Als ik stil sta en ik heb de auto in z'n vrij staan, dan hoor ik een tikkend geluid onder de auto vandaan komen. Maar als ik het koppelings pedaal intrap dan is het geluid weg. Onder het rijden heb ik geen last van dit tikkende geluid.
Wat zou dit kunnen wezen, versnellingsbak kappot of koppelings platen die versleten zijn??
En wat is de prijs van zo'n reparatie ongeveer.
Hoi,
Daar heb ik ook last van bij m'n GTT. Heb ook geen idee waar het vandaan komt, tikt onder het blok richting versn.bak. M'n koppelingsplaten zijn zeker weten nog goed, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Wel typisch wanneer je je koppeling indrukt, het tikkend geluid weg is.
Mzzl.
Daar heb ik ook last van bij m'n GTT. Heb ook geen idee waar het vandaan komt, tikt onder het blok richting versn.bak. M'n koppelingsplaten zijn zeker weten nog goed, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Wel typisch wanneer je je koppeling indrukt, het tikkend geluid weg is.
Mzzl.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
dit heeft hier al eens gestaan, robertdb wist wat dit kan zijn als ik me niet vergis.
vaak is het tikkend geluid een licht ratelend/rammelend/geraas geluid. Dat komt dan door de speling tussen de tandwielen. Is normaal.
Maaarr als je motor wat onregelmatig stationair loopt dan rammelt de speling van de ene naar de andere kant. Dat hoor je. Als je de koppeling intrapt staan de assen stil, duzz valt er ook nix meer te rammelen.
Voor de zekerheid: check effe je oliepeil van de bak.
Maaarr als je motor wat onregelmatig stationair loopt dan rammelt de speling van de ene naar de andere kant. Dat hoor je. Als je de koppeling intrapt staan de assen stil, duzz valt er ook nix meer te rammelen.
Voor de zekerheid: check effe je oliepeil van de bak.
Kan zo iets veel kwaat, is het erg.
Of is het alleen maar een irri geluid. Dan kan ik er mee leven, maar eerst deed hij dat niet.
Of is het alleen maar een irri geluid. Dan kan ik er mee leven, maar eerst deed hij dat niet.
het oliepeil (if te laag) wel,
het irri geluid is alleen maar irri.
Heb ik bij men 205 opgelost door iets hoger stationair rpm bij zoveel mogelijk (van mr. apk) CO. Duzz em zo regelmatig te laten lopen.
het irri geluid is alleen maar irri.
Heb ik bij men 205 opgelost door iets hoger stationair rpm bij zoveel mogelijk (van mr. apk) CO. Duzz em zo regelmatig te laten lopen.
Mischien een domme vraag maar hoe meet ik het peil van de olie van de versnellings bak.
*doorgaans* zitten er 2 pluggen in een bak.
De laagste is de aftapplug - afblijven.
Opzij zit er nog een, de vulplug.
Er zit genoeg in als het niveau tot aan die plug staat.
oja: en vullen lukt dus nooit omdat je er niet bij kan met je kan.
dat doe ik dan door er van boven een slangetje in te steken, en bovenop de slang een trechtertje. Dan veel geduld hebben. Van tevoren de olie warm maken help wel.(paar uur op de CV radiator zetten thuis)
_________________
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-04-19 13:40 ]
De laagste is de aftapplug - afblijven.
Opzij zit er nog een, de vulplug.
Er zit genoeg in als het niveau tot aan die plug staat.
oja: en vullen lukt dus nooit omdat je er niet bij kan met je kan.
dat doe ik dan door er van boven een slangetje in te steken, en bovenop de slang een trechtertje. Dan veel geduld hebben. Van tevoren de olie warm maken help wel.(paar uur op de CV radiator zetten thuis)
_________________
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-04-19 13:40 ]
Bedankt!
Zal ff m'n oliepeil checken.
[ This message was edited by: Mike GTT on 2002-04-19 14:58 ]
Zal ff m'n oliepeil checken.
[ This message was edited by: Mike GTT on 2002-04-19 14:58 ]
Ik dus nu voor een grote beurt naar de garage geweest, de man daar zij dat het eigenlijk geen kwaat kon.Arjen schreef:Met een rammeld druklager kan een auto echt heel oud worden, hoor. Oftewel kopen die ICE!
