maar ff terugkomend op het kan wel,ja het kan zeker want je ziet dat het kan!!!
maar het is niet goed,ook niet met goed nadenken want dat is gelul!!je moet gewoon je veren kopen op gewenste verlaging basta,je kan er niet zomaar aan gaan slijpen,en ik heb al helemaal nooit gehoord van veren de strakker worden als je ze inkort,dus een veer wordt stijver[sterker]als ie korter wordt,mag je mij eens uitleggen.
Sorry, maar doe je simpele berekeningetjes maar. Algemene regel bij het knippen van veren is dat de gehele vering van een auto stijver wordt proportioneel aan het de verhouding van de weggeknipte windingen. Knip je dus een van de vijf windingen van een veer weg, dan wordt hij onder je wagen 20% stijver. Waarom? Je verdeelt nu het gewicht van de wagen over minder windingen. Deze hebben dus een grotere voorspanning en worden daardoor stijver. Grappig is ook vaak, dat als men bijvoorbeeld
een winding van 4 cm weghaalt, men dus niet 4cm zakt, maar vaak maar 2 ofzo.
Nou ja, ik ben dus GEEN voorstander van het knipper van veren. Gevaar ligt gewoon in het doorzakken van je veren, het verneuken van je dempers en nog erger. MAAR, ik ben wel een voorstander van een leuke discussie en ik vind het altijd jammer als mensen zonder enig argument mij voor idioot gaan verslijten

. Het knippen van veren gebeurt, het werkt, leer er mee leven.... je moet alleen weten wat je doet.....
Gijs