volgen mijn tuner gaan bij vermogens rond de 180 a200 pk in je 5 je de cilinder bussen bewegen
hij zegt dat bij zulke tuning het noodzakelijk is om een plaat
in je kop te lassen om de bussen boven ook vast te zetten
ik geloof er eigenlijk ook wel in want de bussen staan alleen onder vast dus bij hoog vermogen zal het spul best wat te verduren hebben
resultaat van bewegende bussen is natuurlijk gelijk een lekker koppakking
wie kan er hier cnc (?) vrezen en kan er lassen?
-----------------
ik ben niet gek,ik ben een VLIEGTUIG
[ This message was edited by: Sven 5 Alpine Turbo on 2002-04-04 19:59 ]
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
shit ik heb het in atmos.... staan had natuurlijk turbo moeten zijn
moderators help please
moderators help please
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Zou zo maar kunnen. Bij mij kwamen ze al omhoog toen er een klein deukje in de cilinderbuis zat. Gevolg koppakking steeds kaduuk. Die metalen randjes in je koppakking worden dan lekker fijn geperst totdat ze verbanden en je cilinder onder water staan
en toe kijken hoe alle impreza's en ferrari's je langs kakken. Jaja de frustratie zit er nog goed in 

-
- Contacteer:
nou als ik het bekijk met mijn achtergrond is het zeker waar alleen wil ik nu kijken of er meer mensen zijn die het willen
dit vanwege lagere kosten en misschien zijn er wel handige jongens die dit op hun werk doen
dit vanwege lagere kosten en misschien zijn er wel handige jongens die dit op hun werk doen
-
- Contacteer:
en wat was zijn beroep?
Het reviseren/tunen van blokken van renaults. Renault liefhebber. Hij heeft alle apparatuur in ze loods staan waar hij in hobbied. Maar hij is al over de 50 heen dus weet niet of hij op ze oude dag nog wel zin heeft om wat bij te spijkeren
Ik moet morgen toch bougies, olie filter en nieuwe olie halen. Dan vraag ik het wel ff.

hmm dit is weer nieuwe info.
Maar: een T1/2 is toch hetzelfde als een een opgefokte AT??? En die hebben volgens mij niet zon plaat. Wel een andere koppakking. Maar als de bussen bewegen gaat iedere pakking kaduuk.
En een GTT heeft toch hetzelfde onderblok en bussen?? Heb je bij die engelse gtt-tuning gasten wel eens gehoord van zon plaat?
Ik zie ook niet echt voor me hoe die plaat die bussen moet vasthouden. En hoe ze bewegen. Je moet gewoon opletten dat ze heel iets boven het onderblok uitsteken (0.05 mm ofzo) dan gaat het ok.
maar ben benieuwd wat opa/renault tuner hier van weet. Wel interessant
Maar: een T1/2 is toch hetzelfde als een een opgefokte AT??? En die hebben volgens mij niet zon plaat. Wel een andere koppakking. Maar als de bussen bewegen gaat iedere pakking kaduuk.
En een GTT heeft toch hetzelfde onderblok en bussen?? Heb je bij die engelse gtt-tuning gasten wel eens gehoord van zon plaat?
Ik zie ook niet echt voor me hoe die plaat die bussen moet vasthouden. En hoe ze bewegen. Je moet gewoon opletten dat ze heel iets boven het onderblok uitsteken (0.05 mm ofzo) dan gaat het ok.
maar ben benieuwd wat opa/renault tuner hier van weet. Wel interessant

