Mijn 5je start niet meer :(

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Oke ik heb een klein probleem..
Mijn 5 GTT wil niet meer starten..

- Mijn brandstof pomp is goed.
- Mijn brandstof relait is ook goed.

Op het moment dat ik wil starten.
doet mijn brandstofpomp en mijn relait het niet :(
ook heb ik geen vonk :(


ik snap ff niet meer wat het kan zijn..
morgen gaat ik verder kijken hoe of wat..
maar als jullie wat tips hebben graag...
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

Wil hij niet meer starten, of wil hij niet aanslaan?

Startmotor draait wel?
Sleutel werkt goed? lampjes op het dash gaan branden?
Accu is goed?
Benzine is aanwezig?

Zomaar een paar dingen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Hans R. schreef:Wil hij niet meer starten, of wil hij niet aanslaan?

Startmotor draait wel?
Sleutel werkt goed? lampjes op het dash gaan branden?
Accu is goed?
Benzine is aanwezig?

Zomaar een paar dingen.
lampjes werken.
benzine aanwezig...
accu goed.

sleutel werkt goed? ja ik kan hem omdraaien maar dan hij wil wel starten maar slaat niet aan..
vanwegen een vonk die ik mis...
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

De dingen die ik noem zijn van die algemene dingen die op elke auto van toepassing zijn en ook simpel zijn te controleren.

Alle zekeringen heel?

Ik ben niet zo goed in problemen oplossen van een afstand, ik moet er met mijn kop boven staan en dan lukt het vaak wel om het probleem op te lossen :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ik moet de zekeringen nog nakijken..

dit gaat ik dalijk of anders morgen ff doen..

i.i.g. alvast bedankt.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik denk dat 't de tijd van 't jaar is. Mijne doet nu exact 't zelfde. Geinig he?
Ik ga eens ff zoeken wat 't is.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

sow, hij doet ut weer.
't was een kortsluiting naar massa van de draad van de toerentalopnemer.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

da klote maar ja wel fijn dat je het hebt gevonden :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

alle stekkers van de onsteking erop? Je rotor van de verdelerkap niet naar de haaien (scheurtjes in die 'kit')? Daar zul je 't moeten zoeken.
MzzL!
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Wat je ook kan nog even moet proberen is de twee stekkertjes van de sensor op de lucht slang van turbo naar intercooler halen en dan proberen te starten.

Want als die sensor is door verbonden (bijvoorbeeld vocht) dan word automatisch je ontsteking onderbroken en heb je dus geen vonken meer.

Heb je een spanning zoeker voor de bobine kabel? Die is erg handig. Kan je tegen de bobine kabel (de kabel die naar het midden van de kabels leid die weer naar je bougies gaan) leggen en dan kan je zien of er spanning doorheen gaat.

Ook kan je een bougie los draaien en dan met een goede geisoleerde tang kijken of hij vonkt. Daar is een techniek voor. Je aard ergens tegen het blok aan.
Ik heb dat zelf nog nooit gedaan dus als iemand dat svp hier even kan uitleggen. Dan kan je dat doen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je legt gewoon de bougiekabel met de bougie erin ergens op de carroserie of op 't motorblok en je kijkt of ie vonkt. De zijkant van de bougie moet in elk geval geaard zijn. Wel starten en dan kijken, dus iemand anders ff laten starten :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Hij is weer gestart..

Maar het daadwerkelijke probleem waar het aan gelegen zou kunnen hebben weet ik nog niet :(

ben benieuwd hoe lang we dit volhouden..

maar eerst maar dd de bedrading netjes maken :)
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Ik denk niet dat het zo bij jou is, maar ik heb het ook eens gehad dat hij af en toe niet startte.

Ook alles nagekeken maar kon niets vinden, behalve dat mijn accu los stond. Die heb ik toen vastgezet en daarna heb ik nooit meer een probleem gehad met starten, heel apart want het is natuurlijk niet echt logisch.
Maar je zou dus even kunnen kijken, je weet maar nooit....
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

ik zal eens kijken :)
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Heb ik ook gehad een keer..Dit was zoeken en zoeken, maar ik ben erachter gekomen wat het was:

Zo af en toe startte de auto en midden onder het rijden ermee kappen. Geen vonk op de bougies..tja wat nu, startmotor draaide, accu was goed en het gekke dus; hij startte soms niet en viel heel soms ook uit onder het rijden.
Ontdekking: motor opgestart een keer en bij het dichtgooien van de motorkap, sloeg hij af!

Nou ik als eerste maar eens het relais bekeken achter het schutbord, zeg maar aan de andere kant waar de onstekingsunit normaal zit. En ja hoor..aanslag, roestig..dus af en toe een slecht contact...even relais gewisseld met een van de koplamp relais (deze zijn hetzelfde) en ja hoor..starten+lopen..! nooit meer ellende gehad daarna...

Dus check dat eerst ff voordat je net als ik alle bougies+kabels+onstekingsunit aan een grondig onderzoek onderwerpt!

BTW: contactspray gebruiken...naar mijn mening als je geen contactspray gebruikt bij deze "oude" reno's, dan ben je het zelf schuld...vocht and electriciteit don't mix well...use contactspray !!!
Renault, créateur de GTT !!!
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

het kan ook aan je ontsteking liggen je hebt nog steeds een 208 die boven de turbo heeft gehangen?
misschien istie wel kapot! :(
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

mathijs schreef:het kan ook aan je ontsteking liggen je hebt nog steeds een 208 die boven de turbo heeft gehangen?
misschien istie wel kapot! :(
ja dat kan maar ik heb nu een 209 :D
moet hem alleen nog ergens ophalen :)
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

wanneer denk je hem te komen halen? (en iets dat er op rijmt?) :lol:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

nou eerder dan dat ik hem kan/wil/moet/mag betalen :p
Plaats reactie