht gemaakt of laat je die gewoon open staan?
En als je die dicht maakt dan waarmee?
Ok thanks!Michel S. schreef:Normaal wordt die gewoon open gelaten. Heb ik tenminste wel gedaan, want het ding verplaatst toch een beetje lucht van binnen. En aflsuiten zou volgens mij een negatief effect hebben.RickGT TURBO schreef:Even een kort vraagje hierover...
Want dit staat nergens beschreven namelijk.
Op de actuator word dan het tweede slang nippeltje dicht gemaakt of laat je die gewoon open staan?
En als je die dicht maakt dan waarmee?