Sorry, maar platen??? Heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs de auto van Carisma heeft geen platen erin. Wel natuurlijk LC zuigers en volgens mij gesmede bussen. Maar ja, mag ook wel. Komt namelijk 380 lekkere PK's uit.
Maar waarom zouden die bussen dan gaan bewegen?? Misschien de smering niet genoeg? Of zuigers worden te warm waardoor ze flink uitzetten en zo de nodige wrijving krijgen??? Wil het wel eens weten.
Mzzl
Maar waarom zouden die bussen dan gaan bewegen?? Misschien de smering niet genoeg? Of zuigers worden te warm waardoor ze flink uitzetten en zo de nodige wrijving krijgen??? Wil het wel eens weten.
Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
de enige plaat die ik ken die daar een beetje mee te maken heeft is eentje die je op het blok schroeft als je de kop erafhebt gehaald. Die voorkomt dan dat je de bussen omhoogdrukt als je met de zuigers ofzo bezig bent.
Of misschien dat een massieve koppakking ook een plaat wordt genoemd?
Dat speciaal gereedschap van renault. Mot.521.01On 2002-04-05 09:58, robert
wrote:
de enige plaat die ik ken die daar een beetje mee te maken heeft is eentje die je op het blok schroeft als je de kop erafhebt gehaald. Die voorkomt dan dat je de bussen omhoogdrukt als je met de zuigers ofzo bezig bent.
ik heb me dat zelfgemaakt. Wil eigenlijk niet eens weten hoe duur het bij renault is.
Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
-
- Contacteer:
wat hij bedoelt is een plaat die speciaal gemaakt wordt en die wordt dan in het blok gelast
ik blijf nieuwgierig.
Lassen waaraandan? (onderblok + bussen zijn van gietijzer)
stel...... dat ik em voor je zou willen maken.
Dan moet ik toch een tekening ervan krijgen niet?? Heb je een tekening?
(uitlatingen in het verleden geven geen garantie op nakomen in de toekomst)
Lassen waaraandan? (onderblok + bussen zijn van gietijzer)
stel...... dat ik em voor je zou willen maken.
Dan moet ik toch een tekening ervan krijgen niet?? Heb je een tekening?
(uitlatingen in het verleden geven geen garantie op nakomen in de toekomst)
(lol)
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
-
- Contacteer:
nee ik heb geen tekeningen maar ik zal kijken hoe ik daar aan kan komen
en eerlijk gezecht ik zal hem ook eens confronteren met de koppakkig van de turbo 1/2
hee jean hoe doen ze dat bij die dikke van jou??
en eerlijk gezecht ik zal hem ook eens confronteren met de koppakkig van de turbo 1/2
hee jean hoe doen ze dat bij die dikke van jou??
-
- Contacteer:
ben ff aan het babbelen geweest met een dikke turbo goeroe
en er komt een nokkenas van een dikke turbo in mijn at
aha, leuk. Enig idee van de timing van dat ding? Feestelijke toerentallen?Sven 5 Alpine Turbo schreef:ben ff aan het babbelen geweest met een dikke turbo goeroe
Ennu, ga je d'r een bus voor draaien, om 'm te verlengen? Moet wel te doen zijn lijkt me.
-
- Contacteer:
hee robert dit is waarschijnlijk ook jou probleem met je ontsteking
de nokkenas van een at is wat raar van construcktie
zodat er een rare kleppendiagram ontstaat
dit vanwege de temp. van het mengsel
door de hoge temp van het mengsel (ca 200 graden) is er een aangepast klepdiagram gemaakt om redelijk normaal verbranden mogelijk te maken
de overlap is heel anders dan bij auto met injectie of carb+intercooler
het klepdiagram is onlosmakelijk verbonden met de stand van de nokken ten opzichte van elkaar
dus je hebt voor het goeie een andere nokkenas nodig
en ik ga straks met hem dus een keuze maken uit 1 van 3 types van dikke turbo's die hij heeft liggen
de nokkenas van een at is wat raar van construcktie
zodat er een rare kleppendiagram ontstaat
dit vanwege de temp. van het mengsel
door de hoge temp van het mengsel (ca 200 graden) is er een aangepast klepdiagram gemaakt om redelijk normaal verbranden mogelijk te maken
de overlap is heel anders dan bij auto met injectie of carb+intercooler
het klepdiagram is onlosmakelijk verbonden met de stand van de nokken ten opzichte van elkaar
dus je hebt voor het goeie een andere nokkenas nodig
en ik ga straks met hem dus een keuze maken uit 1 van 3 types van dikke turbo's die hij heeft liggen
-
Ik zie het verhaal van de ingelaste plaat ook niet helemaal, maar toch zomaar een idee.............
Ik liep vandaag door het motorrevisie bedrijf waar ik werk, en ze zijn bezig een 8cilinder lijnmotor (straight eight
) van een Packard uit plusminus 1955 te reviseren. Ik zag daar de koppakking van liggen. Dat is dus gewoon een koperen plaat van ongeveer 2 mm dikte.
Is wel een idee voor mn GT dacht ik zo, mocht ie er nou vaak tussenuit fietsen
Ik liep vandaag door het motorrevisie bedrijf waar ik werk, en ze zijn bezig een 8cilinder lijnmotor (straight eight

Is wel een idee voor mn GT dacht ik zo, mocht ie er nou vaak tussenuit fietsen

-
- Contacteer:
[
Ennu, ga je d'r een bus voor draaien, om 'm te verlengen? Moet wel te doen zijn lijkt me.[/quote]
eeh die nokkenas van een dikke turbo past zo in een blokje van een 5 alpine turbo
dus de lagering is ook niet anders
Ennu, ga je d'r een bus voor draaien, om 'm te verlengen? Moet wel te doen zijn lijkt me.[/quote]
eeh die nokkenas van een dikke turbo past zo in een blokje van een 5 alpine turbo
dus de lagering is ook niet anders
-
- Contacteer:
en wat die plaat betreft
dat idee laat ik vallen een dikke turbo heeft dat ook niet
dat idee laat ik vallen een dikke turbo heeft dat ook niet
eeh die nokkenas van een dikke turbo past zo in een blokje van een 5 alpine turboSven 5 Alpine Turbo schreef:[
Ennu, ga je d'r een bus voor draaien, om 'm te verlengen? Moet wel te doen zijn lijkt me.
dus de lagering is ook niet anders[/quote]
tja, 't kan natuurlijk wel, maar dan moet je flink in je karresorrie gaan hakken, en zit een eventuele passagier met een dynamo op schoot. Vandaar mijn idee van die bus. Maar gewoon monteren kan natuurlijk wel.
he sven,
je snapt natuurlijk dat ik die nokkenassen van die dikke turbo's bere-interessant vindt, zekers als er meer types zijn.
Vooral gegevens van timing enzo is eigenlijk niet aan te komen. Duzz als je nog eens gaat neuzen bij die goeroe wil ik er heeel graag eens bij zijn!!!
Kan je dat regelen???
Ik dacht wel (maar wist niet zeker) dat de lagering enzo wel zou passen, alleen bij een at is de nokkenas langer omdat hij boven het vliegwiel naar buiten steekt. Er zit nl een poelie op voor de waterpomp en de dynamo. Die poelie zit bij de dikke turbo op de krukas.
effe plaatje van een AT nokkenas:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1380727927[/img]
en eentje van de dikke turbo nokkenas:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1466110669[/img]
vandaar dat men het had over het verlengen van dat ding.
je snapt natuurlijk dat ik die nokkenassen van die dikke turbo's bere-interessant vindt, zekers als er meer types zijn.
Vooral gegevens van timing enzo is eigenlijk niet aan te komen. Duzz als je nog eens gaat neuzen bij die goeroe wil ik er heeel graag eens bij zijn!!!
Kan je dat regelen???
Ik dacht wel (maar wist niet zeker) dat de lagering enzo wel zou passen, alleen bij een at is de nokkenas langer omdat hij boven het vliegwiel naar buiten steekt. Er zit nl een poelie op voor de waterpomp en de dynamo. Die poelie zit bij de dikke turbo op de krukas.
effe plaatje van een AT nokkenas:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1380727927[/img]
en eentje van de dikke turbo nokkenas:
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/1466110669[/img]
vandaar dat men het had over het verlengen van dat ding.
-
- Contacteer:
ik zal eens kijken
weet niet of rob veel mensen over de vloer wilt hebben
maar dat hoor je nog wel
weet niet of rob veel mensen over de vloer wilt hebben
maar dat hoor je nog wel
-
- Contacteer:
geen van beiden
dta en de ringsleutel is 1
andere toko waar ze met dta werken is
hurricane voordeel van hurrycane is water bank
maar rob is rob en heeft een aantal dikke turbo's gerestaureerd/reviseerd en is een echte renault man
dta en de ringsleutel is 1
andere toko waar ze met dta werken is
hurricane voordeel van hurrycane is water bank
maar rob is rob en heeft een aantal dikke turbo's gerestaureerd/reviseerd en is een echte renault man